Umíte si udržet klienty, nebo vám utíkají ke konkurenci?

Mnohem snazší je udržení stávajících zákazníků než akvizice nových

Zákazníci jsou důvodem, proč existujete a tomu by měl odpovídat i váš přístup. Jak dokážete svým zákazníkům naslouchat?

Naslouchání zákazníkům nesmí být založeno na domněnkách a představách, jak by mohli být spokojení, ale musí být podloženo skutečnými názory. Váš osobní přístup se tak rázem stane rozhodujícím faktorem, který rozhodne o tom, jestli budete vy tou správnou volbu pro jejich požadavky, nebo nikoliv.

Současný nebo budoucí zákazník

Téměř nejčastější chybou většiny společností i podnikatelů, je takový postup, který je zaměřený na získávání stále nových a nových klientů, ale zároveň ignorování těch současných. Současní zákazníci jsou jistotou, základem, od kterého se lze odrazit a je zapotřebí jim věnovat dostatek energie. Účelem by nemělo být jen získat klienta, který využije služeb, ale klienta, který se bude chtít neustále vracet. Je proto na místě změnit taktiku a většinu energie věnovat zákazníkům současným. Ve výsledku se dočkáte většího zisku a lepší zpětné vazby u nových klientů.

Upřímné slovo do pranice

Jistě znáte takové ty miniformuláře, kde vyberete, jestli jste se službou spokojení, případně hodnocení hvězdičkami aj. Na tyto údaje se však nikdy nespoléhejte. Realita může být zcela jiná, než si myslíte. Upřímné odpovědi se dočkáte jen tehdy, když se klienta “neobchodně“ zeptáte, jestli se mu líbí vaše práce, ale upřímně. Chtějte znát jeho objektivní názor, případně se zeptejte, co by změnil, kdyby byl na vašem místě. Následně uslyšíte upřímnou odpověď. Pro mnoho případů jsou dotazníky skvělou věcí, ale čas od času je ovšem nutné se přesvědčit, jestli nežijete jen v iluzi a jestli jsou všichni doopravdy spokojení.

Dostatečná komunikace

Ticho. Pokud je to to pravé slovo, které vystihuje vaši komunikaci s klienty, tak máte velkou šanci na to, že se brzy obrátí na někoho jiného. Je velmi důležité, aby probíhala pravidelná komunikace, a to nejen z důvodu využívání vašich služeb, ale také proto, aby klient stále věděl, že existujete, a že máte zájem se starat o jeho spokojenost.

Soutěž o produkt

Představte si, že byste nemuseli zdlouhavě přemýšlet, jak uspokojit své klienty, ale že by vám s tím pomohli oni samotní. Jednou z takových možností je soutěž o nejlepší nápad, případně o produkt, který schází. Dotazníky mohou zklamat, ale v soutěži často uslyšíte zajímavé nápady, které by vás samotné ani nenapadly.

Jak moc znáte své klienty

Striktní pravidla, zákony a předpisy. Jestliže takto vypadá i váš přístup, tak si v něm mohou ostatní připadat stísněně. Pokud bude panovat takové prostředí mezi vámi a klienty, nikdy si jej opravdu nezískáte a především, nikdy k vám nebude příliš neformální. Nebojte se vsadit na přátelský přístup a ukázat lidskou tvář. Když si s vámi budou všichni připadat přirozeně, mnohem lépe najdete se svými klienty společnou řeč. 

Podobné články

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu
Podnikání

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu

Redakce magazínu MontyRich - 10.10.2018

Třetí díl našeho seriálu rozhovorů s vrcholnými představiteli největších českých stavebních spořitelen. Tentokrát jsme hovořili s Michaelem Pupalou,…

AFTER SALE jako cesta k vyšším ziskům. Jak na to?
Podnikání

AFTER SALE jako cesta k vyšším ziskům. Jak na to?

Redakce magazínu MontyRich - 04.10.2018

V dnešním náročném světě obchodu a podnikání je dovednost obstát čím dál tím složitější. Chceme-li být úspěšní, musíme být neustále o krok napřed…

Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?
Podnikání

Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?

Redakce magazínu MontyRich - 03.10.2018

Během šedesáti sekund se může stát mnoho věcí a jedna minuta života stačí, aby jedno rozhodnutí změnilo váš život – osobní, pracovní, zdravotní.…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam