Nevíte, v čem podnikat? Zkuste zelenou, zájem o ekologicky šetrné výrobky rapidně roste

Eco-friendly byznysu se daří

Co mají společného Tesla a Farmářské trhy na pražské Náplavce? Zelenou. Důraz na udržitelnost a poctivé zpracování je všude kolem nás.

Ve starším rozhovoru s Martinem Skalickým jste se mohli dočíst, že velké korporace kladou při nájmu kancelářských prostor důraz na ekologické prvky budovy. Stejně tak “drobný” konzument, který si vybírá čokoládu bez palmového oleje a jehož sprcha obsahuje šetřicí spínač. Z udržitelnosti, která dříve byla jakousi výsadou jedinců, kteří nosili batikovaná trička, se dnes stává mainstream. Není tedy pochyb, že na tomto trendu lze vydělat.

Tržby prodejců eco-friendly výrobků rostou i o stovky procent

Stále více českých domácností se snaží nakupovat ekologicky šetrné výrobky, které vybírají ve specializovaných obchodech. Vyjma potravin za ně ročně podle e-shopu Econea utratí stovky milionů korun. „Největší zájem je o přírodní kosmetiku a biokosmetiku. Další nejoblíbenější kategorií je ekodrogerie. Zájem je třeba o bambusové kartáčky nebo dámské hygienické potřeby z biobavlny. Hodně se prodávají opakovaně použitelné láhve, tašky na nákup potravin i perlátory na vodovodní baterie, které snižují spotřebu vody,“ říká Pavel Milan Černý, spolumajitel e-shopu Econea, a dodává: „První ekologicky šetrné výrobky se daly na českém trhu pořídit již v 90. letech. Znatelný rozvoj tohoto tržního segmentu ale přišel až po roce 2000. V posledních letech vidíme velký nárůst zájmu o ekologické výrobky. Tržby našeho e-shopu rostou meziročně o stovky procent.“

Kde jsou příležitosti?

Že udržitelnost neznamená pouze náklady, postupně pochopili i velcí hráči jako Tesco, Unilever nebo DuPont. Například první zmíněný chce být podnikem s nulovou uhlíkovou stopou do roku 2050. Pokud začnete o ekologickém podnikání uvažovat i vy, rozhodně byste se neměli omezovat pouze retailem. Co se dále nabízí?

Organický catering – jídlo a udržitelnost. Firemních eventů, k nimž je možné se jako dodavatel organického cateringu přidat, je celá řada. I ty nejvíce konzervativní společnosti se nyní snaží působit, že jim na udržitelnosti záleží, za což si klidně připlatí.

Výroba organického oblečení – organická bavlna ale i recyklované plastové lahve. Nejen z těchto materiálů lze vyrábět trička nebo drobné módní doplňky. Z organické bavlny již něco vyrábí i oděvní kolos Zara.

Organická péče o tělo – výroba organické kosmetiky nebo rovnou otevření salonu? Proč ne. Stačí se podívat, jak performují firmy produkující organickou kosmetiku či drogerii. 

Sharing... čehokoli – Liftago, nová platforma na sdílení automobilů SmileCar nebo Rekola. Ve sdílení (a efektivním využívání) dopravních prostředků je budoucnost a nutno říci, že tento trh zatím není ani zdaleka nasycen.

Podobné články

Stresové situace: Jak je zvládat?
Podnikání

Stresové situace: Jak je zvládat?

Roman Peterka - 20.07.2018

Stres. Slovo neoddělitelně spojené s moderní dobou. Konkurence přibývá, nové výzvy a úkoly se valí… není divu, že jsme neustále ve stresu.

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci
Podnikání

5 skvělých otázek, kterými si během přijímacího pohovoru řeknete vysněnou práci

Patrik Kudláček - 18.07.2018

Pokud jste se nevydali na dráhu podnikání nebo nedisponujete cennými kontakty na ty, kteří ano a jsou úspěšní, nejspíš se nevyhnete přijímacímu…

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana
Podnikání

Jak vychovat malého podnikatele? Návod od Marka Cubana

Milan Charvát - 13.07.2018

Mark Cuban se s majetkem kolem 4 miliard dolarů řadí mezi nejbohatší osobnosti světa. Kromě jeho milovaných Dallas Mavericks, kteří válí v…

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala
Podnikání

Vytvořit miliardovou firmu bez jediného šálku kávy? Sara Blakely to dokázala

Milan Charvát - 12.07.2018

Sara Blakely, sedmačtyřicetiletá zakladatelka módní firmy Spanx je velmi dobře známá nejen všem ženám, které se s i nadbytečnými kily chtějí cítit…

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to
Podnikání, Prémium

Splnit si sen a otevřít hospodu. Základní tipy, jak na to

Roman Peterka - 12.07.2018

Hospoda, kavárna nebo bistro. Nebo třeba hit posledních let – minipivovar. Lákalo vás vždycky mít vlastní podnik tohoto typu? Dobře si to rozmyslete.…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 12.07.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Dávám souhlas se zpracováním mé adresy (ochranou osobních údajů)
Neodesíláme žádny spam