Prodával květiny, pak založil Under Armour. Jak dělá byznys Kevin Plank?

Vstupoval do byznysu velkých hráčů a v očích mnohých byl předem odsouzen k neúspěchu. Přesto dokázal vybudovat kultovní značku, kterou si oblíbili sportovci po celém světě.

Plank se živil malým květinovým byznysem. Díky němu si přišel na pár tisíc ušetřených dolarů. Měl však velké sny – vytvořit sportovní oblečení. Funkční sportovní oblečení, které by reálně pomáhalo zlepšovat výsledky všem sportovcům. Zamířil proto do banky, kde jeho příběhu uvěřili. Získal čtvrt milionu dolarů a začal budovat Under Armour.

Během studia na vysoké škole hrál na solidní úrovni americký fotbal, což mu pomohlo udělat si obrázek o tom, jak by mělo oblečení sportovců vypadat. Rozčilovala ho podoba tehdejších bavlněných trik, a tak začal pracovat na novém funkčním modelu. Ten zprvu prodával doslova z kufru svého automobilu. Nedlouho poté přišel s “ColdGear” látkou, která sportovcům zaručuje teplo a sucho i v nepříznivých podmínkách.

V roce 1999 dostal Plank příležitost ukázat Under Armour celému světu. Dohodl se s režisérem Oliverem Stonem na spolupráci a dodal oblečení pro Stonův nový film z prostředí amerického fotbalu (Any Given Sunday). Následovala první tištěná reklama v magazínu ESPN a povědomí o značce bylo na světě. Během dvou let měl Under Armour smlouvu s MLB i NHL.

Dnes má firma hodnotu přes 12 miliard dolarů. Snaží se kumulovat data uživatelů (díky několika skvělým aplikacím) s cílem promítnout je do výsledné podoby produktů. Plank věří, že díky osobním datům od více než 150 milionů jednotlivců získá náskok před konkurencí.

"Je jisté, že značka není produkt. Je to myšlenka, teorie, význam... i to, jak se chováte. Je to inspirace a touha."

Kevin Plank je důkazem, že největší šanci podnikatelsky prorazit máte v oboru, který vám je blízký. Jako sportovec věděl, co sportovci potřebují. Svůj první plat si vyplatil až po dlouhých třech letech od založení společnosti. Je také důkazem, že pokud použijete product placement chytře (nikoli jako v českých filmech, kde protagonisté nahlas vykřikují značku mraženého hrášku), můžete opravdu nastartovat svůj byznys.

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam