Nevíte, v čem podnikat? Zkuste zelenou, zájem o ekologicky šetrné výrobky rapidně roste

Eco-friendly byznysu se daří

Co mají společného Tesla a Farmářské trhy na pražské Náplavce? Zelenou. Důraz na udržitelnost a poctivé zpracování je všude kolem nás.

Ve starším rozhovoru s Martinem Skalickým jste se mohli dočíst, že velké korporace kladou při nájmu kancelářských prostor důraz na ekologické prvky budovy. Stejně tak “drobný” konzument, který si vybírá čokoládu bez palmového oleje a jehož sprcha obsahuje šetřicí spínač. Z udržitelnosti, která dříve byla jakousi výsadou jedinců, kteří nosili batikovaná trička, se dnes stává mainstream. Není tedy pochyb, že na tomto trendu lze vydělat.

Tržby prodejců eco-friendly výrobků rostou i o stovky procent

Stále více českých domácností se snaží nakupovat ekologicky šetrné výrobky, které vybírají ve specializovaných obchodech. Vyjma potravin za ně ročně podle e-shopu Econea utratí stovky milionů korun. „Největší zájem je o přírodní kosmetiku a biokosmetiku. Další nejoblíbenější kategorií je ekodrogerie. Zájem je třeba o bambusové kartáčky nebo dámské hygienické potřeby z biobavlny. Hodně se prodávají opakovaně použitelné láhve, tašky na nákup potravin i perlátory na vodovodní baterie, které snižují spotřebu vody,“ říká Pavel Milan Černý, spolumajitel e-shopu Econea, a dodává: „První ekologicky šetrné výrobky se daly na českém trhu pořídit již v 90. letech. Znatelný rozvoj tohoto tržního segmentu ale přišel až po roce 2000. V posledních letech vidíme velký nárůst zájmu o ekologické výrobky. Tržby našeho e-shopu rostou meziročně o stovky procent.“

Kde jsou příležitosti?

Že udržitelnost neznamená pouze náklady, postupně pochopili i velcí hráči jako Tesco, Unilever nebo DuPont. Například první zmíněný chce být podnikem s nulovou uhlíkovou stopou do roku 2050. Pokud začnete o ekologickém podnikání uvažovat i vy, rozhodně byste se neměli omezovat pouze retailem. Co se dále nabízí?

Organický catering – jídlo a udržitelnost. Firemních eventů, k nimž je možné se jako dodavatel organického cateringu přidat, je celá řada. I ty nejvíce konzervativní společnosti se nyní snaží působit, že jim na udržitelnosti záleží, za což si klidně připlatí.

Výroba organického oblečení – organická bavlna ale i recyklované plastové lahve. Nejen z těchto materiálů lze vyrábět trička nebo drobné módní doplňky. Z organické bavlny již něco vyrábí i oděvní kolos Zara.

Organická péče o tělo – výroba organické kosmetiky nebo rovnou otevření salonu? Proč ne. Stačí se podívat, jak performují firmy produkující organickou kosmetiku či drogerii. 

Sharing... čehokoli – Liftago, nová platforma na sdílení automobilů SmileCar nebo Rekola. Ve sdílení (a efektivním využívání) dopravních prostředků je budoucnost a nutno říci, že tento trh zatím není ani zdaleka nasycen.

Podobné články

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu
Podnikání

Rozhovor s Michaelem Pupalou – generálním ředitelem Wüstenrotu

Redakce magazínu MontyRich - 10.10.2018

Třetí díl našeho seriálu rozhovorů s vrcholnými představiteli největších českých stavebních spořitelen. Tentokrát jsme hovořili s Michaelem Pupalou,…

AFTER SALE jako cesta k vyšším ziskům. Jak na to?
Podnikání

AFTER SALE jako cesta k vyšším ziskům. Jak na to?

Redakce magazínu MontyRich - 04.10.2018

V dnešním náročném světě obchodu a podnikání je dovednost obstát čím dál tím složitější. Chceme-li být úspěšní, musíme být neustále o krok napřed…

Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?
Podnikání

Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?

Redakce magazínu MontyRich - 03.10.2018

Během šedesáti sekund se může stát mnoho věcí a jedna minuta života stačí, aby jedno rozhodnutí změnilo váš život – osobní, pracovní, zdravotní.…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam