x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

12.10.2017 / Ellen Fischerová
Společenská hodnota, zachování životního prostředí a ekonomická prosperita; to jsou dle teorie trojí zodpovědnosti základní kameny, na kterých by firma měla budovat svou existenci. Tyto kameny by jí měly pomáhat k trvale udržitelnému rozvoji. Slyšeli jste již o těchto pilířích? Jsou součástí vaší firemní politiky?

Triple Bottom Line, neboli tři základní pilíře CSR, které by měli pomoci budovat úspěšnou firmu schopnou trvale udržitelného rozvoje.

1) Sociální odpovědnost

Firemní politika v oblasti lidských zdrojů se týká korektních obchodních praktik vůči svým zaměstnancům, obchodním partnerům i vůči společenství, ve kterém firma podniká. Firma, která dodržuje zásady CSR v oblasti lidských zdrojů, je například taková firma, která svým zaměstnancům platí spravedlivé platy a část ze zisku firmy investuje do jejích vzdělávání, zároveň se snaží být veřejně prospěšná, integrovat se do komunity aktivitami, vedoucími k blahu společnosti. Příkladem korektnosti v oblasti tohoto pilíře, je zákaz dětské práce ve firmě a kontrola smluvních partnerů firmy, aby dětskou práci také zakázali. V širším pojetí je firma odpovědná např. za dodržování lidských práv, zaměstnání minoritních skupin.

2) Ekologická odpovědnost

Firma, která dbá na zachování životního prostředí, se snaží minimalizovat negativní dopad na životní prostředí. To dělá například řízenou spotřebou energie z obnovitelných zdrojů, snaží se redukovat produkci odpadu, ten pak likviduje bezpečným a legálním způsobem. Do tohoto pilíře lze zařadit i aktivity jako je nakládání s nebezpečným odpadem, spotřeba elektrické energie, spotřeba fosilních paliv nebo kontrola a měření emisí, ekologická firemní politika a podobně.

3) Ekonomická odpovědnost

Pokud dodržuje firma i tento pilíř, znamená to, že jedná transparentně, dbá na protikorupční politiku, ochranu duševního vlastnictví a podobně. Tato rovina se týká i vztahů s investory, dodavateli, kvality a bezpečnosti produktů.

Dodržováním těchto pilířů, nejen, že je firma prospěšnou, ale stává se i více atraktivní na trhu. Svému působení přidává hodnotu, která ji zvýhodňuje před konkurencí, která na dodržování těchto hodnot nedbá.

Skvělým příkladem z praxe může být například firma Ferrero.

Firma Ferrero prolíná hodnoty firmy se zásadami CSR. Skvělým příkladem je aktuální plán hodnot CSR pro nadcházející roky 2015 – 2020. Mezi hodnoty, které chce dodržovat, propagovat a vytvářet, patří v oblasti společenské například propagace iniciativ, které podporují kulturu rozmanitosti. Zvýšit o 5% ženy v manažerských pozicích společnosti, v porovnání s 31.8. 2017.

V oblasti životního prostředí se soustředí na odebírání vajec od chovatelů slepic, které jsou chovány v dobrých životních podmínkách pro zvířata či o 10% zvýšit používání obalů z obnovitelných zdrojů.

Mimo výše uvedené aktivity je dalším počinem, kterým firma Ferrero dodržuje základní pilíře CSR, nadace v jejím sídle ve městě Alba v Itálii. Nadace je svou činností zaměřena na zlepšení kvality života seniorů, bývalých zaměstnanců firmy Ferrero. Organizací různých aktivit jako např. fotografování, výuka cizích jazyků, malování a výstavy, zajišťuje seniorům kvalitní prožití stáří a efektivní využití volného času.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem

Maraton mezi razítky

Článek
Další články z rubriky Podnikání