x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Jak vytvořit aplikaci, když o programování nemáte ani páru

Klíč je v lidech

26.06.2017 / Zdravko Krstanov
Přemýšlíte o aplikaci, ale programování vám je cizí? Nezoufejte. Iniciátorem a hlavou skvělé appky může být člověk, který by ji sám nikdy nedokázal napsat.

“Kdybych uměl programovat…”

Tak dnes začíná a končí cesta nejednoho snu. Úplně na rovinu – většina těchto nápadů nebude stát za nic. Z části jsou srovnatelné s výkřiky typu “kdybych jen byl na tom hřišti, já bych jim to ukázal.” Přesto se v oné hromadě naivního balastu najdou skutečně dobré ideje, jejichž autoři však mnohdy nevědí, co s nimi. Nemají totiž onen technologický, neřku-li programátorský background. I s tím se ale dá pracovat.

Pomineme pro tentokrát fakt, že existují různé platformy, které se mobilním vývojem pro neznalé zabývají. Ono sofistikovanou aplikaci, za níž by měli lidé potenciálně i platit, metodou "drag & drop" spíše nevytvoříte. Tomáš Wojcik, zakladatel renomované digitální agentury 2FRESH, na téma snadných řešení skrze platformy říká: „Postavím krásný barák bez zedníka a míchačky? Výsledek může být dobrý, ale nikdy nebude skvělý.“ 

CO tedy dělat?

Řešení není snadné a vyžaduje, abyste o svém nápadu dokázali mluvit, jasně věděli, jak má řešení vypadat a pro koho má být a nebáli se interakce s profesionály.

Ideální bude, a to platí v rámci jakéhokoli podnikatelského záměru, si nejprve myšlenku validovat. A to tak, že ji budete prezentovat lidem, o nichž se domníváte, že jsou teoreticky vašimi zákazníky. 

V žádném případě za nimi nemusíte přijít s hotovým produktem. Plně bude dostačovat papír. Jak říká Marvan Shamma, inovátor a CEO společnosti ONEPROVE: „Prototyp může být klidně kus papíru, který budete cílové skupině ukazovat. Říká se, že k ověření nápadu stačí osm až deset relevantních lidí – potenciálních zákazníků.“

Řekněme, že jste dostali pozitivní zpětnou vazbu. Na řadu přichází vaše schopnost strhnout ostatní. Jste ve fázi, kdy musíte najít schopné lidi, kteří váš nápad zhmotní. A to za použití minimálních, nebo jak tomu většinou bývá, naprosto nulových financí.

Jak na to? Marvan Shamma tvrdí, že prvním krokem je všechny okolo sebe nadchnout. Musíte o vašem projektu mluvit, kde se jen dá. Do toho aktivně shánějte talenty. „To může znamenat sedět od rána do večera na LinkedInu.“

Další možností jsou různá setkání a konference, které mají s programováním co do činění. Takové akce jsou často velmi neformální a zdarma. Dejte se zde s někým do řeči a popište, co nabízíte. S penězmi si nelamte hlavu. „Když vymýšlíte nové věci, nejsou finance vším. Můžete k sobě nabalit skvělé spolupracovníky, aniž byste jim během prvních měsíců museli zaplatit korunu. Budete se divit, kolik schopných lidí čeká na silný nápad,“ vysvětluje Marvan Shamma.

Vězte, že pokud váš nápad dává skutečně smysl a umíte jej prodat, tým k sobě dřív nebo později najdete.

Na závěr rada od investora

Co radí zástupce venture kapitálu a CEO fondu AirVentures Václav Pavlečka? „Snažte se hlavně přemýšlet očima spotřebitele. Zákazníka. Aplikace by měla řešit nějaký jeho problém. Lidí s nápadem jsou totiž celé zástupy a investoři jsou drsný filtr. Dobří foundeři na sebe nabalují i další schopné lidi, třeba zrovna programátory nebo designéry, kteří dají dohromady koncept. Základní kroky by měl zkrátka zakladatel udělat sám a až pak si jít pro investici.“

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání