Umíte si udržet klienty, nebo vám utíkají ke konkurenci?

Mnohem snazší je udržení stávajících zákazníků než akvizice nových

Zákazníci jsou důvodem, proč existujete a tomu by měl odpovídat i váš přístup. Jak dokážete svým zákazníkům naslouchat?

Naslouchání zákazníkům nesmí být založeno na domněnkách a představách, jak by mohli být spokojení, ale musí být podloženo skutečnými názory. Váš osobní přístup se tak rázem stane rozhodujícím faktorem, který rozhodne o tom, jestli budete vy tou správnou volbu pro jejich požadavky, nebo nikoliv.

Současný nebo budoucí zákazník

Téměř nejčastější chybou většiny společností i podnikatelů, je takový postup, který je zaměřený na získávání stále nových a nových klientů, ale zároveň ignorování těch současných. Současní zákazníci jsou jistotou, základem, od kterého se lze odrazit a je zapotřebí jim věnovat dostatek energie. Účelem by nemělo být jen získat klienta, který využije služeb, ale klienta, který se bude chtít neustále vracet. Je proto na místě změnit taktiku a většinu energie věnovat zákazníkům současným. Ve výsledku se dočkáte většího zisku a lepší zpětné vazby u nových klientů.

Upřímné slovo do pranice

Jistě znáte takové ty miniformuláře, kde vyberete, jestli jste se službou spokojení, případně hodnocení hvězdičkami aj. Na tyto údaje se však nikdy nespoléhejte. Realita může být zcela jiná, než si myslíte. Upřímné odpovědi se dočkáte jen tehdy, když se klienta “neobchodně“ zeptáte, jestli se mu líbí vaše práce, ale upřímně. Chtějte znát jeho objektivní názor, případně se zeptejte, co by změnil, kdyby byl na vašem místě. Následně uslyšíte upřímnou odpověď. Pro mnoho případů jsou dotazníky skvělou věcí, ale čas od času je ovšem nutné se přesvědčit, jestli nežijete jen v iluzi a jestli jsou všichni doopravdy spokojení.

Dostatečná komunikace

Ticho. Pokud je to to pravé slovo, které vystihuje vaši komunikaci s klienty, tak máte velkou šanci na to, že se brzy obrátí na někoho jiného. Je velmi důležité, aby probíhala pravidelná komunikace, a to nejen z důvodu využívání vašich služeb, ale také proto, aby klient stále věděl, že existujete, a že máte zájem se starat o jeho spokojenost.

Soutěž o produkt

Představte si, že byste nemuseli zdlouhavě přemýšlet, jak uspokojit své klienty, ale že by vám s tím pomohli oni samotní. Jednou z takových možností je soutěž o nejlepší nápad, případně o produkt, který schází. Dotazníky mohou zklamat, ale v soutěži často uslyšíte zajímavé nápady, které by vás samotné ani nenapadly.

Jak moc znáte své klienty

Striktní pravidla, zákony a předpisy. Jestliže takto vypadá i váš přístup, tak si v něm mohou ostatní připadat stísněně. Pokud bude panovat takové prostředí mezi vámi a klienty, nikdy si jej opravdu nezískáte a především, nikdy k vám nebude příliš neformální. Nebojte se vsadit na přátelský přístup a ukázat lidskou tvář. Když si s vámi budou všichni připadat přirozeně, mnohem lépe najdete se svými klienty společnou řeč. 

Podobné články

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát
Podnikání

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát

Milan Charvát - 20.08.2018

Proč byste měli vědět něco zajímavého zrovna o Amazonu, říkáte si? Proč by vás měla zajímat nějaká americká firma prodávající všechno možné? No…

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým
Podnikání

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým

Milan Charvát - 20.08.2018

Spoluzakladatel Facebooku Chris Hughes je přesvědčen, že by vláda měla začít aktivně řešit nerovnost ve společnosti. Dle jeho slov by se měla část…

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě
Podnikání

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě

Milan Charvát - 16.08.2018

Zkrácená charakteristika Jima Pattisona, který je v současnosti s osobním bohatstvím 6,7 miliardy dolarů desátým nejbohatším Kanaďanem, vypadá velmi…

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?
Podnikání

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?

Milan Charvát - 16.08.2018

Není samozřejmě nijak těžké si domyslet, že vydělat miliardu dolarů samotným sportem je i přes rychle rostoucí odměny v podstatě nemožné. Například…

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus
Podnikání

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus

Redakce magazínu MontyRich - 14.08.2018

Chcete objevit nenápadné psychologické triky a techniky, s nimiž se vám podaří přesvědčit druhé, dostat je na svou stranu a dočkat se od nich podpory…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 14.08.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam