x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Nakrm lidi a vydělávej aneb jak si otevřít bistro?

Gastro stále táhne

03.07.2017 / Roman Peterka
Fastfood už nemá nutně podobu hamburgeru „od mekáče“. Do světa rychlého občerstvení si prorážejí cestu nové trendy, jako jsou pokusy posunout nabídku směrem k „vyšší gastronomii“ nebo k poctivému vaření „z gruntu“ (od farmáře) či snažící se skloubit model fastfoodu a zdravého (a ekologicky udržitelného) stravování. Nejsou to možná až tak „rychlý prachy“ jako párek v rohlíku, rozhodně je tu ale velký potenciál pro další projekty.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma
Z hlediska obratů a obecného povědomí samozřejmě světu rychlého občerstvení stále vládne „klasika“ v podobě nadnárodních řetězců, které oproti té „tak trochu jiné“ konkurenci válcují český trh už dvě desetiletí. Podle internetového průzkumu, který pro web Retailek provedla agentura Nielsen Admosphere mezi respondenty z tzv. Českého národního panelu, patří k nejznámějším řetězcům rychlého občerstvení sítě McDonald’s a KFC, které zná 97 % respondentů a spontánně si je bez nápovědy vybaví okamžitě, když se řekne fastfood. Následuje Burger King, pak dlouho nic, pak „fast food bageterie“ – Subway a Bageterie Boulevard. Jen malé procento respondentů si vzpomnělo na síť freshbarů a salaterií UGO, která se tradiční představě fastfoodů vymyká.

Domácí sítě na postupu

To ale nevypovídá nic o životaschopnosti konceptů, které se zaměřily na jiné pojetí rychlého občerstvení. „Kvalitní potraviny jsou segment, který neustále roste, i když pomaleji než v minulosti,“ říká Petr Borkovec, spoluzakladatel a spolumajitel finančně-poradenské společnosti Partners a zároveň investor do startupů, který se vrhl i do vod prodeje potravin a gastropodnikání. Napřed prostřednictvím sítě prodejen a bister MyFood, k níž později přikoupil i konkurenční sítě Sklizeno a Náš grunt a vytvořil z nich tak pod hlavičkou Sklizeno Foods síť, jejíž celkový obrat loni dosáhl půl miliardy korun a letos cílí na obrat na hranici tři čtvrtě miliardy korun. K akvizici sítí Sklizeno a Náš grunt došlo v průběhu loňského roku, k jejich propojení pod jednu hlavičku ale až letos v únoru.
 
„Kvalitní potraviny jsou segment, který...
...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání