x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Miliardový byznys za pár let? Krásná podnikatelka Jessica Alba radí, jak na to

Fantastický úspěch hvězdy Hollywoodu

28.11.2017 / Zdravko Krstanov
V očích většiny lidí krásná herečka. Jessica Alba je však také zdatnou podnikatelkou, které se podařilo během několika let vybudovat velice úspěšnou společnost. Níže vám přínášíme několik zásad, jimiž se femme fatale v byznysu řídí.

The Honest Company, které Alba zasvětila posledních pár let, se zaměřuje na výrobu a prodej netoxické kosmetiky a čistících prostředků. Těží tak ze zvýšeného zájmu konzumentů o “green, bio, či organic” produkty. Od založení v roce 2011 se The Honest Company stala jednou z nejvíce oblíbených kosmetických společností v USA. 

Do firmy postupem času přitekly stovky milionů investorských dolarů a nyní se možná schyluje k jejímu prodeji. Zájem projevil gigant v tomto oboru – Unilever (Axe, Dove a další) a podle serveru WSJ nabízí přes miliardu dolarů. Co tedy Alba radí, abyste se s podobným scénářem mohli setkat též?

Především byste měli pracovat se zpětnou vazbou od zákazníků. “Máme přímý přístup k našim zákazníkům, zejména na sociálních sítích. Chci od rodičů slyšet, jak se jim naše produkty líbí a co by chtěli změnit,” uvedla Alba v rozhovoru.

Důležitá je také otázka samotné výroby. “Všichni investují miliony do vývoje… vše proto, aby následně mohli vyrábět produkt za jeden cent a v co největším množství. My jsme přesný opak.” Tento trend je dnes již zřejmý. Díky levnému nekvalitnímu výrobku se bohatými nestanete. Kvalitní produkt s příběhem a důrazem na průběh výroby je to, co dnes prodává. 

Z hlediska vedení lidí je Alba pragmatickým šéfem. “Chovám se k lidem tak, jak chci, aby se oni chovali ke mně… vždy se snažím pomoci.” The Honest Company si zachovává jakousi startupovou kulturu, s čímž souvisí firemní atmosféra. Ta je obecně v těchto společnostech založená spíše na otevřených až kamarádských vztazích, což ve většině případů skvěle funguje a podtrhává růst.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Řídit obchodní centrum je jako kormidlovat loď, říká Martin Kubík

Pořád oči na stopkách a hlídat si ponor

Článek

Kim Čong-un: Luxusní život nejznámějšího diktátora současnosti

Aneb hlad a bída se ho netýká

Článek

Poptávka po nákupu firem se zvyšuje, říká Jaroslav Havel

Doba nahrává prodeji firem

Článek

Jak vybudovat úspěšnou značku? Ukažte svůj příběh a hodnoty

Aneb miliony do reklamy nejsou vše

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Staňte se obchodníkem magazínu MontyRich!

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Hearst Castle: Úchvatné losangelské sídlo

Aneb skromný bungalov jednoho vydavatele

Článek
Další články z rubriky Podnikání