Generace X, Y, Z, Ž, Ď...? Kašlete na to

Zamyšlení nad aktuálním (nejen) HR tématem

Nedávno jsem viděl odkaz na článek o tom, jak bychom jako zaměstnavatelé měli přistupovat k "nové" generaci Z, tedy skupině narozené po polovině devadesátých let minulého století. Tato generace má prý jiné představy o práci, jiné požadavky a tomu by se zaměstnavatelé měli přizpůsobit...

Rozdělování podle generací? Zapomeňte na to

Teď nebudu mluvit o firmách nebo startupech, které na trhu udělaly totální terno a díky enormně vysokým ziskům si mohou dovolit nižší výkonnost zaměstnanců a kopec benefitů. Nemluvím ani o startupech, které si našly bohaté mecenáše a díky jejich bezedné peněžence si mohou dovolit rozhazovat a tvářit se happy…teď mluvím o zbytku, o těch 99 % firem, které poctivě a po malých krůčcích budují svůj byznys. Mluvím o těch firmách, ze kterých hned 90 % zkrachuje v prvním roce. Taková firma by vůbec neměla řešit, jestli je ten či onen generace taková nebo maková. A už vůbec ne se něčemu takovému přizpůsobovat. Taková firma by měla zaměstnance rozdělovat pouze na dva druhy – chce a nechce. Tečka.

Minimálně v začátcích byznysu (prvních 3–5 let)(opět připomínám, že nemluvím o firmách, které jedou na finančních steroidech od investorů) potřebujete POUZE lidi, kteří chtějí. Chtějí makat. Buď takové lidi dokážete najít, nebo si to raději odmakejte sami. Jakmile v tomhle pravidle povolíte, jste z poloviny na cestě mezi těch 90 % firem, které to prostě nezvládnou.

Kolega Patrik psal nedávno článek, který se toho tématu trochu dotýká na téma, co je svatým grálem každé firmy – prozradím pointu, jsou to prodeje. Nikoli ultramoderní grafika, vybavení kanceláří, týmové přezdívky nebo třeba téma teambuildingů na dva roky dopředu (což je to, co podle všeho chce generace Z řešit). Jsou to prodeje, o co jde na prvním místě. Bez dostatečných prodejů vaše firma nepřežije, tak to prostě je. A pokud chcete prodávat, potřebujete lidi, kteří si umí vyhrnout rukávy a pustí se do práce. Pokud jsou pak za své výkony náležitě odměněni (zajímavé provize, opce na akcie…), bude vše fungovat tak jak má. A vy se přidáte k 10 % vyvolených firem, které přežijí první rok. Nekoukejte na generace, nepřizpůsobujte se, získejte lidi na svůj příběh, svou vizi a jasně jim sdělte, že štědré odměny a další výhody jsou za dosažené úspěchy. A toho se držte.

Trochu mě mrzí, že se v médiích o tomto tématu píše tak, že se to týká jen výše zmíněného 1 % procenta firem, které si takový přístup mohou dovolit. Asi tímhle příspěvkem nejdu úplně s proudem, ale to ani nebyl cíl, jako mnoho dnešních věcí mi to jen přišlo trochu zvrácené :))

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam