Generace X, Y, Z, Ž, Ď...? Kašlete na to

Zamyšlení nad aktuálním (nejen) HR tématem

Nedávno jsem viděl odkaz na článek o tom, jak bychom jako zaměstnavatelé měli přistupovat k "nové" generaci Z, tedy skupině narozené po polovině devadesátých let minulého století. Tato generace má prý jiné představy o práci, jiné požadavky a tomu by se zaměstnavatelé měli přizpůsobit...

Rozdělování podle generací? Zapomeňte na to

Teď nebudu mluvit o firmách nebo startupech, které na trhu udělaly totální terno a díky enormně vysokým ziskům si mohou dovolit nižší výkonnost zaměstnanců a kopec benefitů. Nemluvím ani o startupech, které si našly bohaté mecenáše a díky jejich bezedné peněžence si mohou dovolit rozhazovat a tvářit se happy…teď mluvím o zbytku, o těch 99 % firem, které poctivě a po malých krůčcích budují svůj byznys. Mluvím o těch firmách, ze kterých hned 90 % zkrachuje v prvním roce. Taková firma by vůbec neměla řešit, jestli je ten či onen generace taková nebo maková. A už vůbec ne se něčemu takovému přizpůsobovat. Taková firma by měla zaměstnance rozdělovat pouze na dva druhy – chce a nechce. Tečka.

Minimálně v začátcích byznysu (prvních 3–5 let)(opět připomínám, že nemluvím o firmách, které jedou na finančních steroidech od investorů) potřebujete POUZE lidi, kteří chtějí. Chtějí makat. Buď takové lidi dokážete najít, nebo si to raději odmakejte sami. Jakmile v tomhle pravidle povolíte, jste z poloviny na cestě mezi těch 90 % firem, které to prostě nezvládnou.

Kolega Patrik psal nedávno článek, který se toho tématu trochu dotýká na téma, co je svatým grálem každé firmy – prozradím pointu, jsou to prodeje. Nikoli ultramoderní grafika, vybavení kanceláří, týmové přezdívky nebo třeba téma teambuildingů na dva roky dopředu (což je to, co podle všeho chce generace Z řešit). Jsou to prodeje, o co jde na prvním místě. Bez dostatečných prodejů vaše firma nepřežije, tak to prostě je. A pokud chcete prodávat, potřebujete lidi, kteří si umí vyhrnout rukávy a pustí se do práce. Pokud jsou pak za své výkony náležitě odměněni (zajímavé provize, opce na akcie…), bude vše fungovat tak jak má. A vy se přidáte k 10 % vyvolených firem, které přežijí první rok. Nekoukejte na generace, nepřizpůsobujte se, získejte lidi na svůj příběh, svou vizi a jasně jim sdělte, že štědré odměny a další výhody jsou za dosažené úspěchy. A toho se držte.

Trochu mě mrzí, že se v médiích o tomto tématu píše tak, že se to týká jen výše zmíněného 1 % procenta firem, které si takový přístup mohou dovolit. Asi tímhle příspěvkem nejdu úplně s proudem, ale to ani nebyl cíl, jako mnoho dnešních věcí mi to jen přišlo trochu zvrácené :))

Podobné články

5 nejčastějších chyb mladých lídrů, kterým se musíte vyhnout
Podnikání

5 nejčastějších chyb mladých lídrů, kterým se musíte vyhnout

Redakce MontyRich - 19.09.2018

Jakmile poprvé v životě získáte status CEO, dostane vaše kariéra nový rozměr. Vaše obzory a kontakty se začnou rozšiřovat, stejně jako se vaše…

Neale Donald Walsch: Bezdomovec, který prodal svůj deník za 1,5 milionu dolarů
Podnikání

Neale Donald Walsch: Bezdomovec, který prodal svůj deník za 1,5 milionu dolarů

Redakce magazínu MontyRich - 18.09.2018

Po autonehodě přišel o rodinu a o střechu nad hlavou. Ocitl se na ulici jako bezdomovec. Z největší životní beznaděje napsal knihu svých myšlenek, za…

3 podnikatelské priority, bez kterých se úspěch nikdy nedostaví
Podnikání

3 podnikatelské priority, bez kterých se úspěch nikdy nedostaví

Redakce magazínu MontyRich - 17.09.2018

Neexistuje jeden ultimátní recept na úspěch. Stejně jako neexistuje jeden ultimátní recept na zdraví. To ale neznamená, že si nemůžeme stanovit…

Rozhovor s Tomášem Kořínkem – předsedou představenstva ČMSS
Podnikání

Rozhovor s Tomášem Kořínkem – předsedou představenstva ČMSS

Redakce magazínu MontyRich - 17.09.2018

Ačkoliv státní podpora stavebního spoření již není taková jako v minulosti, zájem Čechu o tento finanční produkt stále neuvadá a jak říká Tomáš…

Efektivní učení - Jak přečíst knihu za 10 minut?
Podnikání

Efektivní učení - Jak přečíst knihu za 10 minut?

Redakce MontyRich - 17.09.2018

Ok, tohle už vážně zní jako nějaký reklamní slogan. Knihu za 10 minut? Jakoukoliv? Co když má 600 stran? I tu? Jasně, mozek má problém něco takového…

Stresové situace: Jak je zvládat?
Podnikání

Stresové situace: Jak je zvládat?

Roman Peterka - 17.09.2018

Stres. Slovo neoddělitelně spojené s moderní dobou. Konkurence přibývá, nové výzvy a úkoly se valí… není divu, že jsme neustále ve stresu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam