x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Na startupech mě baví ta nejistota, říká Lucie Brešová z Kiwi.com

06.03.2017 / Zdravko Krstanov
Jeden z nejvýraznějších a nejvíce úspěšných startupů Kiwi.com a žena, která jej na denní bázi řídí.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Lucie Brešová zastává v ambiciozním brněnském počinu pozici managing director. Po zakladateli a vizionáři Oliveru Dlouhém je tedy druhou nejvýše postavenou osobou ve firmě. Má na starosti veškeré interní procesy a stejně tak se stará o celkovou efektivitu společnosti. Sama tvrdí, že řídit takové množství zaměstnanců je bláznivé, ale na druhou stranu motivující.

"Mou náplní práce je, aby se veškeré strategie a vize, které se zrodí v Oliverově hlavě, promítly do vnitřního fungování firmy." Se zakladatelem byla Lucie v kontaktu již od samotného začátku – i v době, kdy byl tehdejší Skypicker pouze nápadem. "Tenkrát nám hráči na trhu vůbec nevěřili. Mě osobně Oliver o potenciálu přesvědčil."

Lucie, co považujete za největší zkoušku, se kterou jste se v rámci své pozice setkala?

Určení priorit. Výzev k řešení (záměrně nepoužívám slovo problém, to vyvolává negativní pocit nepřekonatelnosti) máme opravdu velké množství a je těžké si u některých říct "tohle teď nebudeme řešit, jdeme řešit něco jiného". V konečném důsledku se musí dostat na všechny, ale naučit se, že prioritizací toho pak zvládnu víc, než kdybych se snažila řešit vše naráz, bylo pro mě osobně asi nejtěžší.

A pak také hledání odpovědí - náš neskutečně rychlý růst nemá příliš mnoho obdoby ani v Evropě, je proto těžké hledat zkušené matadory, kteří si prošli tím co my a dokázali by nám poradit jak na to, a například čemu se věnovat prioritně.

Co vás na vaší práci nejvíce baví?

Baví mě právě ta nejistota. :) Vlastně většinou dopředu nevím, čím se budu dál zabývat, nebo kam mě hledání odpovědí zavede, jak bude vypadat řešení. Moje role spočívá hlavně v tom, abych identifikovala, čemu se po interní stránce musíme nyní věnovat, zkoušela různá řešení (protože málokdy fungují standardní řešení pro "normálně rostoucí firmy") a pomohla je ve firmě přivést k životu, tak aby to mělo přidanou hodnotu a nevznikaly z toho zbytečné postupy, komplikace či prázdné přidané náklady.

Čím se snažíte lákat talentované lidi?

Kreativní prací a možností karierního růstu. Jasně, už to není takový Divoký Západ jako v začátcích, ale pořád u nás je obrovský prostor projevit své schopnosti, stavět věci podle sebe, spoluvytvářet to jak bude firma vypadat. Dedikovaných lidí, kterým záleží na budoucnosti firmy, si velmi vážíme a snažíme se pro ně dělat první poslední. Zajímá nás názor zaměstnanců – koneckonců, bez nich bychom neexistovali. Chceme po nich, aby se s námi podíleli na tom, jak bude firma vypadat.

Co byste poradila mladým lidem, kteří koketují s podnikáním?

Klíčová je odolnost. Schopnost hledat kreativní řešení na zdánlivě neřešitelné situace. A za každou cenu si udržet hlavu nad vodou. Dobrých nápadů je spousta, ale to, jak postavíte jejich realizaci a že se nevzdáte při prvním problému, je pro úspěch zásadní. A pak také nešetřete na právním poradenství. Ať už jde o ošetření vašeho duševního vlastnictví ve vztahu se zaměstnanci či dodavateli, nebo o nastavení smluv a právních vztahů ve firmě. Investice do dobrého právníka, který dokáže vidět potenciální důsledky dnešních maličkostí, se určitě vyplatí a ušetří Vám do budoucna vrásky. 

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Zaměstnáváme patnáct tisíc lidí po celém světě, ale nejsme centralizovaná korporace, říká šéf Uberu pro náš region

Robbie Khazzam nejen o konkurenci

Článek

Martin Kasa: Kdo to myslí s loajalitou svých klientů vážně, má věrnostní klub

Článek

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys

Článek

Dámská success story: Od brigády v call centru k ředitelské židli AAA Auto

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Franchisingová příležitost: Otevření finanční pobočky

Článek

Ochranné známky: Chráním své podnikání správně?

Podnikatelé stále podceňují význam ochranných známek.

Článek
Další články z rubriky Rozhovory