TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Společenská hodnota, zachování životního prostředí a ekonomická prosperita; to jsou dle teorie trojí zodpovědnosti základní kameny, na kterých by firma měla budovat svou existenci. Tyto kameny by jí měly pomáhat k trvale udržitelnému rozvoji. Slyšeli jste již o těchto pilířích? Jsou součástí vaší firemní politiky?

Triple Bottom Line, neboli tři základní pilíře CSR, které by měli pomoci budovat úspěšnou firmu schopnou trvale udržitelného rozvoje.

1) Sociální odpovědnost

Firemní politika v oblasti lidských zdrojů se týká korektních obchodních praktik vůči svým zaměstnancům, obchodním partnerům i vůči společenství, ve kterém firma podniká. Firma, která dodržuje zásady CSR v oblasti lidských zdrojů, je například taková firma, která svým zaměstnancům platí spravedlivé platy a část ze zisku firmy investuje do jejích vzdělávání, zároveň se snaží být veřejně prospěšná, integrovat se do komunity aktivitami, vedoucími k blahu společnosti. Příkladem korektnosti v oblasti tohoto pilíře, je zákaz dětské práce ve firmě a kontrola smluvních partnerů firmy, aby dětskou práci také zakázali. V širším pojetí je firma odpovědná např. za dodržování lidských práv, zaměstnání minoritních skupin.

2) Ekologická odpovědnost

Firma, která dbá na zachování životního prostředí, se snaží minimalizovat negativní dopad na životní prostředí. To dělá například řízenou spotřebou energie z obnovitelných zdrojů, snaží se redukovat produkci odpadu, ten pak likviduje bezpečným a legálním způsobem. Do tohoto pilíře lze zařadit i aktivity jako je nakládání s nebezpečným odpadem, spotřeba elektrické energie, spotřeba fosilních paliv nebo kontrola a měření emisí, ekologická firemní politika a podobně.

3) Ekonomická odpovědnost

Pokud dodržuje firma i tento pilíř, znamená to, že jedná transparentně, dbá na protikorupční politiku, ochranu duševního vlastnictví a podobně. Tato rovina se týká i vztahů s investory, dodavateli, kvality a bezpečnosti produktů.

Dodržováním těchto pilířů, nejen, že je firma prospěšnou, ale stává se i více atraktivní na trhu. Svému působení přidává hodnotu, která ji zvýhodňuje před konkurencí, která na dodržování těchto hodnot nedbá.

Skvělým příkladem z praxe může být například firma Ferrero.

Firma Ferrero prolíná hodnoty firmy se zásadami CSR. Skvělým příkladem je aktuální plán hodnot CSR pro nadcházející roky 2015 – 2020. Mezi hodnoty, které chce dodržovat, propagovat a vytvářet, patří v oblasti společenské například propagace iniciativ, které podporují kulturu rozmanitosti. Zvýšit o 5% ženy v manažerských pozicích společnosti, v porovnání s 31.8. 2017.

V oblasti životního prostředí se soustředí na odebírání vajec od chovatelů slepic, které jsou chovány v dobrých životních podmínkách pro zvířata či o 10% zvýšit používání obalů z obnovitelných zdrojů.

Mimo výše uvedené aktivity je dalším počinem, kterým firma Ferrero dodržuje základní pilíře CSR, nadace v jejím sídle ve městě Alba v Itálii. Nadace je svou činností zaměřena na zlepšení kvality života seniorů, bývalých zaměstnanců firmy Ferrero. Organizací různých aktivit jako např. fotografování, výuka cizích jazyků, malování a výstavy, zajišťuje seniorům kvalitní prožití stáří a efektivní využití volného času.

Podobné články

Stresové situace: Jak je zvládat?
Podnikání

Stresové situace: Jak je zvládat?

Roman Peterka - 20.07.2018

Stres. Slovo neoddělitelně spojené s moderní dobou. Konkurence přibývá, nové výzvy a úkoly se valí… není divu, že jsme neustále ve stresu.

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci
Podnikání

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci

Patrik Kudláček - 18.07.2018

Pokud jste se nevydali na dráhu podnikání nebo nedisponujete cennými kontakty na ty, kteří ano a jsou úspěšní, nejspíš se nevyhnete přijímacímu…

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana
Podnikání

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana

Milan Charvát - 13.07.2018

Mark Cuban se s majetkem kolem 4 miliard dolarů řadí mezi nejbohatší osobnosti světa. Kromě jeho milovaných Dallas Mavericks, kteří válí v…

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala
Podnikání

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala

Milan Charvát - 12.07.2018

Sara Blakely, sedmačtyřicetiletá zakladatelka módní firmy Spanx je velmi dobře známá nejen všem ženám, které se s i nadbytečnými kily chtějí cítit…

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to
Podnikání, Prémium

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to

Roman Peterka - 12.07.2018

Hospoda, kavárna nebo bistro. Nebo třeba hit posledních let – minipivovar. Lákalo vás vždycky mít vlastní podnik tohoto typu? Dobře si to rozmyslete.…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 12.07.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Dávám souhlas se zpracováním mé adresy (ochranou osobních údajů)
Neodesíláme žádny spam