x
Zapomenuté heslo
Předplatné

4 tipy jak si vybudovat silnou osobní značku

26.11.2014 / Petra Zlámalová
Platí známé pravidlo, že cenu si každý určuje sám. Kolik věříte, že stojíte, tolik stojíte. Zkuste si nejdříve položit základní otázky. Čím jste výjimeční? Co můžete druhým přinést? Co na sobě sami obdivujete?

Osobní značka vám zvedne prestiž. Začnou se o vás zajímat náročnější klienti a budete si za svoje služby moci účtovat více peněz. Většina lidí totiž přemýšlí tak, že kdo je známý, ten je dobrý a spolehlivý.

Kromě nových klientů můžete silnou osobní značkou přitáhnout také zajímavé spolupracovníky a nové kontakty. Lidé o vás budou vědět a budou vás považovat za profesionála ve svém oboru. Rád bych vám představil čtyři tipy, které jsem se rozhodl v budování své osobní značky sám zapracovat.

1. Osobní značka na internetu

Co se objeví ve výsledcích vyhledávání, když zadáte do internetového vyhledávače vaše jméno? Představte si příklad. Právě zvažujete spolupráci s architektem panem Novákem. Co byste se o něm museli na internetu dočíst, aby vás stoprocentně přesvědčil?

Snažte se internetové veřejnosti ukázat, že jste ve svém oboru známý. Dobře vám mohou pomoci sociální sítě. Budujte síť kontaktů, a žádejte své okolí o reference a doporučení.

Minulý týden jsem mluvil s úspěšným finančníkem, který ve volném čase píše blog o penězích – říkal, že se mu na základě jeho článků pravidelně ozývají noví klienti. Tím se dostáváme k dalším nástrojům budování silné osobní značky: blog, osobní webová stránka, nebo publikace zaměřená na vaší specializaci vám může hodně rychle zvednout prestiž.

2. Spojte svojí značku s úspěšnými lidmi

Navazujte vztahy s úspěšnými lidmi ve vašem oboru. Snažte se s nimi spojit své jméno. Buďte vidět v jejich přítomnosti. Pokud jste podnikatel, vylepší vám to image. Pokud jdete zaměstnaneckou cestou, vlivné známosti vás pravděpodobně posunou na lepší pozice. 70% míst s platem nad 100 tisíc dolarů je prý obsazeno pomocí přátel, příbuzných a obchodních kontaktů.

3. Investujte do sebe

Pečujte o svoje vědomosti a neustále se ve svém oboru vzdělávejte. Buďte v obraze. Dávejte si pozor také na to, jak vypadáte. Padnoucí oblečení, kvalitní doplňky a reprezentativní auto může budit dojem, že se vám opravdu daří, čímž si u mnoha lidí hodně zvýšíte důvěryhodnost.

4. Inspirujte své okolí

Snažte se pomáhat lidem. Může to být formou sponzorských darů, ale často je mnohem cennější pomoc ve formě předávání zkušeností a šíření pozitivního přístupu. Obohacujte lidi a měňte jejich životy. Okolí vás bude vnímat jako vyrovnanou a úspěšnou osobnost, které navíc záleží na ostatních.  

Buďte trpěliví. Budování osobní značky je dlouhodobý proces. Je to cesta, která pro vás může být také zajímavým zdrojem motivace. Užívejte si jí, a buďte úspěšní!

 

 

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek

Módní impérium právníka Jaroslava Havla je zase o krok napřed

PFB zavedlo concierge servis

Článek
Další články z rubriky Podnikání