x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Moët Hennessy Louis Vuitton. Jak dělá byznys král luxusu Bernard Arnault?

17.02.2017 / Zdravko Krstanov
Jeden z nejbohatších lidí planety a hlava skupiny LVMH – Bernard Arnault – je inovátorem. A věří v decentralizované vedení.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Obrat pařížské LVMH dosahuje desítek miliard eur. Pod její křídla spadá přes 60 luxusních značek, z nichž za zmínku stojí (kromě výše jmenovaných) například Dom Pérignon, Hublot nebo Dior.

Skupinu dvě desetiletí vede Bernard Arnault, který je mnohými považován za inovátora segmentu luxusních výrobků. Sám říká, že byznys je jako tenis – bojujete a na konci si podáte ruce. Čím ale bojuje?

Velkolepou reklamou

Když probíhaly rekonstrukce pařížského butiku Louis Vuitton, nechal Arnault na lešení postavit obří maketu ikonických firemních kufrů. To, co by jiní nazvali vyhozením 1,5 milionu dolarů z okna, se stalo legendárním reklamním poutačem, který už z dálky přitahoval davy zvědavců.

Dalších 20 milionů pak stála velkolepá párty u příležitosti otevírání butiku na Páté avenue. Tváří akce a související kampaně byla Jennifer Lopez, což se hojně odrazilo v médiích. Na každé paparazzi fotografii měla “JLo” při sobě svou kabelku Louis Vuitton.

Celebrity tedy prodávají, musíte však vědět, kdy je použít.

Vytvářením závisti

Cílem kabelek prý není generovat peníze, nýbrž vytvářet závist. Přesně v tomto duchu vyjede z koncernu každý rok limitovaná edice, kde kabelka za pět tisíc dolarů není ničím výjimečným. 

Tento diskurz také podtrhává fakt, že Louis Vuitton nezná výprodej. Produkty, které se neprodají, se jednoduše zničí. Takto má Arnault jistotu, že se nedostane do situace, v níž se ocitl Michael Kors. Tedy že se značka stane natolik dostupnou, až zcela přestane zajímat svou cílovou skupinu z “vyšších sociálních vrstev”.

Decentralizovaným vedením

Každý z členů impéria LVMH dostane na začátku roku rozpočet. Arnault se se svým týmem poté stáhne do pozadí a nechá domům volné ruce. Tato strategie podtrhává to, co prohlašují další zkušení CEOs – najměte skvělé lidi a nechte je dělat svou práci.

“Stanovte cíle a zmizte” - Roman Staněk, nejúspěšnější Čech v Silicon Valley

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Co se stane, když konečně přejdete od slov k činům?

Aneb příklad podnikatelky, která prodává cookies těsto ve svém newyorském obchodě.

Článek

Dobré myšlenky se rodí z relaxace, nikoli z tvrdé práce, tvrdí miliardář Ray Dalio

Cenné rady úspěšného investora

Článek

Knihy, díky kterým budete chytřejší aneb co doporučuje Bill Gates ke čtení

Nejbohatší muž planety se rád dělí o inspiraci

Článek

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Jít příkladem a na nic si nehrát

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

DREAMJOB: Staňte se redaktorem internetového magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek
Další články z rubriky Podnikání