x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Franchisingová příležitost: Otevření finanční pobočky

03.07.2017 / Roman Peterka
Otevřít si v rodném Táboře bankovní a poradenskou pobočku se Petr Budil rozhodl před dvěma roky. Nezačal ale podnikat na zelené louce. Využil předpřipravený franšízový koncept finančně poradenské společnosti Partners. A jeho Partners marketu se daří. „Je s tím víc práce, než by si člověk dokázal na začátku představit, úspěch není zadarmo, ale neměnil bych,“ říká majitel jednoho z nejúspěšnějších Partners marketů v Česku.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma
Franchising představuje zajímavou podnikatelskou příležitost – franšízant má možnost budovat si vlastní byznys a zároveň se opřít o ověřené know-how a o zázemí silné značky Partners. Ta svou franšízovou síť rozjela před pěti lety a nyní má 70 poboček po celé republice, hlavně v menších městech. Úspěšné pobočky mají obrat přesahující půl milionu korun měsíčně. Finance totiž potřebuje řešit každý člověk, ne každý má ale šanci vybírat si od desítek finančních institucí na jednom místě – jako v Partners marketu.
 
Petr Budil se ve financích pohybuje už několik let. K finančnímu poradenství se dostal víceméně omylem. „Hledal jsem brigádu při vysoké škole. Spletl jsem si inzeráty a omylem jsem přišel na jiný pohovor, než jsem se domníval, že jdu,“ vzpomíná s úsměvem. A v dobrém: „Byl to osud.“ V Partners byl od začátku, nejdříve jako klasický finanční poradce, poté manažer. S rozjezdem Partners marketů ho ale zlákala příležitost zkusit podnikání ve financích zase trochu jinak. „Viděl jsem velký a zároveň nevyužitý potenciál v péči o stávající klienty. U řady klientů jsem narážel na to, že se lépe cítili v bankách a podobných institucích s kamennými pobočkami než s poradcem, který se s nimi schází u nich doma nebo v kavárně. Navíc celý koncept dává možnosti práce pro mnohem více lidí než klasický obchodní model. To vše mě vedlo k pocitu, že Partners market je dobrý nápad,“ vysvětluje. I když začátky úplně jednoduché nebyly.
 
Jaká byla vaše očekávání, když jste do franchisingu šel – a jak moc se s nimi pak rozcházela realita?
 
Myšlenka Partners marketů mi připadala dokonalá. Počítal jsem s tím, že detaily poznám cestou, a tak se i stalo. Bylo toho hodně, musel jsem si spojit vše dohromady, znát souvislosti, dokázat rozdělit role, práci, zodpovědnost, to považuji za nejtěžší. Není to tak, že seženete lidi, zaplatíte za vybudování pobočky a pak si už vše jde samo a vy si přijdete jednou týdně vše zkontrolovat a zinkasovat zisky. První rok a půl jsem byl na pobočce každý den, abych přesně věděl, co se děje a mohl věci řešit. Bylo to hodně náročné, ale nezbytné. Mohl jsem se ale spolehnout na svého kamaráda a  spolumajitele Vláďu a také na svou ženu, která se po roce fungování rozhodla pomoci a nastoupila při rodičovské.
 
Nelitoval jste někdy, že jste se do toho pustil?
 
To určitě ne, naopak. Mám tu výhodu, že jsem typ, který se soustředí na řešení problému a s pláčem nad problémem moc čas neztrácí. Naše práce mi dává obrovský smysl, musím se ale přiznat, že mám velké štěstí na spolupracovníky. Podařilo se nám vytvořit skvělý kolektiv.
 
Jakým způsobem získáváte klienty?
 
Velká část klientů přichází na doporučení těch, kteří už u nás jsou a byli spokojeni s našimi službami. Občas přijdou i lidé takzvaně z ulice, postupem času jejich počet dokonce roste. Hodně pracujeme s klienty našich kolegů ze sítě, o které se sami nestíhají postarat. Tato spolupráce nám funguje velmi dobře a ke spokojenosti všech stran.
 
Jaké finanční produkty u vás lidé nejvíce poptávají?
 
V posledním roce to byly hodně hypotéky. Velmi častá je poptávka po povinném ručení, což je produkt, kde je úspora velmi rychlá, a to klienti ocení. Skoro každý má dnes auto, a pokud mu dokážete na povinném ručení ušetřit i pár stovek ročně, je nadšený a rád za vámi přijde i příště, až bude řešit hypotéku nebo cokoli jiného. Hodně se lidé v poslední době ptají také na možnosti investování. Zjišťují, že na spořicích účtech je moc štěstí nepotká.
 
Jak hodnotíte podporu ze strany franchisora – společnosti Partners? Je z vašeho pohledu dostatečná?
 
Podpora ze strany Partners je skvělá. Máme pravidelné konzultace, dostáváme technickou právní, analytickou i marketingovou podporu. Vlastně i morální. Není to tedy ve stylu Zaplať nám náš desátek a starej se, jak umíš. V tomto opravdu díky.
 
Jak velké byly investice spojené s rozjezdem pobočky?
 
Počáteční investice byla celkem 1 800 000 korun.
 
A už se tato vstupní investice vrátila?
 
To by bylo skvělé, zatím ne. Je to běh na delší trať, ale s tím jsme počítali. Důležité je, že firma je správně nastavená, máme systém, máme energii a chuť posouvat vše dále. Provozní zisk máme, v prvních letech ho ale investujeme do dalšího rozvoje, jak technického, tak hlavně personálního. Začínali jsme ve třech lidech, dnes je nás třináct.
 
V čem je jiné mít pobočku a mít pod sebou vybudovanou strukturu v rámci klasické sítě poradců?
 
Když máte pobočku, máte i mnohem větší náklady, což alespoň pro mě představuje několikanásobně větší motivaci k práci a také větší důslednost, než když jsem pracoval v rámci klasické sítě Partners. Tam je výhoda takřka minimálních nákladů, ale to je právě ten důvod, proč spousta poradců a manažerů nevyužije svůj potenciál naplno. Alespoň mně to tak funguje. Partners market z vás dostane to nejlepší. Koncept Partners marketů je vymyšlen výborně, nezklamal jsem se.

Zajímá vás podnikání ve financích? Více na www.partnersmarket.cz
Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Staňte se obchodníkem magazínu MontyRich!

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek

Chcete vydělávat na zákaznících pořád dokola? Dělejte to jako Harley-Davidson

To není motorka, to je chopper, baby

Článek

Nejlepší podnikatelská konference roku už za pár dní v Praze!

MontyRich: Building Better Business

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Start-up versus korporát

Aneb věřit mladým vizionářům či spoléhat na osvědčené

Článek

Tajemství efektivní pracovní porady aneb přestaňte ztrácet svůj čas

Bez efektivních porad nemůže byznys fungovat

Článek
Další články z rubriky Podnikání