x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Zaměstnáváme patnáct tisíc lidí po celém světě, ale nejsme centralizovaná korporace, říká šéf Uberu pro náš region

Robbie Khazzam nejen o konkurenci

11.09.2017 / Roman Peterka
Před třemi lety vstoupil do České republiky startup Uber, který přinesl nový pohled na to, jak může vypadat individuální přeprava lidí za peníze. S trochou zjednodušení se dá říci, že přinesl platformu, s jejíž pomocí se kdokoli může stát na chvíli taxikářem. Přestože nástup platformy pro spolujízdu vyvolal poměrně velké protesty z řad taxikářů, pro které představuje nekalou konkurenci, Uberu se podařilo na českém trhu (tedy především v Praze) docela dobře usadit.

Přestože společnost jako celek se do zisku ještě nedostala, česká část byznysu funguje se ziskem. „Když jsem před třemi lety byl vyslán do Prahy, abych vyzkoumal, jaký je tu potenciál pro Uber, skoro každý Čech, kterého jsem tehdy potkal, mi tvrdil – tohle tady rozhodně fungovat nebude. Dokážete si představit mé nadšení, když jsem teď přiletěl do Prahy a zjistil jsem, že si všichni na letišti objednávají Uber, aby se dostali do centra, řidič, se kterým jsem jel já, mi říkal, že Uber využívá už dlouhou dobu, že to je aplikace, která změnila jeho život,“ říká Robbie Khazzam, generální ředitel Uberu pro střední a východní Evropu.

Když Uber přišel do Evropy, setkal se hned od začátku s velmi negativní odezvou ze strany taxikářů a narazil na zákonné regulace, které se týkají přepravy osob. Jak to vypadá nyní? Pokračuje konflikt mezi Uberem coby novým konceptem pro individuální přepravu osob a legislativou regulující tuto oblast v podobě různých nároků na provozování taxislužby?

Myslím, že se to mění. Když se Uber objevil v Evropě, což bylo někdy v letech 2012, 2013, vyvolalo to velmi silnou reakci a upřímně řečeno, ani jinde ve světě to nebylo jiné. Nicméně obliba nbaší služby roste, lidé ji rádi využívají, rosteme, ve městech jako je Praha, Paříž, Londýn nebo Amsterdam roste počet lidí, kteří využívají tuto službu jako zákazníci,a le i počet partnerských řidičů. některé země, jako například Estonsko, už dělají vstřícné kroky k tomu, jak zahrnout do legislativy prvky, ketré počítají s principem spolujízdy, na kterém je postaven Uber, podobně v Německu byl donedávna poměrně příznivý...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Martin Kasa: Kdo to myslí s loajalitou svých klientů vážně, má věrnostní klub

Článek

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys

Článek

Dámská success story: Od brigády v call centru k ředitelské židli AAA Auto

Článek

Franchisingová příležitost: Otevření finanční pobočky

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Ochranné známky: Chráním své podnikání správně?

Podnikatelé stále podceňují význam ochranných známek.

Článek

Plastická chirurgie aneb podnikání se skalpelem

Článek
Další články z rubriky Rozhovory