x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Martin Kasa: Kdo to myslí s loajalitou svých klientů vážně, má věrnostní klub

15.08.2017 / Zdravko Krstanov
S bratrem vybudovali a prodali úspěšný e-shop, který dodnes nese jejich příjmení. Odpočívat nevydrželi dlouho a pustili se do revoluce v lékárenském byznysu. Nejen o trendech jsme se bavili s přední postavou české e-commerce Martinem Kasou.

Martine, v čem se podle vás online prostředí za posledních 5 let nejvíce změnilo ?

Prostředí českého internetu, a e-commerce nevyjímaje, se výrazně zprofesionalizovalo. Do odvětví přiteklo velké množství peněz, v řádu desítek miliard korun, zaměstnává desítky tisíc lidí, v širším pohledu dokonce stovky tisíc lidí a dospělo. Po období revolučním dochází ve většině internetových firem již pouze k evoluci. Která však znamená, že některé firmy jsou schopny své nemalé investice akcionářům začít vracet. Což v době revoluční nebylo rozhodně normou.

Čím mohou malí hráčí získat v rámci tržního koláče také nějaký podíl? Jinými slovy, jak a čím bojovat proti Mallu a dalším?

Platí zde naprosto shodné přístupy jako ve světe kamenném. Pokud chcete uspět proti velkým firmám, musíte být chytřejší, akceschopnější a najít si své místo na slunci. Nerozumím slovům, že některý segment trhu je již uzavřený. Zdánlivě je, ale historie nám ukazuje, že žádný strom neroste do nebe a nová doba vždy přináší nové firmy, které nahrazují ty původní. To je koloběh přírody stejně jako byznysu. Samozřejmě v dobách revolučních se karty v rukách střídají rychleji. Internetové podnikání je stále ve smyslu bariér vstupu jedno z nejsnadnějších proti jiným tradičním oborům.

Jakou roli podle vás sehraje v budoucích letech retail? Budeme svědky stoupajícího trendu, který nastavil například Zoot a který obdobně praktikujete také?

Retail se podle mě bude neustále více a více personalizovat, bude se informatizovat, bude celkově větší tlak na celý řetězec od výrobce až po koncového spotřebitele. Již se tento řetězec...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Zaměstnáváme patnáct tisíc lidí po celém světě, ale nejsme centralizovaná korporace, říká šéf Uberu pro náš region

Robbie Khazzam nejen o konkurenci

Článek

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys

Článek

Dámská success story: Od brigády v call centru k ředitelské židli AAA Auto

Článek

Franchisingová příležitost: Otevření finanční pobočky

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Ochranné známky: Chráním své podnikání správně?

Podnikatelé stále podceňují význam ochranných známek.

Článek

Plastická chirurgie aneb podnikání se skalpelem

Článek
Další články z rubriky Rozhovory