x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Podle čeho si miliardáři vybírají členy týmu?

HR v podání hvězd

14.03.2017 / Zdravko Krstanov
HR pravidla hvězdných podnikatelů vám mohou být inspirací při skládání vlastního týmu.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Jako Bezos

Mozek Amazonu se pochopitelně osobně nabírání zaměstnanců nezúčastňuje. Svým HR manažerům nicméně sdělil základní klíč. Mají si položit tři následující otázky a zároveň si na ně sami odpovědět. 

  1. Budu tohoto člověka obdivovat?
  2. Zvýší tento člověk míru efektivity v týmu, do kterého vstoupí?
  3. V čem by mohl být extrémně dobrý?

Jako Ma

Stejně jako pro Bezose, tak i pro čínského e-commerce giganta jsou chytré a schopné mozky zásadní. Jack Ma se řídí poměrně prostým kritériem. “Váš zaměstnanec by měl mít lepší technické schopnosti než vy. Pokud je nemá, najali jste špatnou osobu.”  Úspěch vaší společnosti tak záleží na tom, zda zaměstnanci dokážou zhmotnit vaši vizi.

Jako Musk

Co se týče projektu SpaceX, Musk údajně hovoří s každým uchazečem o místo. Pohovor probíhá formou spontánnějšího rozhovoru, kde se miliardář snaží zjistit, zda má daná osoba pozitivní přístup k práci. “Důležité je, aby se nám s tímto člověkem dobře pracovalo, abysme jej měli rádi… arogantní lidé se k nám nedostanou.” Jestliže vás bude Musk zpovídat, čekejte, že se také zeptá na dosavadní příběh vaši kariéry nebo na to, s jakými největšimi problémy jste se doposud setkali a jak jste je řešili.

Jako Cuban

Majitele Dallas Mavericks nejvíce zajímá, zda kandidát zapadá do firemní kultury. Úmyslně byste měli hledat rozdílné lidi, jejichž společnou linkou je sdílení firemních hodnot. A co jsou firemní hodnoty? To nám nedávno řekl nejúspěšnější Čech v Silicon Valley Roman Staněk. “Firemní hodnoty jsou nejhorší možné chování, které tolerujete svým manažerům.”

U všech bodů je samozřejmě zásadní, že kandidát musí alespoń rámcově rozumět činnosti, která je náplní jeho potenciální pozice. Výše zmíněné tipy by vám pak měly značně usnadnit rozhodování.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání