Ze startupu miliardovým kolosem. Jak přemýšlí o byznysu Marie Havlíčková?

Ředitelkou Slevomatu v době, kdy řada z nás teprve končí vysokou školu

CEO Slevomatu se stala v pouhých šestadvaceti letech. A jak s úsměvem vzpomíná, byla z téhle nabídky vyplašená nejen ona sama, ale i tehdejší investoři Slevomatu. Pod jejím vedením se Slevomat ze slevového portálu proměnil v inspirační portál, který zákazníkům přináší inspiraci na nové zážitky, služby i zboží a zároveň jim umožňuje si je na jedno kliknutí hned objednat.

Vím, že nemáte ráda otázky typu, jaké to je být ženou ve světě mužů. Ale přesto – jak vnímáte roli žen v byznysu? Mělo by jich být víc?

Nemám ráda tyhle otázky, stejně jako nechodím na různé akce zaměřené na podporu žen v byznysu. Podle mě je celá tahle otázka nesmysl – nemá smysl řešit, jestli je třeba málo žen v IT, stejně jako je nesmysl se snažit, aby bylo víc chlapů, kteří budou dělat práci zdravotních sester. Co má podle mě mnohem větší smysl, je osvěta v tom směru, že ženy se dnes mohou uplatnit na mnoha pozicích, které jsou pro ně ideální a kde muže s přehledem trumfnou.

Do Slevomatu jste nastoupila v roce 2012, prakticky hned po ukončení vysoké školy. Co vás sem přivedlo?

Hledala jsem firmu, kde se člověk může skutečně realizovat. Žádnou moc velkou profesní historii jsem v té době za sebou neměla, byla jsem chvíli po vysoké. Ale nějaké pracovní zkušenosti už tu byly. Jako malá jsem si strašně ráda hrála na prodavačku, měla jsem v obýváku otevřený stánek a každý z rodiny u mě musel nakupovat. Tahle moje záliba v prodávání mě pak během studia na vysoké přivedla do Zary, kde jsem začínala brigádu jako asistentka prodeje, ale protože jsem s vždycky snažila odvést svou práci co nejlíp a dělat i věci nad rámec svých povinností, za chvíli mi dali na starosti i merchandising… a když hledali někoho pro vedení jedné z prodejen řetězce Pull & Bear, přihlásila jsem se a vzali mě. Jenže velmi brzy jsem zjistila, že práce v korporaci není pro mě. Vadilo mi, že vždycky přišly “noty” ze Španělska s tím, že musím prodejnu naaranžovat přesně podle nich.

Ve Slevomatu jste tedy začínala jako obchodnice?

Ne, na obchodníka mě nakonec nevzali. Absolvovala jsem pohovor, po kterém mi zavolali, že obchodníka dělat nemůžu, že moc tlačím na pilu a takhle oni to v žádném případě nechtějí. Ale zároveň mi nabídli, že tu mají nově otevřenou pozici pro člověka, který schvaluje nabídky – někoho, kdo vytváří určitou opozici obchodníkovi a má také svůj díl odpovědnosti za obrat firmy.

Váš růst v rámci firmy byl pak poměrně dost rychlý.

Bylo to rychlé. Vždycky jsem se o všechno zajímala, chtěla jsem té práci dávat všechno, snažila jsem se rozhodovat stejně, jako bych rozhodovala, kdyby ta firma byla moje. Ani moji kolegové v týmu moc nechápali, proč tu sedím do osmi večer, když nemusím. Ale s tím pak přišel i ten růst – že si pak vždycky někdo všimnul, že je tu nějaký malý střelec, který za firmu doslova dýchá. Sama už dobře vím, že takoví lidé se těžko hledají – takoví, co dělají věci nad rámec své pracovní doby, svých pracovních povinností, z čeho není žádný přímý prospěch v podobě peněz navíc na provizích nebo na bonusech. Naštěstí my tu takové máme.

Celý rozhovor s Marií Havlíčkovou si můžete přečíst v březnovém vydání magazínu MontyRich, které si můžete objednat zde

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam