Ze startupu miliardovým kolosem. Jak přemýšlí o byznysu Lucie Brešová?

Jak vypadá šéfování jednomu z nejúspěšnějších českých startupů?

Lucie Brešová řídí provoz jednoho z nejvýraznějších a nejúspěšnějších českých startupů. Šéfuje raketovým tempem rostoucí firmě, jejíž roční obrat dnes atakuje hranici 20 miliard korun, navíc se snaží vše skloubit s péčí o ročního synka Honzíka.

Jak vypadá v praxi skloubení role výkonné ředitelky Kiwi.com a maminky malého kluka?

Není to jednoduché, ale já se řídím heslem, že kde je vůle, tam je cesta. Tak tu cestu hledám. Je to samozřejmě složité a je to často na úkor spánku, ale jde to. Honzík je zlatej. Beru si ho do práce, mám chůvu, která je tu s ním, když mám meetingy, zároveň si je plánuju tak, abych mezi nimi měla pauzu a mohla se jít s malým chvíli „pomuchlat“ a pohrát, aby si užil maminku, než zase půjde pracovat. A snažím se být v práci jen dva až tři dny v týdnu a zbytek času trávit jen s ním.

Co vás přivedlo do Skypickeru?

S Oliverem (zakladatelem Skypickeru Oliverem Dlouhým – pozn. red.) jsme se poznali přes Starcube, což je akcelerátor Jihomoravského inovačního centra (JIC). Já tam tehdy šla se svým vlastním projektem, startupem Zařiďto, oni tam byli se Skypickerem, tak jsme se poznali. Já ten svůj nápad nakonec opustila a na konci StarCube jsem od Joži či Olivera dostala nabídku jít pracovat do Skypickeru, že by potřebovali někoho, kdo by je trochu koordinoval. Na mě to ale tehdy bylo moc „party“ – kluci za to umí vzít i dnes, ale tenkrát to bylo opravdu hodně divoké (směje se). Pracovala jsem pak dva roky v JIC. S Oliverem jsme ale byli v kontaktu, věděla jsem, že se mu daří jeho nápad posouvat dál a odrážet od země. A když přišel znovu s nabídkou, že hledá COO, protože projekt se už začíná chytat a on potřebuje někoho, kdo zajistí chod firmy, aby to celé fungovalo, aby on sám měl víc času věnovat se rozvoji produktů a byznysu, přijala jsem.

A nebála jste se, že jsou pořád moc „party“? Co vás přesvědčilo, že jste na spolupráci se Skypickerem změnila názor?

Oliver mi tvrdil, že už tolik nechlastaj – ale kecal (směje se). Ne, vážně, hlavní bylo, že už tam byl opravdu viditelný náběh na růst. Oliver navíc umí skvěle prodat svoje vize, nakreslit v barvách ty budoucí vzdušné zámky, takže mě pro to úplně nadchnul. Doslova jsem viděla potenciál tohohle projektu.

Jak se měnila vaše role ve firmě? Na začátku byl punk, kdy všichni dělají všechno a vše je v pár lidech, jak to vypadá dnes?

Dnes jsem možná trochu strukturovanější a i okruh lidí, se kterými přímo spolupracuju, je mnohem menší. Dřív jsem dělala tak nějak se všemi. V průběhu prvních pár měsíců jsme taky nabírala prakticky všechny nové zaměstnance – dnes už se účastním pohovorů jen u lidí na opravdu klíčové pozice – a v podstatě jsem byla zapojená úplně do všeho, kromě vývoje. To opravdu nikdy nebyla moje parketa a byla jsem si toho vždycky plně vědoma. Jinak jsem ale měla na starosti všechno, co souviselo s chodem firmy – od smluv a výběru zaměstnanců přes jednání s investory až po vybavení kanceláří.

Celý rozhovor s Lucií Brešovou o vedení lidí i firmy si můžete přečíst v březnovém tištěném vydání magazínu MontyRich .

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam