Marketingové nástroje, které byste měli používat a možná na ně zapomínáte

Vybrat správnou marketingovou techniku nebylo nikdy složitější

Internet bezesporu změnil byznys marketing od základů, umožňuje firmám oslovit velkou skupinu potenciálních zákazníků za poměrně malou částku peněz. Ale s tolika dostupnými platformami může být celkem náročné se rozhodnout, kam správně výdaje na reklamu alokovat.

Chcete-li si věc ulehčit, zde je seznam 12 online marketingových kanálů, na které byste měli vyčlenit plánovaný rozpočet.

1. Google AdWords

Nástroj poskytovaný americkou společnosti je skvělý způsob, jak oslovit zákazníky, kteří hledají produkty týkající se vaší specializace. Bez správných klíčových slov však nebudete schopni plně využít potenciál vaší investice. Je třeba udělat průzkum nejlepších klíčových slov, posléze si trochu zaexperimentovat a sledovat, jak se jednotlivým slovům daří, abyste zjistili, zda je třeba upravit vaší strategii.

2. Experimentální Marketing

Investice společností do marketingových nástrojů utěšeně rostou. Bez správného řešení rozdělení investovaných zdrojů však mohou přijít vaše prostředky vniveč. Experiment Relationship Manager (ERM) zkoumá akvizice nových klientů. Využívá data ze všech kanálů, která posléze analyzuje. Potom je možné měřit dopad jednotlivých kampaní a optimalizovat jejich nastavení tak, aby přinášely společnosti, co nejvyšší zisk.

3. Facebook reklama

Facebook reklama už může být v současnosti důležitou součástí vaší strategie, ale stále existují nástroje, které vám mohou pomoci vydolovat z platformy maximum. Jedním z těchto nástrojů může být například aplikace Hootsuite, která nabízí nejenom kompletního průvodce, jak pracovat se sociálními sítěmi, ale umožní i měřit a testovat výkon jednotlivých strategií.

4. LinkedIn Advertising

Klíčem k úspěchu kampaní na sociální síti LinkedIn je právě samotná platforma. Sociální síť nabízí funkce jako rozšířené cílení reklam a možnosti ukládání předchozích kampaní. Při využití těchto rozšíření si rozhodně výrazně usnadníte vytváření a správu reklam na stránce.

5. Media marketing

Nezáleží na tom, jakou platformu využíváte, důležité však je být před rozjetím kampaně plně informovaný. K dispozici jsou nyní nástroje, které pomohou sledovat konverzace odehrávající se na sociálních sítích, nicméně je důležité vědět, co s těmito informacemi dělat. Analýza těchto informací může nejen zlepšit marketingové kampaně ale i celkovou obchodní strategii.

6. YouTube marketing

Mnoho obchodníků nyní používá službu YouTube jako prostředek svého reklamního úsilí. Ale s rostoucím počtem odběratelů může docházet k přehlížení základních věcí. Důležité je sledovat činnost na vašem kanále, stejně jako objevující se komentáře pod vašimi videi. Pomocí správných nástrojů získáte informace, které využijete ke zvyšování počtu sledování vašich videí.

7. Stát se hostem na blozích

Pokud provozujete vlastní blog, tak jenom dobře, ale měli byste také trávit čas vyhledáním vhodným stránek k umístění vašeho obsahu. Klíčem k úspěchu je identifikace blogů, které vám mohou pomoci oslovit potenciální zákazníky právě ve vašem segmentu. Jakmile si obstaráte seznam požadovaných stránek, můžete je začít kontaktovat s nabídkami na příspěvek.

8. Lokalizace

Dnešní nástroje umožňují obchodníkům zaměřit se na zákazníky na základě jejich aktuální polohy. Ačkoliv tento typ marketingu vyžaduje jisté odhodlání ze strany obchodníků, pokud ho správně využijete, může vám umožnit oslovit blízké nakupující se správnými cílovými nabídkami.

9. Sledování hodnocení společnosti

Pozitivní recenze mohou přinést velký nárůst dosahu firmy na internetu. Dobré recenze se však neobjevují přes noc. Je důležité použít nástroje, které vám pomohou sledovat povědomí o vaší značce v online prostoru, abyste tak mohli co nejdříve podniknout kroky k napravení nedostatků na základě zpětné vazby zákazníků.

10. Personalizace emailů

Pokud jste ještě nepersonalizovali vaší emailovou komunikaci, vaše konkurence je pravděpodobně už krok před vámi. Automatizace vám může pomoci vytvářet e-mailové kampaně, které mohou přinést ovoce v podobě rostoucích počtu stálých čtenářů.

11. Personalizace webu

Pokud vidí v současné době každý z vašich zákazníků, který navštíví vaše stránky, totožný obrázek, je na čase s tím něco dělat. Marketing se vyvíjí a úspěšné značky rozdělují zákazníky do segmentů, které odpovídají lépe jejich potřebám. Vracející se zákazník vidí opět podobné informace, jako při poslední návštěvě.

12. Přizpůsobení obsahu

Kromě informací na vstupní stránce můžete přizpůsobit obsah i na ostatních stránkách. Společnosti jako Netflix nebo Amazon změnily přizpůsobení obsahu vyloženě na umělecké dílo a zobrazují produkty, o které by se měli zákazníci zajímat na základě minulých aktivit. Tento typ marketingu bude pouze více a více sofistikovaný, jak se budou nástroje umožňující personalizaci a segmentaci zlepšovat.

Pokud vaše společnost hledá způsoby, jak zefektivnit své marketingové úsilí, můžou vybrané z těchto nástrojů pomoci k pozvednutí vašeho podnikání a znamenat rozdíl mezi úspěchem a krachem. S tolika řešeními, která jsou v současné době k dispozici, si dokáže dobře vybrat takřka každý.

Podobné články

5 nejčastějších chyb mladých lídrů, kterým se musíte vyhnout
Podnikání

5 nejčastějších chyb mladých lídrů, kterým se musíte vyhnout

Redakce MontyRich - 19.09.2018

Jakmile poprvé v životě získáte status CEO, dostane vaše kariéra nový rozměr. Vaše obzory a kontakty se začnou rozšiřovat, stejně jako se vaše…

Neale Donald Walsch: Bezdomovec, který prodal svůj deník za 1,5 milionu dolarů
Podnikání

Neale Donald Walsch: Bezdomovec, který prodal svůj deník za 1,5 milionu dolarů

Redakce magazínu MontyRich - 18.09.2018

Po autonehodě přišel o rodinu a o střechu nad hlavou. Ocitl se na ulici jako bezdomovec. Z největší životní beznaděje napsal knihu svých myšlenek, za…

3 podnikatelské priority, bez kterých se úspěch nikdy nedostaví
Podnikání

3 podnikatelské priority, bez kterých se úspěch nikdy nedostaví

Redakce magazínu MontyRich - 17.09.2018

Neexistuje jeden ultimátní recept na úspěch. Stejně jako neexistuje jeden ultimátní recept na zdraví. To ale neznamená, že si nemůžeme stanovit…

Rozhovor s Tomášem Kořínkem – předsedou představenstva ČMSS
Podnikání

Rozhovor s Tomášem Kořínkem – předsedou představenstva ČMSS

Redakce magazínu MontyRich - 17.09.2018

Ačkoliv státní podpora stavebního spoření již není taková jako v minulosti, zájem Čechu o tento finanční produkt stále neuvadá a jak říká Tomáš…

Efektivní učení - Jak přečíst knihu za 10 minut?
Podnikání

Efektivní učení - Jak přečíst knihu za 10 minut?

Redakce MontyRich - 17.09.2018

Ok, tohle už vážně zní jako nějaký reklamní slogan. Knihu za 10 minut? Jakoukoliv? Co když má 600 stran? I tu? Jasně, mozek má problém něco takového…

Stresové situace: Jak je zvládat?
Podnikání

Stresové situace: Jak je zvládat?

Roman Peterka - 17.09.2018

Stres. Slovo neoddělitelně spojené s moderní dobou. Konkurence přibývá, nové výzvy a úkoly se valí… není divu, že jsme neustále ve stresu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam