x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Jak se dva kluci našli v ženském oboru

30.07.2014 / František Prokop
Je mnoho čerstvých absolventů, které jejich alma mater vypustila do drsné životní reality a nyní hledají své místo. Řada z nich již poznala, že najít místo není jednoduché, a tak přemýšlejí o vlastním podnikání.

 
Podobně před časem ještě za dob svých studií přemýšleli dva kamarádi a našli skulinku, kterou se rozhodli zaplnit. Martin Jůza a Jan Roháč loni na jaře založili vlastní firmu v ne právě obvyklém oboru studentského podnikání. Žádné programy pro sociální sítě či snaha následovat dnešní velikány internetu, ale pro někoho možná přízemní podnikání – praní a žehlení prádla. Prostě se jim zdálo, že v jejich okolí tato služba chybí a tak to zkusili. Přitom jeden z nich studoval filmovou režii, druhý pak geografii.
 
A udělali ještě jednu dost netypickou věc. Zkusili dát práci sociálně znevýhodněným ženám. Takovým, které z různých důvodů těžko shánějí práci. Některým z nich chybí vzdělání, jiným znalost jazyka či praxe. Některé musejí pečovat o postižené dítě, další mají samy zdravotní problémy. Nakonec z více než stovky zájemkyň zbylo osm vybraných. Samozřejmostí byla schopnost umět dobře žehlit a například kuřačky neměly šanci uspět. Ty, které nakonec uspěly, dokázaly nabízenou šanci ocenit a firma s řadou z nich spolupracuje již dlouhou dobu.
 
Ale pojďme zpět k samotné dvojici podnikatelů. Jistě, začátky, a to nejenom v řádu týdnů, vůbec nebyly jednoduché. Svoz a rozvoz prádla stojí i jenom po Praze docela dost peněz a na druhé straně šlo o typ služby ve světě sice časté, ale v tuzemsku dost neznámé. Takže zákazníci přibývali dost pomalu. Skutečně výrazný průlom se jim vlastně podařil až nedávno, kdy se jim o kvalitě jimi nabízených služeb podařilo přesvědčit ČSOB, která se následně stala jejich klientem. Mít za klienta významnou banku, kde je stav oblečení velmi důležitou věcí, je velký úspěch.
 
Samozřejmě oba pánové neusínají na vavřínech a snaží se svůj nápad, svou firmu Ironing Ladies, dále rozšiřovat a třeba vyrazit i do regionů. Zda se jim to podaří, to je zatím ve hvězdách. Ukazují však, že občas stačí pozorně koukat kolem sebe a dá se najít vhodná skulinka, v niž se lze uplatnit.
Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání