x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Co tedy dělá ten CEO aneb jak roli lídra charakterizují čeští byznysmeni

Učme se od nejlepších

09.08.2017 / Zdravko Krstanov
Tři písmena, která dokazují, že za něčím stojíte nebo se minimálně o něco pokoušíte. Pozice, která nemá pevně stanovenou činnost ani pravomoci. K její široké definici jsme použili názory lidí přímo z byznysu.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Martin Rozhoň, CEO Vivantis

Podle Martina Rozhoně je CEO někdo, kdo se nebojí vyjít z režimu běžné operativy a zůstat v delegující roli. „Pokud najdete lidi, kteří sdílejí vaše hodnoty a mají ten drive, tak je nejlepší jim to posléze celé pustit a nechat si pouze nějaké kontrolní mechanismy, jako firemní kulturu, strategii… a zbytek delegovat.”

Václav Pavlečka, CEO AirVentures

Pojem CEO si v AirVentures definují jako Chief Enthusiast Officer, který se ale neštítí excelové tabulky. Podle Václava nemusíte například v případě aplikací nebo webů plně rozumět programování, mnohem více nutná je schopnost sehnat ty správné lidi. „Dobří foundeři na sebe nabalují i další schopné lidi, třeba zrovna programátory nebo designéry, kteří dají dohromady koncept. Základní kroky by měl zkrátka zakladatel udělat sám a až pak si jít pro investici."

Jaroslav Trojan, investor, ex-Credo Ventures

Dokázat přijmout feedback a něco si z něj vzít. To je podle Jaroslava Trojana jedna ze základních dovedností lídra startupu. „Zpětná vazba od zákazníků, zaměstnanců či investorů poskytuje cenná data umožňující správně kormidlovat začínající firmu, avšak pouze pokud jsou reflektována v každodenních rozhodnutích zakladatele."

Tomáš Wojcik, majitel digitální agentury 2FRESH

Tomáš Wojcik klade velký důraz na interakci mezi vedením a zbytkem týmu. Všem CEOs vzkazuje: „Měli by citit vaší důvěru. Že je nekontrolujete a že vám například nevadí, že jdou dnes domů o něco dříve, protože včera byli v práci déle. Pokud s vámi chtějí mluvit, měli byste naslouchat, co vám říkají, a reagovat na to. Vy jste pro ně člověk, který se o ně postará a který je maximálně podpoří, aby se mohli posunout dále."

Ondřej Krátký, spoluzakladatel Liftago

Jaké tři vlastnosti musí mít CEO? Na to velice jednoznačně odpověděl Ondřej Krátký. „Schopnost vést, makat více než kdokoliv druhý a navigovat tým přes překážky k jasné vizi."

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání