x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Kouzelný Zappos: Kouzlo zákaznického servisu a jít příkladem

09.03.2017 / Zdravko Krstanov
Znáte Zappos? Online obchod s obuví a módou, za který v roce 2009 Amazon zaplatil přes miliardu dolarů. Tony Hsieh do Zapposu vstoupil jako investor a poradce, později jej však v roli CEO vynesl do raketových výšin. Jakých zásad se drží?

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Především by vás mělo podnikání, respektive budování firmy bavit. Nejde přitom o to, abyste byli nadšenci výsledného produktu. “Nikdy mne nezajímaly boty, mou vášní byl vždy zákaznický servis a firemní kultura," uvedl Hiesh.

Seznam několika základních hodnot by pak měl znát každý zaměstnanec. Měly by být natolik flexibilní, aby je pochopili kdekoli – v každé vaší pobočce. Hsieh uvádí příklad, kdy měl Zappos centrální sklad v Kentucky a firemní pobočku v Číně.

Co se týče leadershipu, drží se jednoduchého pravidla – když chcete zaměstnance motivovat, musíte je nejprve inspirovat. Ukázat, že vám jde o něco víc než o zisky. Že chcete udávat trendy a zlepšovat služby pro zákazníky. Hsieh tvrdí, že s tímto přístupem navíc finančně uspějete. Jinými slovy, když nebudou peníze na prvním místě, přijde jich prý víc.

Ačkoli počet zaměstnanců přesahuje tisíc, zachovává si Zappos jakousi startupovou atmosféru. Hsieh s lidmi ve firmě komunikuje otevřeně a na rozdíl od jiných CEOs píše personalizované e-maily. Pro své lidi také pořádá četné neformální akce, a to dokonce i ve své vile.

Nesmírně zajímavá je samotná strategie, jakou Hsieh využívá při najímání nových lidí. Zappos nyní sídli v Las Vegas a většina kandidátů musí do Nevady přiletět. Na letišti je poté vyzvedne řidič, který je celý den vozí firemním vozem – od prohlídky města až po několik pohovorů. Na konci dne si HR pracovník promluví s řidičem a otáže se, jak se k němu kandidát choval. "Je zcela jedno, jak probíhaly pohovory. Pokud se dotyčný choval k řidiči neslušně, práci u nás nedostane," říká Hsieh.

A protože jsme se chtěli přesvědčit, zda se v Zapposu opravdu dobře pracuje, zeptali jsme se Jaysona, který byl zrovna na živém chatu firmy.



Zappos je prý zcela jinou společností, než ve kterých Jayson pracoval. Pochvaluje si rodinnou atmosféru a fakt, že se v práci nemusí přetvařovat. Jeho odpověď nás zkrátka utvrdila v tom, že Zappos je firmou, pro kterou je radost pracovat.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Co se stane, když konečně přejdete od slov k činům?

Aneb příklad podnikatelky, která prodává cookies těsto ve svém newyorském obchodě.

Článek

Dobré myšlenky se rodí z relaxace, nikoli z tvrdé práce, tvrdí miliardář Ray Dalio

Cenné rady úspěšného investora

Článek

Knihy, díky kterým budete chytřejší aneb co doporučuje Bill Gates ke čtení

Nejbohatší muž planety se rád dělí o inspiraci

Článek

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Jít příkladem a na nic si nehrát

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

DREAMJOB: Staňte se redaktorem internetového magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek
Další články z rubriky Podnikání