Je inspirativní prodávat vozy klientům úspěšnějším než jste vy sami

Rozhovor s Davidem Kišou

Rozhovor s majitelem společnosti Best of British Cars, inženýrem Davidem Kišou o tom, jaké to je začít v době ekonomické krize prodávat luxusní zboží.

Jste majitelem autosalonu, který slouží jako vzorový příklad pro salony po celé ČR. Vzpomínáte na svoje začátky?

Během svých studií, když jsem brigádně sbíral víno v Německu, jsem se seznámil s člověkem, který později pracoval jako prodejce luxusních vozů. Řekl jsem si, že to musí být krása prodávat luxusní věci, sedět v krásném showroomu, jezdit v krásných autech – v paměti jsem si tuto myšlenku uchoval. Letos tomu bude tak 20 let.

Na rozjezd firmy jste si vydělal předchozí prací?

Pár peněz jsem měl, ale nebylo to dost. Peníze jsem si půjčoval v různých bankách a dával dohromady po statisících, nikdo nám nevěřil tolik, aby nám půjčil velké peníze najednou. To byl rok 2009 a automobilovému průmyslu se obecně nedařilo.

Kdy to tedy vše začalo?

Firmu jsem založili v roce 2009 po pádu mého tehdejšího zaměstnavatele. Pronajali jsme si starší prostory, které jsme upravili na takový malý showroom pro 4 vozy a servis. Rok poté jsme otevřeli samostatný prodejní prostor a spustili webové stránky www.bofb.cz. Bylo to takové dlouhodobé provizorní řešení, ale přesto se nám dařilo každým rokem navyšovat počty prodaných vozů. Základní kámen nového autosalonu jsme položili před Vánoci 2014. Z původních dvou prostor jsme se postupně stěhovali do jednoho od prosince 2015.

Kdy jste nový autosalón otevřeli?

Otvírali jsme v lednu 2016, slavnostní otevření poté proběhlo o měsíc později. Dorazilo asi 500 hostů, bylo to obrovské. Uvědomil jsme si, že jsme ušli opravdu velký kus cesty.

Jak jste se k automobilům dostal? Pracoval jste s nimi i před založením vlastního autosalonu?

Celý svůj profesní život jsem vlastně jezdil ve škodovkách, to jsem auto ale vnímal čistě jako pracovní nástroj. První setkání se značkou Land Rover bylo asi až v roce 2005, kdy jsem poprvé usedl do modelu Discovery. Byl to úžasný zážitek a zrodil se jeden z mých lovebrandů. Auta mě vlastně až tak nezajímají, mám je rád jako většina chlapů, ale Land Rover, ten miluju.

Pracovní život Vás tedy přivedl k tradičním britským značkám…

V roce 2006 jsem začal pracovat jako ředitel tehdejšího zástupce Jaguar Land Rover pro ČR. Po třech letech ale pražská centrála skončila a s ní i moravská část, kterou jsem měl na starosti. A pak přišlo to rozhodnutí zkusit se postavit na vlastní nohy.

Jaký je váš oblíbený vůz?

Jsem vysoký téměř 2 metry a mám rodinu, takže z praktického hlediska volím většinou Range Rover nebo Range Rover Sport. Čas od času si ale vyzkouším celou naši modelovou řadu. Sice už několik let prodej nedělám, ale někdy si rád zaobchoduji. Klientům vlastně zprostředkovávám své osobní pocity z jízdy. To je asi vždy ta nejlepší reference. Technické detaily a cenotvorbu už mají na starosti mí kolegové.

Uměl byste si auto sám opravit?

To asi ne, ale alespoň kolo bych vyměnit zvládl. K autům již od dětství nemám příliš silný technický vztah. Pomáhat otci v garáži nebyla v mých dětských letech má oblíbená aktivita, tou byl spíše sport, především basket.

Jaký je klíč vašeho úspěchu?

Pro naši firmu je důležitý lidský přístup. Zaměstnanci firmě pomáhají vždy, když je firma potřebuje. Zapojili se i do náročného stěhování, to bylo víkendů a víkendů. Jsem vděčný, že jsem obklopen lidmi, pro které práce znamená více, než 8 hodin. Klienti si náš personál chválí, což vidíme v různých průzkumech, které si děláme. Samozřejmě, že se objeví také některé negativní skutečnosti, které vám odhalí pochybení ať již jednotlivce, nebo procesu, ale ty rychle řešíme.

Kolik máte zaměstnanců? Plánujete nabírat další?

V roce 2009 jsme začínali v 7 lidech. Nyní je nás 5krát více. Po kvalitních zaměstnancích se ale poohlížíme neustále.

Kdo vám byl v podnikání inspirací?

Asi nebudu jmenovat konkrétního člověka, ale když něco opravdu chcete a věříte v to, jděte za tím. Bude to pravděpodobně dlouhá a bolestivá cesta, ale výsledek stojí za to. Stejně tak to funguje ve sportu – podívejte se třeba na Pavla Nedvěda. To byl vždycky neskutečný dříč, slušný a pokorný a z té anglické party to dotáhl nejdále. Já razím stejné hodnoty.

Co byste poradil začínajícím podnikatelům?

Ať se nebojí investovat do svých zaměstnanců. To vše se pak projeví k přístupu k zákazníkům, kteří jsou alfou a omegou. Buďte hrdí, ale nebuďte arogantní. Věřte, že někdy je třeba sklopit uši a nechat ustoupit své ego pro takzvaný „the greater good“

Na jaké adrese vás mohou naši čtenáři navštívit?

Sídlíme na ulici Vratimovská v Ostravě se skvělým přístupem z dálnice, jen 300 metrů od hlavního tahu mezi Ostravou a Havířovem.

Podobné články

Stresové situace: Jak je zvládat?
Podnikání

Stresové situace: Jak je zvládat?

Roman Peterka - 20.07.2018

Stres. Slovo neoddělitelně spojené s moderní dobou. Konkurence přibývá, nové výzvy a úkoly se valí… není divu, že jsme neustále ve stresu.

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci
Podnikání

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci

Patrik Kudláček - 18.07.2018

Pokud jste se nevydali na dráhu podnikání nebo nedisponujete cennými kontakty na ty, kteří ano a jsou úspěšní, nejspíš se nevyhnete přijímacímu…

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana
Podnikání

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana

Milan Charvát - 13.07.2018

Mark Cuban se s majetkem kolem 4 miliard dolarů řadí mezi nejbohatší osobnosti světa. Kromě jeho milovaných Dallas Mavericks, kteří válí v…

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala
Podnikání

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala

Milan Charvát - 12.07.2018

Sara Blakely, sedmačtyřicetiletá zakladatelka módní firmy Spanx je velmi dobře známá nejen všem ženám, které se s i nadbytečnými kily chtějí cítit…

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to
Podnikání, Prémium

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to

Roman Peterka - 12.07.2018

Hospoda, kavárna nebo bistro. Nebo třeba hit posledních let – minipivovar. Lákalo vás vždycky mít vlastní podnik tohoto typu? Dobře si to rozmyslete.…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 12.07.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Dávám souhlas se zpracováním mé adresy (ochranou osobních údajů)
Neodesíláme žádny spam