NetWings radí, jak správně vybudovat e-shop a web

Společnost NetWings má svém kontě stovky vytvořených e-shopů a webů, CEO Petr Beneš proto v manuálu MontyRich prozrazuje, jak být v této oblasti v příštím roce maximálně úspěšný.

Na trhu jste bezmála deset let, vytváříte pro firmy weby a e-shopy. Jaké budou trendy pro příští rok? 

Trendem pro další roky jsou tzv. inteligentní e-shopy a konfigurační e-shopy. Inteligentní e-shopy jsou online obchody, které dokážou dle návštěvníka a informací, které o něm e-shop ví, nabídnout mu třeba jeho přesnou velikost či oblíbenou značku nebo produkt, který na Google hledal a tak dále.

Konfigurační e-shopy jsou velkým trendem a jde o to, aby výrobci nevyráběli zboží na sklad, ale aby se vyrábělo unikátní zboží na přání zákazníka. Například když si budete kupovat mobil, tak si můžete zvolit velikost paměti, fotoaparát, materiál a třeba i monogram na zadní straně a barvu.

Trendem je tedy také zvyšující se kustomizace?

Přesně tak. Kustomizovat zboží na míru klientovi tak, aby co nejvíce zosobňovalo jeho potřeby a přání. U webů je dnes aktuální flat design, tj. dlouhé jednostránkové responzivní weby. Velkým hitem do budoucna budou také weby, které v pozadí používají videoprvky či jejich pozadí opravdu tvoří samotné video, byť jen černobílé. 

Která oblast je při tvorbě webu nejstěžejnější?

Klíčové je především určit publikum a způsob, jak tyto klienty oslovit, aby to bylo pro ně jednoduché a stravitelné. Weby dnes musí být postavené tak, že dokážou do 30 vteřin vykomunikovat, co daný produkt, služba či firma dělá a proč si ji zvolit, případně ukázat reference. Lidé dnes nechtějí číst, zajímají je především argumenty, případně i doporučení.

Kde si všímáte, že firmy často chybují?

Firmy chybují v tom, že chtějí buď věci velmi rychle a častokrát za námi přichází pozdě, kdy už se nedají dělat zázraky na počkání. Anebo špatně promyslí koncept webu, ať z důvodů času, nebo financí. My jsme společnost, která dělá veškerá díla na míru a do vlastnictví, tak jako některé značky vyrábí ručně nejen motory do aut, ale i části karoserie. I tak funguje NetWings. Proto i náš výrobní čas je mnohem delší, než když si koupíte web formou krabice nebo pronájmu typologizované šablony.

My paradoxně začínáme tam, kde krabice končí. Není divu, že běžně naše dílo vyrobené za např. 200 000 korun se následně prodá za násobky své výrobní hodnoty. Samozřejmě čím více je dílo sofistikovanější, tím vyšší hodnotu má. 

Online nákupy jsou u Čechů velmi oblíbené, jejich popularita každoročně roste. Lze jednoduše říct, jak má vypadat správný e-shop?

E-commerce je velký trh, čehož jsou si vědomi i stěžejní hráči. Každý rok tento trh stoupá o 15 až 17 %, což jsou velmi lákavá čísla.
Jen přes naše e-shopy za loňský rok proteklo obratem více než 870 milionů korun. Ještě loňský rok si hodně lidí nedokázalo představit, že budeme kupovat potraviny online, dnes se nad tím málokdo pozastaví. Ohledně správného e-shopu – jistě jsou některé vlastnosti, které návštěvník čeká, ať to je jednoduchá orientace, kvalitní vyhledávání, široké portfolio, různé druhy plateb i dopravy. Trendem je co nejvíce ulehčit klientovi vyhledávání a orientaci na e-shopu, stejně tak mu usnadnit nákup a snažit se mu doporučit zboží, které nejspíše hledá, a zároveň mu jej doručit tak, aby jej měl co nejdříve. Není však jedna univerzální kombinace na každý e-shop, protože každý e-shop je jinak zaměřený a tomu je třeba se přizpůsobit.

Jsme specialisté na e-shopy a konfigurátory nákupů, proto se na tento trh zaměřujeme a stále v něm vidíme velký potenciál. Máme rádi sofistikovaná řešení, která svému majiteli přináší funkce a užitek, které jinde nenašel. 

A čím jsou vaše díla unikátní?

Každému člověku, stejně tak i každému obchodu vyhovuje něco jiného. Uvedu srovnání s mobilním telefonem. Existuje nějaký univerzální mobil, který by vyhovoval všem? Myslím si, že ne. Proto ani krabicové řešení nemůže vyhovovat každému. To je také důvod, proč máme dnes na trhu spoustu mobilů, a není výjimkou, že je hodně lidí, kteří si koupí drahý mobil a utratí spoustu peněz za jeho „doladění" a doplňky k němu.

Stejným přístupem získáváme a obsluhujeme klienty. Těm, kterým krabicové standardizované řešení nestačí, tak zkonzultujeme a postavíme řešení, které jim vyhovuje. Častokrát naše řešení nahrazuje také zaměstnance, tudíž návratnost této investice je krátká, byť se to na první pohled nemusí zdát.

NetWings
Společnost je členem skupiny NWG. Obrat skupiny za rok 2014 byl 33,7 milionu Kč. NetWings se zaměřuje na tvorbu e-shopů, webů, online systémů na míru a do vlastnictví svých klientů. Na trhu působí již devět let. Sídlo společnosti je v Brně. CEO Petr Beneš, který se poslední tři roky věnoval hlavně projektu PhoneX (aplikace pro šifrovanou komunikaci), se dnes plně soustředí na holding NWG, a to především společnost NetWings. NetWings jako takový se zaměřuje především na IT development na míru, skupina stále hledá symbiotické projekty na poli e-commerce, IT technologií a security.

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam