x
Zapomenuté heslo
Předplatné

3 byznysové lekce od kluků, kteří vybudovali Slevomat, Heuréku nebo Dámejídlo

Z kuchyně Mitonu

08.08.2017 / Zdravko Krstanov
Do portfolia investiční skupiny Miton patří jedny z nejvíce úspěšných internetových projektů u nás. Čemu se od šestice partnerů a jednoho CEO přiučit?

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Jeden by řekl, že se pořádný byznys v Česku dělá jedině v Praze. Po chvilce přemýšlení je potřeba přidat Brno. A když se zamyslíte ještě více, nemůžete nepřidat Liberec. Přesně zde totiž vznikl a sídlí internetový cirkus. Jmenuje se Miton a od roku 2000 vytvořil nebo podpořil desítky týmů. Výsledkem jsou společnosti, jejichž současná hodnota se blíží k 10 miliardám korun. Tito kluci zkrátka vědí, jak se dělá byznys.

Níže jsme vybrali tři věci, které se od nich může každý naučit.

Bez výmluv

Miton vyrostl na tom, že si včas uvědomil obrovský potenciál internetu. Ten se nijak nezmenšil, ba spíše naopak. Ti, kteří chtějí, mají široké spektrum možností, jak podnikat díky online prostředí. Od e-shopů přes globální tržiště typu Amazon až po práci na volné noze. „Pokud se bavíme o přístupu na trh, tak dnes je internetovému podnikání přáno. Tady doma z Čech můžete z pohodlí vašeho obýváku naprogramovat aplikaci a díky App Store nebo Google Play ji distribuovat na stamiliony zařízení po celém světě. To celé s minimálními náklady,“ vysvětlil partner Mitonu Milan Zemánek.

Že neovládáte programování? Už nějakou dobu se všechny snažíme přesvědčit o tom, že to není nutné. Vzali jsme si na pomoc pár odborníků, kteří naše slova potvrzují.

Změna není nutností

Inovace jsou nepochybně důležité. Mnohdy se ale můžeme setkat s případy, kdy se dělají zbytečné změny, pouze pro to, aby se rádoby inovovalo. Firmy se mnohdy snaží držet krok s dobou natolik, až opustí od toho, co skvěle funguje.

V případě Mitonu by se jednalo o projekt Slevomat. Ten již dávno není “pouhým” slevovým serverem, nýbrž místem pro nákup zážitků a věcí všeho druhu. Objevují se hlasy, které v této souvislosti nábadají ke změně názvu. David Špinar, bývalý zaměstnance Googlu a dnes CEO v Mitonu, k tomu říká následující: „Dejme tomu, že nad touto otázkou se zamýšlíme. Osobně si ale myslím, že rozšiřovat propozice Slevomatu s aktuálním názvem lze. Často lidem říkám, že pracuji v Mitonu, a oni nevědí, co to je. Pak zmíním, že vlastníme Slevomat, a už se chytají.“

Faktem zůstává, že Slevomat patří mezi TOP 5 brandů českého internetu. Vzdát se této pozice by byla škoda.

Musí vás to bavit

Mít v hlavě určitou vidinu prodeje firmy je samozřejmě v pořádku. Pouštět se podnikání pouze s vidiou exitu, ovšem nedává smysl, což potvrdí asi každý, kdo v byznysu něco dokázal. „Když budete myslet jen na exit, nikdy nepostavíte něco zajímavého a dobrého,“ říká David Špinar. „My o prodeji přemýšlíme v případě, když citíme, že už firmě nemáme co nabídnout. Klidně se ale také může stát, že nás to zkrátka přestane bavit. Ztratíme entuziasmus a řekneme, že je konec,“ dodává Milan Zemánek.
Zdroj fotografie: Miton

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání