Prodával květiny, pak založil Under Armour. Jak dělá byznys Kevin Plank?

Vstupoval do byznysu velkých hráčů a v očích mnohých byl předem odsouzen k neúspěchu. Přesto dokázal vybudovat kultovní značku, kterou si oblíbili sportovci po celém světě.

Plank se živil malým květinovým byznysem. Díky němu si přišel na pár tisíc ušetřených dolarů. Měl však velké sny – vytvořit sportovní oblečení. Funkční sportovní oblečení, které by reálně pomáhalo zlepšovat výsledky všem sportovcům. Zamířil proto do banky, kde jeho příběhu uvěřili. Získal čtvrt milionu dolarů a začal budovat Under Armour.

Během studia na vysoké škole hrál na solidní úrovni americký fotbal, což mu pomohlo udělat si obrázek o tom, jak by mělo oblečení sportovců vypadat. Rozčilovala ho podoba tehdejších bavlněných trik, a tak začal pracovat na novém funkčním modelu. Ten zprvu prodával doslova z kufru svého automobilu. Nedlouho poté přišel s “ColdGear” látkou, která sportovcům zaručuje teplo a sucho i v nepříznivých podmínkách.

V roce 1999 dostal Plank příležitost ukázat Under Armour celému světu. Dohodl se s režisérem Oliverem Stonem na spolupráci a dodal oblečení pro Stonův nový film z prostředí amerického fotbalu (Any Given Sunday). Následovala první tištěná reklama v magazínu ESPN a povědomí o značce bylo na světě. Během dvou let měl Under Armour smlouvu s MLB i NHL.

Dnes má firma hodnotu přes 12 miliard dolarů. Snaží se kumulovat data uživatelů (díky několika skvělým aplikacím) s cílem promítnout je do výsledné podoby produktů. Plank věří, že díky osobním datům od více než 150 milionů jednotlivců získá náskok před konkurencí.

"Je jisté, že značka není produkt. Je to myšlenka, teorie, význam... i to, jak se chováte. Je to inspirace a touha."

Kevin Plank je důkazem, že největší šanci podnikatelsky prorazit máte v oboru, který vám je blízký. Jako sportovec věděl, co sportovci potřebují. Svůj první plat si vyplatil až po dlouhých třech letech od založení společnosti. Je také důkazem, že pokud použijete product placement chytře (nikoli jako v českých filmech, kde protagonisté nahlas vykřikují značku mraženého hrášku), můžete opravdu nastartovat svůj byznys.

Podobné články

Firma v problémech? Jednoznačně příležitost!
Podnikání

Firma v problémech? Jednoznačně příležitost!

Milan Charvát - 16.06.2018

Základním definičním znakem tzv. distressed asset jsou negativní emoce. Důvody jsou různé – spory akcionářů, regulatorní omezení, finanční situace,…

15 věcí, které dělají úspěšní podnikatelé každý den
Podnikání

15 věcí, které dělají úspěšní podnikatelé každý den

Milan Charvát - 16.06.2018

Ti nejúspěšnější podnikatelé vidí sami sebe jako investici, proto se snaží pracovat se svým každodenním časem tak, aby jejich investice získávala na…

Recept, jak se stát perfektním manažerem?
Podnikání

Recept, jak se stát perfektním manažerem?

Patrik Kudláček - 15.06.2018

Ve sféře manažerského vzdělávání, tak jako všude jinde, panuje řada zaručených pravd a omylů. Správný recept na to, jak se stát manažerem par…

Náročný den? 6 tipů, jak to ustát psychicky i fyzicky
Podnikání

Náročný den? 6 tipů, jak to ustát psychicky i fyzicky

Milan Charvát - 13.06.2018

Běžné tipy na zlepšení pracovní nálady máte určitě jako správné ambiciózní osoby v malíčku - v kanceláři si otevřete okno dokořán, jdete se na…

Kdy bude mít svět prvního dolarového bilionáře?
Podnikání

Kdy bude mít svět prvního dolarového bilionáře?

Milan Charvát - 10.06.2018

Umíte si představit, kolik je bilion dolarů? Nebo spíše, co vše byste si za něj mohli koupit? Tuto sumu s dvanácti nulami byste například utráceli 2…

Jak během prvního měsíce na burze nepřijít o celý účet?
Podnikání

Jak během prvního měsíce na burze nepřijít o celý účet?

Tomáš Durčák - 08.06.2018

Ať máte talent od boha, nebo ne, musíte se při svém prvním vstupu na burzovní parket (i ten virtuální) naučit velké pokoře a trpělivosti. Zejména…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Dávám souhlas se zpracováním mé adresy (ochranou osobních údajů)
Neodesíláme žádny spam