x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Ponožkoboty českého právníka získaly prestižní cenu Red Dot za design

O Skinners je (znovu) slyšet

05.04.2017 / Zdravko Krstanov
Český výrobce inovativních ponožkobot Skinners zabodoval v letošním ročníku nejprestižnější designérské soutěže Red Dot Design Award. V konkurenci více než 5500 dalších produktů porota 39 odborníků ocenila na českém produktu inovativní design, kvalitní zpracování a funkčnost. Za tuto kombinaci si tak „Skinnersky“ odnášejí jednu z hlavních cen.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

„Přínos ocenění do projektu je obrovský. Nejen, že potvrdilo silnou inovaci produktu a kvalitu designu, s jakou se nám ji podařilo zachytit, ale dokázalo i schopnost malého projektu obstát v konkurenci zavedených značek velkých firem. Myslím, že jsem navíc první právník, který toto ocenění dostal,“ zmiňuje Petr Procházka, který stojí nejen za designem Skinners, ale i jejich technickým řešením a sériovou výrobou.

Do povědomí veřejnosti se v Česku vyráběné Skinners zapsaly především loni v létě, kdy si je během měsíční kampaně na americkém portále Kickstarter předobjednalo téměř 10 000 lidí z více než 85 zemí světa. A protože se tedy jedná o projekt, který sklidil fantastický úspěch na českém i globálním poli crowdfundingu, ptali jsme se Petra na to, jak jej následovat.

Jsem mladý člověk, který chce vyrábět inovativní produkt. Jak se podle tebe dá pohnout z místa?

Pokud už máte myšlenku, co vyrábět nebo v čem podnikat, tak gratuluji, to nejhorší je za vámi.:-). Rozhodně bych doporučil si co nejdříve otestovat, zda o produkt bude na trhu zájem. Vyhnete se tak případným ztrátám v podobě promarněného času a peněz. Co se týče výroby, tak tady univerzální rada neexistuje. Koneckonců, podniky jsou o lidech, hodně tedy záleží na schopnosti s lidmi jednat. Určitě bych pak doporučil mít připravené strategie případných jednání a nezapomenout se dívat na věc i z pohledu protistrany. Někde máte prostě šanci jen jednou…

Jak vypadala příprava hyperúspěšné kampaně na Kickstarteru?

Prací na tom, jak jít úspěchu v crowdfundingu (českém i světovém) naproti, jsem v součtu strávil asi rok. De facto jsem analyzoval a rozbil na atomy stovky kampaní, abych zjistil, co mají ty úspěšné společného, a ze získaných prvků sestavil takový "vzorec úspěchu". Ve světovém měřítku pak pomohly i získané zkušenosti z lokálního prostředí – tzn. českého Hithitu. 

Co bys poradil těm, kteří se svým produktem chtějí na Kickstarteru uspět?

Je třeba brát na vědomí, že kampaň je komplexní věc sestávající z mnoha částí, které je třeba mít připravené, a že prostředí světového crowdfundingu je docela drsné. Na Kickstarteru proti vaší kampani bude stát 5 000 dalších, které se budou snažit o přízeň potenciálních přispěvovatelů. Celkově se na konferencích a přednáškách snažím vyvrátit zažitý názor, že spuštěním kampaně práce končí a úspěch je dán dílem náhody. Budete se divit, ale tento přístup mezi crowdfundery opravdu převažuje a dokázal zabít nejeden nadějný produkt.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání