Marketingové nástroje, které byste měli používat a možná na ně zapomínáte

Vybrat správnou marketingovou techniku nebylo nikdy složitější

Internet bezesporu změnil byznys marketing od základů, umožňuje firmám oslovit velkou skupinu potenciálních zákazníků za poměrně malou částku peněz. Ale s tolika dostupnými platformami může být celkem náročné se rozhodnout, kam správně výdaje na reklamu alokovat.

Chcete-li si věc ulehčit, zde je seznam 12 online marketingových kanálů, na které byste měli vyčlenit plánovaný rozpočet.

1. Google AdWords

Nástroj poskytovaný americkou společnosti je skvělý způsob, jak oslovit zákazníky, kteří hledají produkty týkající se vaší specializace. Bez správných klíčových slov však nebudete schopni plně využít potenciál vaší investice. Je třeba udělat průzkum nejlepších klíčových slov, posléze si trochu zaexperimentovat a sledovat, jak se jednotlivým slovům daří, abyste zjistili, zda je třeba upravit vaší strategii.

2. Experimentální Marketing

Investice společností do marketingových nástrojů utěšeně rostou. Bez správného řešení rozdělení investovaných zdrojů však mohou přijít vaše prostředky vniveč. Experiment Relationship Manager (ERM) zkoumá akvizice nových klientů. Využívá data ze všech kanálů, která posléze analyzuje. Potom je možné měřit dopad jednotlivých kampaní a optimalizovat jejich nastavení tak, aby přinášely společnosti, co nejvyšší zisk.

3. Facebook reklama

Facebook reklama už může být v současnosti důležitou součástí vaší strategie, ale stále existují nástroje, které vám mohou pomoci vydolovat z platformy maximum. Jedním z těchto nástrojů může být například aplikace Hootsuite, která nabízí nejenom kompletního průvodce, jak pracovat se sociálními sítěmi, ale umožní i měřit a testovat výkon jednotlivých strategií.

4. LinkedIn Advertising

Klíčem k úspěchu kampaní na sociální síti LinkedIn je právě samotná platforma. Sociální síť nabízí funkce jako rozšířené cílení reklam a možnosti ukládání předchozích kampaní. Při využití těchto rozšíření si rozhodně výrazně usnadníte vytváření a správu reklam na stránce.

5. Media marketing

Nezáleží na tom, jakou platformu využíváte, důležité však je být před rozjetím kampaně plně informovaný. K dispozici jsou nyní nástroje, které pomohou sledovat konverzace odehrávající se na sociálních sítích, nicméně je důležité vědět, co s těmito informacemi dělat. Analýza těchto informací může nejen zlepšit marketingové kampaně ale i celkovou obchodní strategii.

6. YouTube marketing

Mnoho obchodníků nyní používá službu YouTube jako prostředek svého reklamního úsilí. Ale s rostoucím počtem odběratelů může docházet k přehlížení základních věcí. Důležité je sledovat činnost na vašem kanále, stejně jako objevující se komentáře pod vašimi videi. Pomocí správných nástrojů získáte informace, které využijete ke zvyšování počtu sledování vašich videí.

7. Stát se hostem na blozích

Pokud provozujete vlastní blog, tak jenom dobře, ale měli byste také trávit čas vyhledáním vhodným stránek k umístění vašeho obsahu. Klíčem k úspěchu je identifikace blogů, které vám mohou pomoci oslovit potenciální zákazníky právě ve vašem segmentu. Jakmile si obstaráte seznam požadovaných stránek, můžete je začít kontaktovat s nabídkami na příspěvek.

8. Lokalizace

Dnešní nástroje umožňují obchodníkům zaměřit se na zákazníky na základě jejich aktuální polohy. Ačkoliv tento typ marketingu vyžaduje jisté odhodlání ze strany obchodníků, pokud ho správně využijete, může vám umožnit oslovit blízké nakupující se správnými cílovými nabídkami.

9. Sledování hodnocení společnosti

Pozitivní recenze mohou přinést velký nárůst dosahu firmy na internetu. Dobré recenze se však neobjevují přes noc. Je důležité použít nástroje, které vám pomohou sledovat povědomí o vaší značce v online prostoru, abyste tak mohli co nejdříve podniknout kroky k napravení nedostatků na základě zpětné vazby zákazníků.

10. Personalizace emailů

Pokud jste ještě nepersonalizovali vaší emailovou komunikaci, vaše konkurence je pravděpodobně už krok před vámi. Automatizace vám může pomoci vytvářet e-mailové kampaně, které mohou přinést ovoce v podobě rostoucích počtu stálých čtenářů.

11. Personalizace webu

Pokud vidí v současné době každý z vašich zákazníků, který navštíví vaše stránky, totožný obrázek, je na čase s tím něco dělat. Marketing se vyvíjí a úspěšné značky rozdělují zákazníky do segmentů, které odpovídají lépe jejich potřebám. Vracející se zákazník vidí opět podobné informace, jako při poslední návštěvě.

12. Přizpůsobení obsahu

Kromě informací na vstupní stránce můžete přizpůsobit obsah i na ostatních stránkách. Společnosti jako Netflix nebo Amazon změnily přizpůsobení obsahu vyloženě na umělecké dílo a zobrazují produkty, o které by se měli zákazníci zajímat na základě minulých aktivit. Tento typ marketingu bude pouze více a více sofistikovaný, jak se budou nástroje umožňující personalizaci a segmentaci zlepšovat.

Pokud vaše společnost hledá způsoby, jak zefektivnit své marketingové úsilí, můžou vybrané z těchto nástrojů pomoci k pozvednutí vašeho podnikání a znamenat rozdíl mezi úspěchem a krachem. S tolika řešeními, která jsou v současné době k dispozici, si dokáže dobře vybrat takřka každý.

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam