x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Jak vytvořit milionový byznys prodejem drobností? Hollar prodává věci za dolar… a funguje to

11.01.2017 / Zdravko Krstanov
Skupina profesionálů objevila skrytý potenciál prodeje low-cost zboží. Vzali koncept “Vše za 39” a oblékli jej do internetového kabátu. Vytvořili vlastní aplikaci a o investorské peníze nemají nouzi.

Zdroj: Hollar
Již dlouhou dobu sledujeme upadat kamenné obchody. Někteří prodejci svou činnost přesunuli zcela na internet, jiní se snaží propojit online s offline prostředím, což se zatím jeví jako nejlepší cesta (Alza, Zoot a další). Prodejci levného zboží jsou jedni z mála, kteří si cestu do e-commerce světa zatím zcela nevyšlapali.

Průkopníkem v této oblasti je Hollar. Jde o online verzi populární dolarového konceptu, pod nímž v USA operuje například Dollar Tree nebo Dollar General. U nás na podobném principu funguje například síť obchodů Vše za 39.

Hollar zhruba před rokem založili Brian Lee a David Yeom. Zajímavé je, že oba dva jsou spojeni s firmou The Honest Company, za níž stojí Jessica Alba. Yeom zastával pozici šéfa marketingu a Lee ve firmě stále působí na pozici CEO. Co dva zkušené profesionály dovedlo k prodeji levného zboží, mezi kterým naleznete například hračky nebo drobné doplňky do domácnosti?

Jedinečná příležitost. Jakmile totiž zákazník vstoupí do takto levného obchodu, většinou si zcela naplní košík. Přesně takto si Yeom argumentoval založení Hollaru: “Když jsme začínali, tak se nám smáli. Nikdo nechápal, že zákazník nekončí nákupem jedné věci v hodnotě dolaru.” 

Zákazník Hollaru má v košíku průměrně deset položek. To je číslo, o kterém celé zástupy e-shopů sní. Hollar navíc důmyslně požaduje objednávku v minimální hodnotě deseti dolarů a přeprava zdarma se týká objednávek nad 25 dolarů.

Tato taktika vedla k tomu, že již po pěti měsících provozu Hollar přesáhl 1 milion dolarů v prodejích a každý měsíc roste dvouciferným tempem. Na to investoři slyší. Do obchodu s low-cost zbožím právě skrze Series B napumpovali 30 milionů dolarů. První kolo (včetně seed fáze) přineslo firmě 17,5 milionu, čímž jsme téměř na miliardě korun celkem.

To je více než slušný start a možná inspirace pro některé z vás.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Nejlepší podnikatelská konference roku už za pár dní v Praze!

MontyRich: Building Better Business

Článek

Start-up versus korporát

Aneb věřit mladým vizionářům či spoléhat na osvědčené

Článek

Tajemství efektivní pracovní porady aneb přestaňte ztrácet svůj čas

Bez efektivních porad nemůže byznys fungovat

Článek

Staňte se obchodníkem magazínu MontyRich!

Pojďte s námi měnit svět

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Hledali kvalitní maso, nakonec si pořídili vlastní řeznictví

Jak vášeň pro gastronomii přetavit ve fungující byznys

Článek

HR 2.0 aneb proč pečovat o zaměstnance svého

Vyšší spokojenost = vyšší produktivita

Článek
Další články z rubriky Podnikání