x
Zapomenuté heslo
Předplatné

5 užitečných rad pro mladé podnikatele

14.01.2015 / Pavel Ungr
Pryč jsou dny, kdy mantinely vašeho pracovního života nastavovaly rodiče, v jejichž stopách se od vás očekávalo, že budete pokračovat. Každý si proto může vybrat, jestli bude například dlouho studovat, nebo se co možná nejrychleji postaví na vlastní nohy.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

I když vzdělaní lidé jsou také nesmírně potřeba, naštěstí se stále více mladých lidí rozhoduje pro druhou možnost, byť je nečeká vůbec jednoduchý úkol. Prosekat se nebezpečnou džunglí až k naprosté ekonomické svobodě totiž dá práci, ale každý z těch, kdo to dokáže, svého rozhodnutí nelituje. Tento článek, obsahující několik málo rad pro mladé podnikatele, vám naznačí směr, kterým se dát, pokud si chcete vydobýt své místo na slunci mezi podnikatelskou smetánkou dnešní doby. Nezapomeňte, že každý, kdo se rozhodne vzít svůj osud do vlastních rukou a rozjede smysluplný byznys, může jednou být perfektním podnikatelem.

1. Dokažte přijmout neúspěch

Přísloví "žádný učený z nebe nespadl" je více než na místě, a pokud se nedokážete srovnat s prvními neúspěchy, nejspíš budete mít jakožto podnikatel tzv. jepičí život. Musíte se zkrátka smířit s tím, že ne každý váš nápad bude trefou do černého, která se promění v obrovské zisky. Nevyšel vám první byznys? Zkuste si z toho odnést co nejvíce zkušeností a najděte všechny hlavní chyby, abyste v budoucnu dalšímu neúspěchu dokázali předejít. Mimochodem, zkrachovat dnes není žádná ostuda. Existují investoři, kteří to považují za nutné zlo, jimž by si měl každý podnikatel na své cestě aspoň jednou projít.   

2. Pracujte se sociálními sítěmi

Je tu Facebook, Twitter a mnoho dalších sociálních sítí, které mohou být perfektním nástrojem pro propagaci vaší firmy. Navíc vás to přijde na naprosto minimální náklady, což z nich dělá jednu z nejefektivnějších forem reklamy. Sociální sítě jsou také skvělým způsobem, jak můžete komunikovat s vašimi zákazníky a dobře odhadnout cílovou skupinu vašeho byznysu. Aktivita na sociálních sítích rovněž znamená, že se nebojíte konfrontace se zákazníky, což posiluje důvěryhodnost vaší firmy.

3. Riskujte, dokud jste mladí

S věkem přirozeně přicházejí i závazky. Určitě proto bude lehčí riskovat ještě coby mladý podnikatel než jako čtyřicátník, který živí rodinu a platí dětem drahé školné na prestižních školách. Správný čas pro učinění klíčových kroků ve vašem byznysu si sice přesně naplánovat nelze, ale mladí lidé by měli být už ze své podstaty ambicióznější a dravější než ti starší, tak proč nejít výzvám naproti.

4. Dělejte to, co milujete

Vidět za podnikáním jenom peníze není zárukou úspěchu, ale spíše naopak předzvěstí porážky. Když totiž budete dělat něco, co vás ve skutečnosti nebaví, nakonec se to vždycky neblaze projeví na výsledku a především vás to nebude dlouhodobě dostatečně naplňovat. Zatímco když se pustíte do něčeho, co milujete, pravděpodobnost úspěchu roste exponenciálně. Protože pokud děláte něco, co nezajímá ani vás, proč byste si vůbec měli myslet, že někoho jiného bude?

5. Nastavte si cíle

Nikdo jiný než vy sami neví, čeho přesně chcete v životě dosáhnout a je to tak správně, protože to z každého z nás dělá jedinečnou osobnost. Jak ale nejsnadněji dosáhnout toho, co opravdu chcete? Jedním ze způsobů je si nastavit krátkodobé a dlouhodobé cíle, na které se zaměříte. Krátkodobé cíle, jenž by pro vás měly být v blízké budoucnosti reálně dosažitelné, v tomto případě poslouží jako potřebná motivace. Smyslem dlouhodobých cílů je zase ve výsledku splnit všechny vaše životní sny, ať už jsou jakékoliv. Plánujte si proto svůj byznys a cíle vždy na základě toho, co od života chcete.

 

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek

Módní impérium právníka Jaroslava Havla je zase o krok napřed

PFB zavedlo concierge servis

Článek
Další články z rubriky Podnikání