x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Zázračný Oracle aneb nevšímejte si kritiky a nešetřete na svých zaměstnancích

Jak dělá byznys Larry Ellison

19.08.2017 / Zdravko Krstanov
První muž Oraclu a excentrický miliardář Larry Ellison je jedním z nejznámějších a nejvíce uznávaných podnikatelů světa. Jeho byznysová mantra by nepochybně vydala za celou knihu, a tak jsme pro vás vybrali tři Ellisonovy strategie, které nás zaujaly nejvíce.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Nevšímejte si kritiky

Bod, ve kterém by s mnoha byznysmeny přišel do křížku. Přesto si za ním tvrdě stojí. Je toho názoru, že většina společnosti není v principu na inovace připravená. Jakmile tedy uslyšíte, že váš nápad nemá smysl a nebude fungovat, neměli byste z toho vyvozovat závěry. Maximálně jej sami zrevidujte. V očích ostatních bude prý inovátor vždy za blázna.

Obdobný názor zastává také podnikatel a zakladatel pražského co-workingového centra NODE5 Lukáš Hudeček. Tvrdí, že ze zpětné vazby byste si měli vzít maximálně deset procent. Zbytek zahodit.

Nešetřete na svých zaměstnancích

Právě oni jsou nejčastějším zdrojem firemního růstu. Pokud má dotyčný člověk schopnosti, kterých si vážíte, dejte to najevo. Z hlediska nových talentovaných zaměstnanců je Oracle, co se finančního ohodnocení týče, jedním z nejlepších míst pro práci. Ellison si dobře uvědomuje, že pokud konkurence lidem nabídne lepší podmínky, nebudou váhat.

Znejte svého nepřítele

V tomto případě tedy spíše svou konkurenci. Je nezbytně nutné vědět, co ostatní dělají, na čem zrovna pracují a kde mají slabiny. Podle těchto informací totiž můžete vytvořit správný kurz. Ellison se kdysi vyjádřil následovně: “Mou prací v Oraclu, dvojce softwarového světa, je, aby se stal jedničkou. Mou prací je vybudovat lepší produkt než konkurence, tento produkt prodat a následně přeskočit Microsoft – dostat se na první místo.”

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání