x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Společnost Emco dobyla Ameriku

10.01.1971 / Milan Charvát

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma
Ne, není to nový výrobce českého piva, jak by se dalo očekávat, při úspěšném exportu piva do zahraničí od našich výrobců. Společnost Emco asi není třeba nikterak blíže představovat. Obzvláště pro ty z vás, kteří holdují zdravé stravě, a mají, jak se říká, zdravou mysl.

Müsli produkty vyráběné firmou, jejímž vlastníkem je již dnes mimořádně úspěšný český podnikatel Zdeněk Jahoda, se staly součástí tradičních potravin na českých, a stále více i na evropských obchodních regálech.

Nejen jahodové příchutě si oblíbila široká škála zákazníků, a proto se majitel společnosti rozhodl prorazit se svojí firmou i na horkou americkou půdu. Uspět na americkém kontinentě však není vůbec jednoduché. Podobných firem, se stejným apetitem uspět a vydělat jmění jsou zástupy. Stejně tak tomu je i u největšího světového řetězce Wal-Martu, který si rozhodně nemůže stěžovat, že by si své dodavatele neměl z čeho vybírat.

Jelikož je ale pan Jahoda velmi prozíravý a strategicky uvažující podnikatel, zaměřil svoji produktovou řadu na oblast bezlepkové potraviny. To je totiž věc, která zažívá ve Spojených státech doslova boom. A víme všichni, jak obzvláště obyvatelé této země milují vše, co je on, in, cool nebo boom. Je pochopitelné, že firma Emco má na americkém kontinentě svého obchodního partnera, který vyjednává podmínky na tamním trhu. Emco své produkty do USA vyváží již rok a půl.

Ovšem ten zásadní frontální útok s následným dobytím území (rozuměj zalistováním u největšího řetězce světa) zažívá česká společnost až nyní. Zajímavé je na tomto obchodě hned několik věcí. Tak za prvé, Sam Mills - je obchodní značka produktu firmy Emco na území USA. Je to zaběhnutá značka jejich obchodních partnerů. Pouze u tří řetězců, dodává Emco zboží pod svojí značkou. Kdo by si chtěl při návštěvě Kalifornie zakoupit nějaké to české müsli, asi by mezi regály dlouho neúspěšně bloudil. Zde se to totiž jmenuje Granola, právě pod tímto označení si tyto produkty Američané kupují.

Další zajímavostí je fakt, že společnost Emco musela zcela předělat své obaly, a přizpůsobit je zdejšímu trhu, respektive oku zdejšího kupujícího. Nutno podotknout, že z čistě subjektivního hlediska se dá říci, že ne vše, co je americké, musí být nehezké a kýčovité. Není bez zajímavosti, že firma Emco byla v určitých českých médiích zmiňována mezi výrobci, kteří „šidí“ váhu svých výrobků, respektive, používají pro daná množství nadměrné obaly, a tím matou své potenciální zákazníky. Ale jelikož je v Americe obecně pozitivní, když je vše tak nějak větší a rozměrnější, u tamějších zákazníků by se toto dalo označit za konkurenční plus.

A jaké jsou další výhody, se kterými firma Emco na americký trh přichází? Jednak zřejmě dobrá volba při výběru svého zahraničního partnera. Podle pana majitele Jahody, tím dalším je především výhodný poměr mezi skvělou kvalitou a mírně lepší cenou, než jakou nabízí další konkurence. Ponechme stranou fakt, že mnoho výživových poradců, či dietologů tvrdí, že podobné produkty (pečené a ochucené müsli) se zdravou výživou moc společného nemají.

A další předností je, světe div se, levná lodní doprava. Ano, samotného pana Jahodu udivilo, jak výhodné je dopravovat své zboží po moři, se startem v Hamburku. Po této ose se prý dají obhospodařovat zákazníci až do Los Angeles. Dopravovat potraviny přes půl zeměkoule se zkrátka vyplatí, ale pozor, pouze lodní cestou. Čili dobrá rada pro podnikatele zní, pokud hodláte napodobit úspěch firmy Emco, dobře zvažte, zda-li se k vašim potenciálním zákazníkům dá dopravit zboží z velké části po vodě.

Rozmachu firmy Emco na území USA je tedy nakloněno více skutečností, než by se na první pohled mohlo zdát. Půlroční „zkušební lhůta“ ukáže další cestu možné spolupráce s největším světovým hráčem mezi potravinovými řetězci, americkým Wal-Martem. Uvidíme, jakým směrem bude Zdeněk Jahoda svoji flotilu bezlepkových potravin dále kormidlovat.
Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Co se stane, když konečně přejdete od slov k činům?

Aneb příklad podnikatelky, která prodává cookies těsto ve svém newyorském obchodě.

Článek

Dobré myšlenky se rodí z relaxace, nikoli z tvrdé práce, tvrdí miliardář Ray Dalio

Cenné rady úspěšného investora

Článek

Knihy, díky kterým budete chytřejší aneb co doporučuje Bill Gates ke čtení

Nejbohatší muž planety se rád dělí o inspiraci

Článek

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Jít příkladem a na nic si nehrát

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

DREAMJOB: Staňte se redaktorem internetového magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek
Další články z rubriky Podnikání