x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

9 tipů, jak lze ušetřit firemní náklady (i čas)

Aneb kde lze udělat změnu

08.09.2017 / Petra Zlámalová
Hlavně v počátcích podnikání je místo velkého rozmachu a expanze potřeba utrácet obezřetně a s rozmyslem. I v další fázi je však třeba hledat neustále příležitosti, kde ušetřit nebo získat výhodu. Přinášíme vám konkrétní tipy a poradíme, na které oblasti se zaměřit.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

1) Pronájem kanceláří

Pokud jste menší firma, zkuste se poohlédnout po prostoru od přímého majitele. Přece nechcete platit provize realitní kanceláři za zprostředkování, když si prostory dokážete najít bez problému sám. Ze začátku se také můžete vyhnout vysokým nákladům tím, že budete využívat coworkingová centra nebo prostory sdílet s dalšími firmami. Jednou z možností jak ušetřit je i do začátku pronajmout pouze jednu kancelář, nicméně místo volit chytře a s perspektivou toho, aby bylo možné rozšíření a pronájem dalších v rámci jedné a té samé budovy. Při pronájmu pak volte raději ty s fixně danou měsíční částkou, aby vaši firmu pak následné roční vyúčtování nezaskočilo. Také můžete dále snížit náklady a sdílet náklady na recepční a zasedací místnost s jinou firmou.

2) Marketing na internetu

I zde lze výrazně snížit náklady. Firma a produkt se dnes dá úspěšně propagovat i skrze SEO či sociální sítě, není potřeba volit drahá média, billboardy atd. Jakmile budete mít vytvořený profil, můžete svou kampaň směřovat cíleně – právě díky velkému objemu informací, které facebook o lidech shromažďuje. Dokážete tak oslovit desítky tisíc potenciálních zákazníků s náklady čítajícími pouze několik set až pár tisíc korun měsíčně. Pokud jste schopni vytvářet poutavé obrázky, zkuste i Instagram a Twitter. Důležitá je také zpětná vazba od zákazníků, která napoví, zda jdete správným směrem.

3) Nebojte se outsourcingu

Pokud jste malá a střední firma, může pro vás být výhodný už v samém počátku podnikání. Oblasti, ve kterých lze tuto možnost využít, mohou být například účetnictví, IT nebo projektové řízení. Opět tím ušetříte finance. Kupř. outsourcing účetnictví je výhodný pro firmy do cca 100 zaměstnanců. Je to logické, protože náklady na vytvoření a platbu pozice účetní jsou poměrně vysoké. Také si můžete najmout firmu, která vám najde vhodné zaměstnance a tzv. je proseje pár síty, než se dostanou přímo před vás. Toto opatření vám zase ušetří čas.

4) Cloudové služby

Pořád zpracováváte faktury v Excelu či Wordu? Chyba! Cloudové služby už dávno neslouží jen velkým firmám a nemusí být technologicky náročné. Dnes existují například jednoduché cloud služby, které umožní z jakéhokoli počítače nebo i z mobilní aplikace vystavit a poslat fakturu, hlídat její zaplacení, dokonce v případě prodlení urgují klienta – a to vše naprosto automaticky. A veškerý servis zajišťuje dodavatel, což vám opět šetří drahocenný čas. Navíc pokud tyto služby nepoužíváte, obvykle za ně ani neplatíte.

5) Právní poradce

Myslíte si, že ho nepotřebujete? Dnešní doba svědčí o opaku. V současné době je nastavení obchodních podmínek naopak prioritou. Právní poradce vám svými službami naopak může ve výsledku peníze ušetřit. Hlavně pokud jste sami závislí na platbách a dodávkách od svých partnerů. Správný poradce pomůže i s nastavením zajišťovacích institutů a pomůže firmu ochránit před případným negativním působením smluvních partnerů.

6) Energie

O platbách za energii přemýšlejte, nikoli jen ze setrvačnosti plaťte faktury. V celkových platbách jsou totiž zahrnuty odvody několika různým subjektům. Obchodníkovi tj. dodavateli, který pro vás energii zakoupil na trhu, část jde distributorovi zodpovědnému za dopravení energie do vašich budov a menší část pak jde ještě dalším subjektům. Výběrem obchodníka můžete snížit výši platby za odebranou „silovou“ elektřinu  a správným nastavením parametrů distribuce pak můžete ovlivnit „platbu za distribuované množství“. Nebo jednoduše spotřebujte méně. Možností je mnoho kupř. zateplení budov, úsporné udržování teploty a větrání v budovách až po využívání úsporných zařízení (osvětlení atd.). Navíc tato opatření jsou v zájmu státu, takže je šance, že část investice zaplatí někdo jiný. Pokud jste větší firma, můžete využít možnosti energii vyrábět sám, kdy existuje vícero možností např. fotovoltaické panely či tepelná čerpadla.

7) Neplaťte bankám více, než musíte

I zde platí – aktivně se zajímejte! Zjistěte si podmínky různých bankovních institucí a nebojte se přejít k té nejvýhodnější. Najděte si bankovní produkt, který je šitý přímo podnikatele a nabízí jim také relevantní zvýhodnění. Zkuste si také vyjednat výhodnější podmínky úvěru či přeshraničních převodů.

8) Přesuňte sídlo firmy

Vadí vám byrokratická zátěž? Tu můžete snížit změnou sídla společnosti. Existují offshore destinace, kde podnikatele podporují kupř. právě menšími nároky na administrativu nebo nabízejí další zvýhodnění. Nezapomínejte, že daňová optimalizace NENÍ daňový únik.

9) Optimalizujte vozový park

Pokud začínáte a nevíte, jak bude podnikání fungovat, určitě nedoporučujeme v rámci ego-jízdy pořizovat rozmáchlý a nákladný vozový park. A co možná nevíte? Správným provozováním jde ušetřit až 20 procent nákladů. Celkové náklady na vozový park pak tvoří: náklady na palivo, servis a údržba, pojištění, pneumatiky a dále i lidský faktor (způsob jízdy). Co se týče pojištění, někdy je ekonomicky výhodné sloučit pojištění automobilů do jedné pojistné smlouvy a nestarat se o každý vůz zvlášť, ušetříte tím čas. Dejte si také pozor na triky dodavatelů a také mějte na paměti, že „špatní“ řidiči vás vyjdou dráž – až o desítky tisíc korun ročně.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Staňte se obchodníkem magazínu MontyRich!

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek

Chcete vydělávat na zákaznících pořád dokola? Dělejte to jako Harley-Davidson

To není motorka, to je chopper, baby

Článek

Nejlepší podnikatelská konference roku už za pár dní v Praze!

MontyRich: Building Better Business

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Start-up versus korporát

Aneb věřit mladým vizionářům či spoléhat na osvědčené

Článek

Tajemství efektivní pracovní porady aneb přestaňte ztrácet svůj čas

Bez efektivních porad nemůže byznys fungovat

Článek
Další články z rubriky Podnikání