x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Prodával květiny, pak založil Under Armour. Jak dělá byznys Kevin Plank?

15.06.2017 / Zdravko Krstanov
Vstupoval do byznysu velkých hráčů a v očích mnohých byl předem odsouzen k neúspěchu. Přesto dokázal vybudovat kultovní značku, kterou si oblíbili sportovci po celém světě.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Plank se živil malým květinovým byznysem. Díky němu si přišel na pár tisíc ušetřených dolarů. Měl však velké sny – vytvořit sportovní oblečení. Funkční sportovní oblečení, které by reálně pomáhalo zlepšovat výsledky všem sportovcům. Zamířil proto do banky, kde jeho příběhu uvěřili. Získal čtvrt milionu dolarů a začal budovat Under Armour.

Během studia na vysoké škole hrál na solidní úrovni americký fotbal, což mu pomohlo udělat si obrázek o tom, jak by mělo oblečení sportovců vypadat. Rozčilovala ho podoba tehdejších bavlněných trik, a tak začal pracovat na novém funkčním modelu. Ten zprvu prodával doslova z kufru svého automobilu. Nedlouho poté přišel s “ColdGear” látkou, která sportovcům zaručuje teplo a sucho i v nepříznivých podmínkách.

V roce 1999 dostal Plank příležitost ukázat Under Armour celému světu. Dohodl se s režisérem Oliverem Stonem na spolupráci a dodal oblečení pro Stonův nový film z prostředí amerického fotbalu (Any Given Sunday). Následovala první tištěná reklama v magazínu ESPN a povědomí o značce bylo na světě. Během dvou let měl Under Armour smlouvu s MLB i NHL.

Dnes má firma hodnotu přes 12 miliard dolarů. Snaží se kumulovat data uživatelů (díky několika skvělým aplikacím) s cílem promítnout je do výsledné podoby produktů. Plank věří, že díky osobním datům od více než 150 milionů jednotlivců získá náskok před konkurencí.

"Je jisté, že značka není produkt. Je to myšlenka, teorie, význam... i to, jak se chováte. Je to inspirace a touha."

Kevin Plank je důkazem, že největší šanci podnikatelsky prorazit máte v oboru, který vám je blízký. Jako sportovec věděl, co sportovci potřebují. Svůj první plat si vyplatil až po dlouhých třech letech od založení společnosti. Je také důkazem, že pokud použijete product placement chytře (nikoli jako v českých filmech, kde protagonisté nahlas vykřikují značku mraženého hrášku), můžete opravdu nastartovat svůj byznys.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Budoucnost HR technologie přichází s nástupem blockchainu

Jak ochránit data před hackerskými útoky a nenechat se napálit uchazečem o zaměstnání?

Článek

Jak získat z LinkedInu maximum za pouhých 10 minut denně

Chcete rychle zvedou počet spojení na LinkedInu? Tak se řiďte těmito osmi strategiemi

Článek

Řeč těla z vás udělá Krále obchodu. 4 triky, jak ji zvládnout

Aneb Vlkem z Wall Street během pár kroků

Článek

Proč nejlepší zaměstnanci opouštějí svá stávající zaměstnání?

Tradiční HR otázka

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Staňte se obchodníkem magazínu MontyRich!

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Marketingové nástroje, které byste měli používat a možná na ně zapomínáte

Vybrat správnou marketingovou techniku nebylo nikdy složitější

Článek
Další články z rubriky Podnikání