5 jednoduchých rad, které dovedly už řadu podnikatelů k úspěchu

Máte ty správné předpoklady postavit se na vlastní nohy?

Procházíte těžkými časy? Nejste spokojení se svým životem a chcete začít podnikat? Zkuste se inspirovat v činnostech, které dělá většina úspěšných podnikatelů.

Ačkoliv definice úspěchu podléhá jen a pouze osobnímu pohledu, podnikatelé, kteří vedou spokojený život a jsou považováni za úspěšné, spojuje velké množství společných znaků, vlastností ,a také přístupů k práci. Vy, čtenáři našeho magazínu, nyní máte výjimečnou možnost zjistit, kolik toho s úspěšnými byznysmeny společného má právě vaše maličkost. Nezapomínejte však na to, že člověk je tvor učenlivý a vy si tak většinu níže zmíněných návyků můžete stále ještě osvojit. Stačí jen nastavit ty správné cíle, tedy ty nejvyšší.

Něco pro to musíte udělat

S podnikáním je to stejné, jako s jakoukoliv jinou činností, kterou vykonáváte, protože vždy musíte být připravení. Podobně, jako když potřebujete řidičský průkaz, abyste mohli řídit auto, nebo poctivě trénovat, pokud chcete příští rok zaběhnout maraton, musíte také udělat něco pro to, abyste mohli uspět ve světě byznysu, což vy předpokládám chcete. Zde vám proto nabízíme "tréninkový plán", který zahrnuje obecně osvědčené přístupy a návyky, které jest třeba si osvojit ještě před začátkem vašeho podnikání. Aneb těžko na cvičišti, lehko na bojišti!  

1. Vše dělejte na plno

Nemůžete očekávat úspěch a s ním (ne vždy) související bohatství, pokud svému byznysu nevěříte a nejste přesvědčení o tom, že váš produkt, nebo služba, kterou chcete prodávat, je „trefou do černého“. Příliš mnoho podnikatelů totiž skončilo kvůli tomu, že svému nápadu dostatečně nevěřili, lehce ztratili motivaci a podlehli negativním komentářů lidí z jejich okolí, kteří je brali pouze na lehkou váhu. To, že například nepracujete v žádném formálním kancelářském prostředí a nemáte osobní asistentku, ovšem není vaše slabina. Naopak, počet lidí, kteří pracují z domova a dosahují velice slušných příjmů, každým rokem raketově roste.

2. Plánujte

Plánování, plánovaní a zase plánování, tomu se zkrátka nevyhnete. Bude pro vás totiž nejen nutností, ale také si jeho prostřednictvím osvojíte návyky, které by měl každý začínající podnikatel neustále rozvíjet. Nebavíme se samozřejmě pouze o tom plánování časovém, ale především o tom obchodním. A proč je tak důležité? Plánování vás naučí dobře zanalyzovat každou byznysovou situaci, přijímat a zpracovávat údaje a především vyvozovat potřebné správné závěry.  Plánovaní má ale ještě jednu výhodu. Pokud si "namalujete" své cíle a postup, jak jich dosáhnete, můžete si později i objektivně ověřit, jak jste byli úspěšní. Váš obchodní plán poté může hrát roli mapy, jež povede z bodu A, vašeho podnikatelského prvopočátku, do bodu B, cílové stanice úspěchu.

3. Zákazník je na prvním místě

Podnikání není jen o produktech a službách, které prodáváte, a už vůbec ne jen o penězích, jenž za svoji práci dostáváte. Váš byznys vždy musí být hlavně o vašich zákaznících a klientech, protože jsou to právě oni, kdo nakonec rozhodnou o tom, jak si vaše podnikání povede. Takže vše, co ve vašem rodícím se byznysu podniknete, musíte plánovat se zaměřením na klienty a zákazníky. Co to znamená? Že musíte bezpodmínečně do detailu vědět, kdo je vaším potenciálním zákazníkem a tomu přizpůsobit naprosto vše.

4. Dělejte to, co vás baví

Výsledný pocit osobního uspokojení, finanční zisk a další pozitiva se budou přímo odvíjet od toho, kolik úsilí, energie a práce do svého byznysu vložíte. Lze tedy očekávat, že pokud budete dělat něco, co vás nebaví, tak to nakonec může rozhodnout o tom, že zkrátka neuspějete. Protože pokud děláte něco, co vás nebaví nebo dostatečně nenaplňuje, chtě nechtě se to vždy projeví.

5. Investujte do sebe

Nejlepší podnikatelé si kupují a čtou hromadu knih, magazínů, časopisů, novin a prohlíží několik webových stránek, zabývajících se byznysem a obchodem s vědomím, že nabývání nových informací a rozšiřování obzorů zlepší jejich znalosti o oboru, ve kterém podnikají. Jsou členy vybraných společenských klubů a spolupracují s ostatními schopnými byznysmeny, aby se naučili jejich tajemství úspěchu, což jim pomůže k dosažení vlastních cílů. Nejlepší podnikatelé rovněž navštěvují obchodní semináře nebo tzv. workshopy a to i v případě, že jsou ve svém oboru podnikání mistry všech mistrů. Proč? Dělají to z toho důvodu, že sebevzdělávání je nikdy nekončící proces, protože vždy jde dělat věci ještě lépe, než umíte. Minimálně rychleji a efektivněji. Řečeno ve zkratce, úspěšní lidé nikdy nepřestávají investovat do sebe a svého intelektu.

Podobné články

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát
Podnikání

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát

Milan Charvát - 20.08.2018

Proč byste měli vědět něco zajímavého zrovna o Amazonu, říkáte si? Proč by vás měla zajímat nějaká americká firma prodávající všechno možné? No…

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým
Podnikání

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým

Milan Charvát - 20.08.2018

Spoluzakladatel Facebooku Chris Hughes je přesvědčen, že by vláda měla začít aktivně řešit nerovnost ve společnosti. Dle jeho slov by se měla část…

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě
Podnikání

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě

Milan Charvát - 16.08.2018

Zkrácená charakteristika Jima Pattisona, který je v současnosti s osobním bohatstvím 6,7 miliardy dolarů desátým nejbohatším Kanaďanem, vypadá velmi…

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?
Podnikání

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?

Milan Charvát - 16.08.2018

Není samozřejmě nijak těžké si domyslet, že vydělat miliardu dolarů samotným sportem je i přes rychle rostoucí odměny v podstatě nemožné. Například…

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus
Podnikání

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus

Redakce magazínu MontyRich - 14.08.2018

Chcete objevit nenápadné psychologické triky a techniky, s nimiž se vám podaří přesvědčit druhé, dostat je na svou stranu a dočkat se od nich podpory…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 14.08.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam