x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Klíčem je lidskost

12.04.2017 / Zdravko Krstanov
Pokud řídíte nějaký tým lidí, pravděpodobně jste již několikrát přemýšleli, co si o vás vaši podřízení říkají za zavřenými dveřmi. Jedna z charakteristik správného lídra je, že jej lidé respektují a vnímají jako vzor. Co pro to udělat?

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Úspěšný internetový podnikatel Petr Kasa (Pilulka, Kasa.cz) kdysi vysvětlil, jak je nutné mít s podřízenými zdravý vztah. „Část našeho úspěchu spočívá v tom, že o nás naši zaměstnanci neuvažují jako o debilech.“ Říkáte si, jak na to?

Správný lídr:

1) Sdílí svou vizi

Firemní vizi nikdy nezadržujte ve své kanceláři. Když vaši zaměstnanci neví, kam míříte, jak vám mohou pomoci se tam dostat? Pořádejte pravidelné porady a před organizačními záležitostmi několikrát zopakujte motto firmy. V ideálním případě jej nalepte na zeď. V každé kanceláři.

2) Sdílí firemní informace

Druhý bod plynule navazuje na první. Spousta šéfů se obává, jak jejich tým zareaguje například na špatná kvartální čísla a ze strachu z reakcí si je raději nechá pro sebe. U všech těchto prohlášení je samozřejmě nutné správné načasování, nicméně v konečném důsledku platí následující úměra – čím více informace sdílíte, tím v očích zaměstnanců roste respekt k vaší osobě. Ujistěte je, že jste všichni na jedné lodi.

3) Respektuje životy druhých

Ačkoli práce musí být prioritou, jako šéf byste měl chápat, že i vaši zaměstnanci jsou pouze lidé. Mají přítelkyně, manželky, děti a přátele, se kterými udržují vztahy. Za občasný dřívější odchod nebo odůvodněný pozdní příchod by neměl být nikdo pranýřován. Tyto výjimky se ale nesmí promítnout na výsledcích práce.

4) Jde příkladem

Řekněme, že prosazujete ve své společnosti určitou firemní kulturu. Odpoledne jste však nezdvořilý k uklízečce a s obchodními partnery mluvíte po telefonu jako v hospodě. Podobné kontradikce vás před zaměstnanci neustále snižují a díky tomu není bráno vážně to, co říkáte. Ve všech směrech si tedy udržujte určitou etickou úroveň.

5) Přijme vinu

Nesnažte se každé špatné rozhodnutí připsat podřízeným. Uvědomte si, za jakým rozhodnutím stojíte vy a akceptuje jeho důsledky, ať už jsou jakékoli. Pro budování vašeho respektu je mnohem lepší přiznat chybu než se snažit ze sebe udělat nadčlověka.

6) Má smysl pro humor 

Byznys je vážná věc, ale nesnažte si za každou cenu udržet kamennou tvář a odstup. Mějte na paměti, že krize dneška je vtipem zítřka. V žádném případě se také nedržte na uzdě při oslavách firemních úspěchů. Na rekordních tržbách má podíl každá část vašeho týmu, proto o tom dejte všem okázale vědět.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání