x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Česká pošta mění byznys model

05.01.1971 / Milan Charvát

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma
Česká pošta plánuje místo svých kmenových poboček najímat franšízy a přidat do svého podnikání i odečty elektroměrů a plynoměrů.
 
Česká pošta udělala výrazné rozhodnutí, které naprosto mění její koncepci pobočkového podnikání. Nově bude společnost své služby nabízet také pomocí franšízy Pošta Partner, kam bude převedeno více než 200 současných fungujících poboček.

Je pravda, že franšízy Česká pošta provozuje i v současnosti, kdy jsou v poštovní služby nabízeny přes obecní úřady či síť supermarketů. Hlavní změna ale panuje v tom, že pošta může letos začít podle nové vyhlášky ČTÚ rušit až 1 000 svých kmenových poboček, jelikož se změnila maximální povolená docházková vzdálenost k poště na 10 km.

Jak říká mluvčí České pošty Ivo Mravinac: „Pošta tento krok vnímá jako úsporu“ a „v některých místech poskytují poštovní služby i vietnamské večerky“. Jde tedy o krok směrem k rozšiřování spíše menších poštovních míst, kde by mohli lidé využívat základní poštovní služby bez omezení.

Další nepatrně odlišnou změnou jsou nové funkce poštovních doručovatelů. Ti by mohli mimo svých klasických činnosti navíc i odečítat elektroměry a plynoměry u koncových zákazníků v distribuční síti. 
Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání