Nejen e-shopům mohou opakované platby docela dobře usnadnit život

Co nám opakované platby ulehčí?

Přes českou platební bránu ThePay projdou za den tisíce plateb kartou. Bez ohledu na to, jakou má kdo banku nebo náladu se stará o rychlé předání peněz od zákazníků k obchodníkům. To ale není všechno. Všem internetovým podnikatelům poskytuje kromě rychlého převodu financí také jeden užitečný nástroj. A to opakované platby na základě zapamatované karty.

Daniel Havel, zakladatel a ředitel společnosti ThePay.cz, s.r.o.

A protože je to natolik užitečná a bezpečná věc, představíme vám ji blíže. Zajímavé informace získá jak natěšený obchodník, tak přemýšlivý zákazník.

Jsme obchodníci a máme ThePay.

Co nám opakované platby ulehčí?

Opakované platby umožňují e-shopům, firmám nabízejícím předplatné, nadacím, úvěrovým společnostem a spoustě dalším velmi pohodlné, ale především automatické strhávání peněz z účtu zákazníka poté, co u vás zákazník autorizuje první platbu. V praxi to tedy znamená, že jakmile zákazník při úhradě kartou odsouhlasí, abyste si jeho kartu zapamatovali (uložili), od příště si smíte strhávat další platby automaticky. A to v jakékoli výši aktuálně potřebujete. Můžeme být ještě více konkrétní a přiblížíme vám využití v praxi na těchto příkladech:

E-shopy dostávají do rukou ideální nástroj, který umožňuje jejich pravidelným zákazníkům pohodlné a automatické platby, pokud v daném e-shopu nakupují častěji.

Prodejce předplatného si díky opakovaným platbám může každý měsíc automaticky strhávat požadovaný obnos.

Portál s dobíjením kreditů a bodů si tímto způsobem může z karty klienta strhávat potřebné finance ve chvíli, kdy mu kredit klesne pod určený limit. Typické třeba pro telekomunikace nebo online hry.

Půjčkové a úvěrové firmy mohou takto velice jednoduše a bez starostí strhávat z karty klienta pravidelné splátky. Úhrady splátek kartou jsou teď ostatně velký hit a těší se čím dál většímu zájmu. ThePay se o tuto věc postará i v případě, že klient nemá peníze v daný okamžik na účtu. Zkusí to opakovaně.

Nadace jsou další skupinou, které mají opakované platby co nabídnout. Lze tak inkasovat třeba měsíční členské příspěvky, sponzorské dary atd.

„Aktivace opakovaných plateb vyžaduje drobný zásah v kódu, ale nejde o nic dramatického. Při implementaci se přidá příznak pro opakované platby, což je pro zkušeného programátora zhruba pětiminutová záležitost,“ ujišťuje Daniel Havel, ředitel společnosti ThePay.cz, s.r.o.

Role ThePay je pak při samotném využívání opakovaných plateb taková, že pokud provedení úhrady nic vedlejšího nebrání, a tím myslíme například blokaci karty, její expiraci či nastavené limity ze strany zákazníka, tak ji bezpečně realizuje.

“Naše platební brána je sice nástrojem, který opakované platby provádí, ale obchodníci mají v této souvislosti ke svým platícím zákazníkům a klientům určité povinnosti. Kromě toho, že musí získat souhlas k pravidelnému strhávání peněz, je nezbytné je informovat o proběhnutých úhradách. A samozřejmě by se také měli postarat o to, aby měl zákazník možnost kdykoli zapamatovanou kartu vymazat, anebo ji změnit,“ uvádí na okraj Havel.

Jsem zákazník a nakupuji na internetu.

Co pro mě zapamatování karty znamená?

Teď je ta chvíle, kdy se na opakované platby podíváme pohledem kupujícího, resp. platícího zákazníka. Ten pochopitelně řeší především bezpečnost a to, aby o své peníze nepřišel. Je to logické, doba je taková. Vždyť případy o zneužitých kartách a prázdných účtech by se dal tapetovat panelák. Ale doba je naštěstí i taková, že prioritou platební brány ThePay není nic jiného, než bezpečnost finančních transakcí, které přes ni jdou.

„Spoustu lidí se mylně domnívá, že když svolí k zapamatování (uložení) platební karty, tak že tím někam sdělují celé číslo karty, a tedy poví do virtuálního éteru vše. My v ThePay však vidíme jen část čísla karty, tzv. masku. A už vůbec nevidí celé číslo karty e-shop či jiné obchodní místo, u kterého zrovna platíte, nebo kartu ukládáte do zapamatovaných. Kompletní číslo karty znáte vždy jen vy, banka a karetní asociace,“ upozorňuje Dan Havel a k otázce bezpečí plateb přes jejich bránu ještě doplňuje: „V ThePay vlastníme technologie a ochrany k tomu, aby vaše platba, ať už jednorázová, nebo opakovaná, proběhla správně a bezpečně. V průměru každá 56. platba denně projde přes ThePay, a tak si nemůžeme dovolit žádné chyby.“

I karetní asociace chrání nakupující při platbách kartou

Každý, kdo platí kartou na internetu, je chráněn tzv. karetní asociací. V případě, že vám přijde zboží uhrazené kartou poškozené nebo nějak neodpovídá popisu a e-shop se nemá k řešení reklamace, můžete využít právě této ochrany. A co se opakovaných plateb týká, tam to platí taky. Strhne-li vám obchodník platbu v jiné výši, anebo duplicitně, i tady jste chráněni karetní asociací.

Pokud vás opakované platby prostřednictvím ThePay přesvědčily o tom, že je to funkce, kterou stojí za to myslet vážně, tak na závěr článku ještě malé shrnutí:

Zapamatované karty usnadňují život, když:

  • jste e-shop a zákazník u vás často nakupuje,
  • strháváte opakovaně nějaké platby: předplatné, kredity, příspěvky, sponzorské dary atd.,
  • jste člověk, který má rád moderní platby online nakupování a důvěřuje jim,
  • nechcete ztrácet čas hledávním karty a opisováním čísla účtu,
  • jste úvěrová společnost, která strhává klientům splátky z karty atd.

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam