Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Bez marketingu jako byste nebyli. Ale špatný marketing také není řešením

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Nikdy nepodceňujte svou marketingovou strategii

Můžete mít sebelepší produkt, ale bez marketingu s ním díru do světa stejně neuděláte. To je stará a jednoduchá pravda, která platila před sto lety, stejně jako dnes. Mnoho podnikatelů a dokonce nejen těch začínajících pak žije v přesvědčení, že stačí profil na sociálních sítích a pár bannerů různě po internetu. Tam dají odkaz na koupi svého produktu a čekají…a čekají…a čekají…a krachují…

Níže najdete tři časté chyby, kterých se podnikatelé dopouští. Pokud ani jednu z nich neděláte, gratuluji, máte dobrý základ. Pokud se byť i jen v jedné z nich najdete, rychle se podívejte na to, jak to můžete napravit.

#1 Malé využití dat

V dnešní technologické době je až hříchem data nevyužívat. Samotný internet nabízí nespočet možností, jak data o vašich zákaznících získávat. Logicky, vědět jak se vaši zákazníci chovají, jak přemýšlí, co chtějí, co budou chtít, to vám dá neuvěřitelnou výhodu. Přímo zbraň, se kterou máte hodně velkou šanci, že trefíte vždy do černého. Budete jako sniper, který se nemýlí.

Naopak, pokud data nevyužíváte, je to tak trochu střelba naslepo. Musíte více zkoušet, testovat, stojí vás to samozřejmě víc peněz i času. A pokud jste na vysoce konkurenčním trhu, věřte, že se najde inovativní konkurent, který data využívat začne. Pak hrajete předem prohranou hru.

Analyzujte klíčová slova, hrajte si s remarketingem, personalizujte obsah webu, sledujte chování uživatelů na webu, prostě vše, co vám dá jakoukoli využitelnou informaci. Například v McKinsey&Company zjistili, že využití dat k personalizaci vede k navýšení prodejů až o 15 %.

Přečtěte si také
Tajemství marketingových mágů: Jak se dostat k zákazníkům a nevyhazovat peníze zbytečně
Recepty na efektivní marketing

#2 Nedostatečná komunikace výhod

Nehledě na to, jestli máte hodně nebo žádné konkurenty, pokud zákazníkům jasně neřeknete, proč by si právě váš produkt měli koupit, nemůžete očekávat, že vám prodeje půjdou jako po másle. Možná jedině, že byste vymysleli lék na nesmrtelnost. Pak očekávejte raketový růst prodejů bez marketingu.

Ale pokud lék na nesmrtelnost nemáte, je potřeba si stoupnout zpět nohama na zem a dát dohromady to základní – proč by si zákazníci měli právě váš produkt koupit? Jaká je ta jediná a důležitá výhoda, kterou nikde jinde nenajdou? Co je přesně TA jedna věc, která je udělá šťastnými a spokojenými?

Tohle můžete krásně spojit s komunikací se stávajícími zákazníky. Zeptejte se jich, proč si právě váš produkt koupili, podle jakých parametrů si ho vybrali. Také zkuste sami (nebo s pomocí šikovného copywritera) vymyslet několik jednoduchých textů, které by měly být na vašich prodejních stránkách a otestujte je mezi lidmi. Jak na ně reagují? Přijdou jim lákavé? Nakoupili by? Tohle je mezi podnikateli asi nejpodceňovanější část marketingu, přitom tak důležitá!

Přečtěte si také
Marketingové nástroje, které byste měli používat a možná na ně zapomínáte
Vybrat správnou marketingovou techniku nebylo nikdy složitější

#3 Zapomínání na současné zákazníky

Když už jsme u té komunikace se stávajícími a bývalými (chyba!) zákazníky, dostáváme se k bodu číslo 3, na který se také velmi často zapomíná. V Harvard Business Review přišli na to, že udělat byznys se stávajícím zákazníkem je až pětadvacetinásobně levnější, než získat nového. Velký rozdíl, že?

Spoustu podnikatelů se dopouští té chyby, že stávající zákazníky nebere vůbec ne vědomí. Považují obchod za dokončený. „Pokud bude chtít ten zákazník nakoupit znovu, ví přeci jak to udělat,“ říkají si.

Přitom právě stávající zákazník má obrovskou hodnotu nejen z pohledu potenciálu pro další obchod, ale také z hlediska zpětné vazby a co je ještě důležitější – referencí. Pokud budete o stávajícího zákazníka pečovat přímo s láskou, věřte tomu, že o vás bude moc rád mluvit mezi rodinou a přáteli. Reklama zadarmo!

Tohle jsou tři časté marketingové chyby, které vy už naštěstí dělat nebudete. Vyhrňte si rukávy a pusťte se do práce.

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam