Generace X, Y, Z, Ž, Ď...? Kašlete na to

Zamyšlení nad aktuálním (nejen) HR tématem

Nedávno jsem viděl odkaz na článek o tom, jak bychom jako zaměstnavatelé měli přistupovat k "nové" generaci Z, tedy skupině narozené po polovině devadesátých let minulého století. Tato generace má prý jiné představy o práci, jiné požadavky a tomu by se zaměstnavatelé měli přizpůsobit...

Rozdělování podle generací? Zapomeňte na to

Teď nebudu mluvit o firmách nebo startupech, které na trhu udělaly totální terno a díky enormně vysokým ziskům si mohou dovolit nižší výkonnost zaměstnanců a kopec benefitů. Nemluvím ani o startupech, které si našly bohaté mecenáše a díky jejich bezedné peněžence si mohou dovolit rozhazovat a tvářit se happy…teď mluvím o zbytku, o těch 99 % firem, které poctivě a po malých krůčcích budují svůj byznys. Mluvím o těch firmách, ze kterých hned 90 % zkrachuje v prvním roce. Taková firma by vůbec neměla řešit, jestli je ten či onen generace taková nebo maková. A už vůbec ne se něčemu takovému přizpůsobovat. Taková firma by měla zaměstnance rozdělovat pouze na dva druhy – chce a nechce. Tečka.

Minimálně v začátcích byznysu (prvních 3–5 let)(opět připomínám, že nemluvím o firmách, které jedou na finančních steroidech od investorů) potřebujete POUZE lidi, kteří chtějí. Chtějí makat. Buď takové lidi dokážete najít, nebo si to raději odmakejte sami. Jakmile v tomhle pravidle povolíte, jste z poloviny na cestě mezi těch 90 % firem, které to prostě nezvládnou.

Kolega Patrik psal nedávno článek, který se toho tématu trochu dotýká na téma, co je svatým grálem každé firmy – prozradím pointu, jsou to prodeje. Nikoli ultramoderní grafika, vybavení kanceláří, týmové přezdívky nebo třeba téma teambuildingů na dva roky dopředu (což je to, co podle všeho chce generace Z řešit). Jsou to prodeje, o co jde na prvním místě. Bez dostatečných prodejů vaše firma nepřežije, tak to prostě je. A pokud chcete prodávat, potřebujete lidi, kteří si umí vyhrnout rukávy a pustí se do práce. Pokud jsou pak za své výkony náležitě odměněni (zajímavé provize, opce na akcie…), bude vše fungovat tak jak má. A vy se přidáte k 10 % vyvolených firem, které přežijí první rok. Nekoukejte na generace, nepřizpůsobujte se, získejte lidi na svůj příběh, svou vizi a jasně jim sdělte, že štědré odměny a další výhody jsou za dosažené úspěchy. A toho se držte.

Trochu mě mrzí, že se v médiích o tomto tématu píše tak, že se to týká jen výše zmíněného 1 % procenta firem, které si takový přístup mohou dovolit. Asi tímhle příspěvkem nejdu úplně s proudem, ale to ani nebyl cíl, jako mnoho dnešních věcí mi to jen přišlo trochu zvrácené :))

Podobné články

Stresové situace: Jak je zvládat?
Podnikání

Stresové situace: Jak je zvládat?

Roman Peterka - 20.07.2018

Stres. Slovo neoddělitelně spojené s moderní dobou. Konkurence přibývá, nové výzvy a úkoly se valí… není divu, že jsme neustále ve stresu.

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci
Podnikání

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci

Patrik Kudláček - 18.07.2018

Pokud jste se nevydali na dráhu podnikání nebo nedisponujete cennými kontakty na ty, kteří ano a jsou úspěšní, nejspíš se nevyhnete přijímacímu…

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana
Podnikání

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana

Milan Charvát - 13.07.2018

Mark Cuban se s majetkem kolem 4 miliard dolarů řadí mezi nejbohatší osobnosti světa. Kromě jeho milovaných Dallas Mavericks, kteří válí v…

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala
Podnikání

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala

Milan Charvát - 12.07.2018

Sara Blakely, sedmačtyřicetiletá zakladatelka módní firmy Spanx je velmi dobře známá nejen všem ženám, které se s i nadbytečnými kily chtějí cítit…

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to
Podnikání, Prémium

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to

Roman Peterka - 12.07.2018

Hospoda, kavárna nebo bistro. Nebo třeba hit posledních let – minipivovar. Lákalo vás vždycky mít vlastní podnik tohoto typu? Dobře si to rozmyslete.…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 12.07.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Dávám souhlas se zpracováním mé adresy (ochranou osobních údajů)
Neodesíláme žádny spam