x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys

07.08.2017 / Roman Peterka
Tak dlouho hledali dodavatele kvalitního masa, až si otevřeli řeznictví. I tak by se dal v hodně velké zkratce shrnout příběh o založení projektu s názvem Mikrofarma. Výsledkem je kombinace zrárny, bourárny, e-shopu s rozvozem, prodejny farmářského masa a řeznického bistra. Zkrátka všeho, co je potřeba, aby se maso od farmáře dostalo ke koncovému zákazníkovi.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma
Základem je sázka na kvalitní maso z malých chovů – hovězí z dobytka pasoucího se volně na pastvinách, vepřové z farmářských vepříků, bio jehněčí z Bílých Karpat nebo kuřata z volného chovu. A také na jeho poctivé zpracování – hovězí tu zraje ve visu pět až sedm týdnů. Ke každému masu připojují „rodokmen“ s informacemi o způsobu chovu, době zrání a všem dalším, co by mohlo zákazníka u masa, které do sebe cpe, zajímat.

Ani jeden ze zakladatelů Mikrofarmy přitom není řezník. To, jak se ukazuje, nemusí být ale v případě gastronomického projektu, postaveného právě na nabídce kvalitního a perfektně připraveného masa, vůbec na překážku. Důležité je mít zápal pro věc a vědět, co chci vytvořit. „Na úplném počátku byla společná láska k dobrému jídlu a pití, zejména k vínu. Ač všichni v Mikrofarmě zainteresovaní jsou profesně ze zcela odlišných oborů - oba majitelé jsou lékaři, vášeň pro gastronomii máme společnou,“ říká spolumajitelka Mikrofarmy a manželka jednoho ze zakladatelů (lékaře Martina Kuncka, jednatele společnosti B. Braun Avitum, která se zabývá provozováním dialyzačních středisek) Michaela Kuncek.

Jak celá myšlenka vznikla?

S manželem Martinem Kunckem již 10 let vlastníme v Brně restauraci La Bouchée, jejíž koncept je celé ty roky stejný - inspirace francouzskou domácí kuchyní, vaříme z kvalitních a čerstvých surovin, které jsou převážně lokální, jídelní lístek měníme čtyřikrát do roka podle sezony. To s sebou samozřejmě nese i stálé vyhledávání dodavatelů, kteří jsou schopni nabídnout požadované produkty. A právě u masa to byl mnohdy dost velký oříšek. Před...
...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Zaměstnáváme patnáct tisíc lidí po celém světě, ale nejsme centralizovaná korporace, říká šéf Uberu pro náš region

Robbie Khazzam nejen o konkurenci

Článek

Martin Kasa: Kdo to myslí s loajalitou svých klientů vážně, má věrnostní klub

Článek

Dámská success story: Od brigády v call centru k ředitelské židli AAA Auto

Článek

Franchisingová příležitost: Otevření finanční pobočky

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Ochranné známky: Chráním své podnikání správně?

Podnikatelé stále podceňují význam ochranných známek.

Článek

Plastická chirurgie aneb podnikání se skalpelem

Článek
Další články z rubriky Rozhovory