x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Jak se svým byznysem uspět v Africe?

Lákadla i rizika černého kontinentu

17.07.2017 / Roman Peterka
Kontinent s nejrychleji rostoucí populací, která už dnes přesahuje hranici jedné miliardy (1,2 miliardy). A také s rostoucím potenciálem pro byznys. Kdo chce ale dělat byznys v Africe, musí se připravit na velké dobrodružství.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma
Podnikání v Africe ovlivňuje celá řada rizik. Zároveň ale představuje možnost začít dobývat nové, rychle rostoucí trhy – v prvním desetiletí 21. století patřila šestice afrických zemí mezi nejrychleji rostoucí ekonomiky světa. Navíc jsou tu předpoklady k ještě většímu růstu v budoucnosti. Afrika se tak může stát kontinentem budoucnosti, přestože je stále nejchudším kontinentem světa – subsaharská neboli černá Afrika (tedy africký kontinent bez severní části, jež je považována spíše za součást arabského světa) představuje pouhé půl procento světové ekonomiky.

Česká republika má navíc v Africe dobré jméno – mimo jiné i díky tomu, že nemá koloniální minulost. Jen na dobré jméno se ale v Africe spoléhat nelze. Při podnikání v Africe je nutné připravit se na to, že se tu musí počítat s mnoha riziky. „Politická nestabilita, válečné konflikty, nemožnost či nevůle zaplatit, korupce, terorismus, praní špinavých peněz, epidemie smrtících nemocí,“ vypočítává hlavní rizikové faktory, které mají vliv i na ekonomiku afrických zemí a tím i na podmínky pro podnikání, místopředseda Asociace exportérů Otto Daněk.

Tomu odpovídá i objem českého exportu do Afriky. „Objem exportu v loňském roce dosáhl hodnoty 40 miliard korun, což je pouhé jedno procento z našeho exportu. To je skutečně velmi malý podíl – hůře je na tom už jen náš export do Oceánie,“ konstatuje Otto Daněk. Na druhé straně ale může africký export znamenat více než zajímavé tržby. „Bez zajímavosti určitě není skutečnost, že jsme na africkém kontinentu dosáhli třikrát větší průměrnou kilogramovou prodejní cenu než v Evropě,“...
...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Z pana energetika majitelem internetové televize

Kamil Ouška míří do Evropy, stane se OBBOD konkurencí Netflixu?

Článek

7 chyb, které mohou odradit zákazníky vašeho e-shopu. Jak se jim vyhnout?

Vysoká návštěvnost internetového obchodu přijde vniveč, pokud se nestanou z návštěvníků klienti

Článek

Vlastní McDonald's nebo CrossCafe? Přečtěte si návod, jak začít podnikat v rámci franchisingu

1. díl seriálu

Článek

Chcete vést efektivní porady? Bezos, Jobs a Branson poradí

Pohled největších byznys mozků na to, jak vést porady efektivněji

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Bonjour, Victor!

MontyRich Leden 2018

Článek

4 fatální chyby, které mohou pohřbít nadějný start up

Mít pouze nápad nestačí, pokud se nevyvarujete opakujícím se chybám, zapláčete nad výdělkem.

Článek
Další články z rubriky Podnikání