5 jednoduchých rad, které dovedly už řadu podnikatelů k úspěchu

Máte ty správné předpoklady postavit se na vlastní nohy?

Procházíte těžkými časy? Nejste spokojení se svým životem a chcete začít podnikat? Zkuste se inspirovat v činnostech, které dělá většina úspěšných podnikatelů.

Ačkoliv definice úspěchu podléhá jen a pouze osobnímu pohledu, podnikatelé, kteří vedou spokojený život a jsou považováni za úspěšné, spojuje velké množství společných znaků, vlastností ,a také přístupů k práci. Vy, čtenáři našeho magazínu, nyní máte výjimečnou možnost zjistit, kolik toho s úspěšnými byznysmeny společného má právě vaše maličkost. Nezapomínejte však na to, že člověk je tvor učenlivý a vy si tak většinu níže zmíněných návyků můžete stále ještě osvojit. Stačí jen nastavit ty správné cíle, tedy ty nejvyšší.

Něco pro to musíte udělat

S podnikáním je to stejné, jako s jakoukoliv jinou činností, kterou vykonáváte, protože vždy musíte být připravení. Podobně, jako když potřebujete řidičský průkaz, abyste mohli řídit auto, nebo poctivě trénovat, pokud chcete příští rok zaběhnout maraton, musíte také udělat něco pro to, abyste mohli uspět ve světě byznysu, což vy předpokládám chcete. Zde vám proto nabízíme "tréninkový plán", který zahrnuje obecně osvědčené přístupy a návyky, které jest třeba si osvojit ještě před začátkem vašeho podnikání. Aneb těžko na cvičišti, lehko na bojišti!  

1. Vše dělejte na plno

Nemůžete očekávat úspěch a s ním (ne vždy) související bohatství, pokud svému byznysu nevěříte a nejste přesvědčení o tom, že váš produkt, nebo služba, kterou chcete prodávat, je „trefou do černého“. Příliš mnoho podnikatelů totiž skončilo kvůli tomu, že svému nápadu dostatečně nevěřili, lehce ztratili motivaci a podlehli negativním komentářů lidí z jejich okolí, kteří je brali pouze na lehkou váhu. To, že například nepracujete v žádném formálním kancelářském prostředí a nemáte osobní asistentku, ovšem není vaše slabina. Naopak, počet lidí, kteří pracují z domova a dosahují velice slušných příjmů, každým rokem raketově roste.

2. Plánujte

Plánování, plánovaní a zase plánování, tomu se zkrátka nevyhnete. Bude pro vás totiž nejen nutností, ale také si jeho prostřednictvím osvojíte návyky, které by měl každý začínající podnikatel neustále rozvíjet. Nebavíme se samozřejmě pouze o tom plánování časovém, ale především o tom obchodním. A proč je tak důležité? Plánování vás naučí dobře zanalyzovat každou byznysovou situaci, přijímat a zpracovávat údaje a především vyvozovat potřebné správné závěry.  Plánovaní má ale ještě jednu výhodu. Pokud si "namalujete" své cíle a postup, jak jich dosáhnete, můžete si později i objektivně ověřit, jak jste byli úspěšní. Váš obchodní plán poté může hrát roli mapy, jež povede z bodu A, vašeho podnikatelského prvopočátku, do bodu B, cílové stanice úspěchu.

3. Zákazník je na prvním místě

Podnikání není jen o produktech a službách, které prodáváte, a už vůbec ne jen o penězích, jenž za svoji práci dostáváte. Váš byznys vždy musí být hlavně o vašich zákaznících a klientech, protože jsou to právě oni, kdo nakonec rozhodnou o tom, jak si vaše podnikání povede. Takže vše, co ve vašem rodícím se byznysu podniknete, musíte plánovat se zaměřením na klienty a zákazníky. Co to znamená? Že musíte bezpodmínečně do detailu vědět, kdo je vaším potenciálním zákazníkem a tomu přizpůsobit naprosto vše.

4. Dělejte to, co vás baví

Výsledný pocit osobního uspokojení, finanční zisk a další pozitiva se budou přímo odvíjet od toho, kolik úsilí, energie a práce do svého byznysu vložíte. Lze tedy očekávat, že pokud budete dělat něco, co vás nebaví, tak to nakonec může rozhodnout o tom, že zkrátka neuspějete. Protože pokud děláte něco, co vás nebaví nebo dostatečně nenaplňuje, chtě nechtě se to vždy projeví.

5. Investujte do sebe

Nejlepší podnikatelé si kupují a čtou hromadu knih, magazínů, časopisů, novin a prohlíží několik webových stránek, zabývajících se byznysem a obchodem s vědomím, že nabývání nových informací a rozšiřování obzorů zlepší jejich znalosti o oboru, ve kterém podnikají. Jsou členy vybraných společenských klubů a spolupracují s ostatními schopnými byznysmeny, aby se naučili jejich tajemství úspěchu, což jim pomůže k dosažení vlastních cílů. Nejlepší podnikatelé rovněž navštěvují obchodní semináře nebo tzv. workshopy a to i v případě, že jsou ve svém oboru podnikání mistry všech mistrů. Proč? Dělají to z toho důvodu, že sebevzdělávání je nikdy nekončící proces, protože vždy jde dělat věci ještě lépe, než umíte. Minimálně rychleji a efektivněji. Řečeno ve zkratce, úspěšní lidé nikdy nepřestávají investovat do sebe a svého intelektu.

Podobné články

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu
Podnikání

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu

Redakce magazínu MontyRich - 10.10.2018

Třetí díl našeho seriálu rozhovorů s vrcholnými představiteli největších českých stavebních spořitelen. Tentokrát jsme hovořili s Michaelem Pupalou,…

AFTER SALE jako cesta k vyšším ziskům. Jak na to?
Podnikání

AFTER SALE jako cesta k vyšším ziskům. Jak na to?

Redakce magazínu MontyRich - 04.10.2018

V dnešním náročném světě obchodu a podnikání je dovednost obstát čím dál tím složitější. Chceme-li být úspěšní, musíme být neustále o krok napřed…

Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?
Podnikání

Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?

Redakce magazínu MontyRich - 03.10.2018

Během šedesáti sekund se může stát mnoho věcí a jedna minuta života stačí, aby jedno rozhodnutí změnilo váš život – osobní, pracovní, zdravotní.…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam