x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Tajemství marketingového mixu aneb umět za jedna a mít štěstí

Neexistující vzoreček na úspěch

04.09.2017 / Roman Peterka
Marketing je alfou a omegou veškerého byznysu. Nestačí vyrobit skvělý výrobek, je potřeba také najít prk něj tu správnou cenu, zajistit způsob, jakým se dostane k zákazníkům a jakým se o něm zákazníci dozvědí. To vše je marketing.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

A protože je toho mnoho, co je pro úspěšný marketing potřeba zajistit, vznikl „marketingový mix“ – jakýsi vzoreček zahrnující jednotlivé složky potřebných marketingových aktivit. Kouzelnou formulku, která přemění olovo ve zlato, v něm ale nehledejte.

Podle definice z jedné z nejpoužívanějších učebnic marketingu s názvem Marketing z pera klasiků moderního marketingu Philipa Kotlera a Gary Armstronga je „marketingový mix soubor taktických marketingových nástrojů – výrobkové, cenové, distribuční a komunikační politiky, které firmě umožňují upravit nabídku podle přání zákazníků na cílovém trhu“. Podle některých cyničtějších komentátorů jde spíš oškolní pomůcku, která může pomoci strukturovat prezentaci, než o recept anto, jak dělat marketing. A každý si pod ním představuje něco jiného.

Tajemství čtyř „péček“

Počátky teorie marketingového mixu sahají do 60. let 20. století, kdy profesor JeromeMcCarthy navrhl čtyři složky marketingových aktivit, označené jako čtyři P: product(produkt), price (cena), place (místo), promotion (propagace). Za autora samotného pojmu„marketingový mix“ je považován profesor Neil H. Borde, který koncepci marketingového mixu vypracoval v roce 1964. Ve skutečnosti ale prvním, kdo v marketingu hovořil o „mixu jednotlivých ingrediencí“, byl James Culliton na konci 40. let 20. století. Se čtyřmi složkami marketingu později pracoval Richard Clewett. Šlo o produkt (Product), cenu (Price), distribuci (Distribution) a propagaci (Promotion). U Clewetta studoval Jerry McCarthy. Ten uvedl, že by se složky měly propojit a kombinovat. Navíc slovo distribuce nahradil slovem místo (Place), a tak...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Z pana energetika majitelem internetové televize

Kamil Ouška míří do Evropy, stane se OBBOD konkurencí Netflixu?

Článek

7 chyb, které mohou odradit zákazníky vašeho e-shopu. Jak se jim vyhnout?

Vysoká návštěvnost internetového obchodu přijde vniveč, pokud se nestanou z návštěvníků klienti

Článek

Vlastní McDonald's nebo CrossCafe? Přečtěte si návod, jak začít podnikat v rámci franchisingu

1. díl seriálu

Článek

Chcete vést efektivní porady? Bezos, Jobs a Branson poradí

Pohled největších byznys mozků na to, jak vést porady efektivněji

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Bonjour, Victor!

MontyRich Leden 2018

Článek

4 fatální chyby, které mohou pohřbít nadějný start up

Mít pouze nápad nestačí, pokud se nevyvarujete opakujícím se chybám, zapláčete nad výdělkem.

Článek
Další články z rubriky Podnikání