x
Zapomenuté heslo
Předplatné

6 rad, jak si doma vybudovat superkancelář

30.09.2014 / Pavel Ungr
Práce z domova, tzv. „home office“, je stále více populární i u nás a není se čemu divit. Zaměstnanci ušetří hodně času tím, že nemusejí dojíždět do místa pracoviště a zaměstnavatelé zase peníze na zaměstnancích. Jak ale pracovat doma a být dostatečně efe

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Znáte to, jste doma a čeká vás hromada práce. Jenže ji stále odkládáte, protože vás rozptyluje hromada věcí kolem. Vy nevíte, co udělat první, a tak nakonec neuděláte nic. Nejste sami, zajistit vhodné pracovní podmínky pro vykonávání produktivní práce z domova totiž není nic lehkého. Monty pro vás proto přichystal krátký seznam velice jednoduchých triků, které vám k tomu mohou pomoci.

1. Najděte si perfektní místo pro práci

Potulovat se s laptopem po celém domě není dobrý nápad. Nejlepších pracovních výsledků totiž rozhodně nedosáhnete tím, že chvíli budete „úřadovat" v posteli, poté na jídelním stole a pak se uvelebíte na gauči s televizí jako kulisou. Byť se na výše zmíněných místech cítíte dobře, věřte nám, že to nejsou vhodná prostředí pro produktivní práci. Raději si vyhraďte speciální místo pro vaši „pracovní kancelář“, které bude sloužit výhradně pro práci.

Při vyhledávání vašeho pracovního „doupěte“ se zaměřte také na to, aby bylo co možná nejdále od jakéhokoliv hluku a ruchu. Nežádoucí jsou rovněž různé elektronické spotřebiče poblíž, které by vás mohly rozptylovat, tedy pokud je nepotřebujete přímo pro vaši práci, pochopitelně.

2. Udělejte si pořádek na svém stole

Stejně jako byste neměli nepořádek na stole v kanceláři přímo ve firmě, nemějte ho ani na pracovním stole u vás doma. Zbavte se všech nežádoucích předmětu na něm položených, jako jsou hromady dokumentů, jídlo, krabice a další nepořádek. Přebytečné věci ve vašem okolí totiž mohou mít negativní vliv na vaši schopnost soustředit se a zpracovávat informace.

Ostatně potvrzují to i neurologové z Princetonské univerzity, kteří porovnávali efektivitu práce lidí v dobře organizovaném prostředí a naopak v "prostředí zmatků". Výsledek hovořil jasně, nepořádek ve vašem okolí má negativní vliv na vaši pozornost, snižuje efektivitu a zvyšuje stres. Snažte se proto mít na pracovním stole pouze to, co skutečně potřebujete.

3. Opět chytrá aplikace

K zahození nejsou ani aplikace, jež mají za úkol zvyšovat vaši pracovní produktivitu. Pro chytrá zařízení s OS Android je to například ClearFocus. Tento bezplatný pomocník vám umožní rozvrhnout si vaši pracovní dobu na krátké úseky, mezi něž vloží krátkou přestávku. Vy se tak můžete soustředit na práci a po vámi zvolené době vám aplikace "dovolí" se třeba pět minut věnovat Facebooku nebo vyřizování mailů. Ideální řešení zejména pro ty z vás, co jsou zvyklí vždy vše odkládat na později.

4. Donekonečna nehledejte

Stále někde něco hledáte? Pokud ano, měli byste si vytvořit místo, které bude určené pro všechno, co potřebuje pro vaši práci z domova. I když většina lidí nemá doma volného místa na rozdávání, uvědomte si, že čas, který strávíte tím, že jen něco hledáte, je ztracený čas.

Zkuste si schválně někdy spočítat, kolik minut nebo hodin denně strávíte tím, že hledáte něco, co víte, že máte, ale nevíte, kde to máte. Například průměrný Američan takto promrhá 55 minut života každý den, to je zhruba šest týdnů za rok.

5. Dostatek slunečního světla

Dostatečné osvětlení místnosti, ve které chcete pravidelně pracovat, je naprostý základ. Nejlepší je samozřejmě osvětlení "přírodní", tedy sluneční. Dobrý přístup slunečního světla do vaší pracovny je tedy ideální, lidské oči byly totiž navrženy pro práci s měnící se intenzitou slunečního svitu. Přírodní světlo proto snižuje vaši únavu a případné bolesti hlavy.

6. Vybavte „kancl“ hodinami

Připadá vám, že čas strávený ve vaší domácí kanceláři utíká příliš rychle? Pořiďte si do místnosti klasické velké nástěnné hodiny, na kterých neustále uvidíte aktuální čas. Pomohu vám lépe řídit váš čas, což je nejvíce důležité v případě, že děláte nějakou nudnou práci. Takto si můžete lépe rozvrhnout čas a postupovat postupně úkol od úkolu.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek

Módní impérium právníka Jaroslava Havla je zase o krok napřed

PFB zavedlo concierge servis

Článek
Další články z rubriky Podnikání