x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Jak úspěšně podnikat na internetu? Přečtěte si rady nejen od Jakuba Havrlanta

Učte se od těch nejlepších

01.12.2016 / Zdravko Krstanov
V Pražském Grandior Hotelu se již tradičně konala akce mapující podnikání na internetu. Jak mezi řečníky, tak mezi posluchači jste mohli nalézt esa českého internetového byznysu. Byli jsme při tom a níže přinášíme výběr zajímavých myšlenek, jež na konferenci zazněly.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

“Největším nepřítelem technologií je člověk” – Jakub Havrlant

Mozek miliardové investiční skupiny Rockaway Capital se mimo jiné rozpovídal o tom, jakou roli hraje v podnikání sledování aktuálních trendů. "Nevrátíme se do offline procesů, stejně jako se nevrátíme do komunikace na papíru." Vize Rockaway je pak dávat finanční a lidské zdroje právě do tohoto (tedy online) segmentu. "Jedete po dlouhé silnici v Ohiu a vidíte, jak pole obdělávají kombajny. Jakmile se zadíváte pozorně, zjistíte, že v nich nikdo nesedí." Ať už jste v zemědělství, nebo e-shopovém byznysu, určitě se tedy neustále vzdělávejte a sledujte trendy. V opačném případě se může stát, že vaše místo zaujme mladá, energická a moderní společnost.

"Mezi e-shopem a zákazníkem má být vztah" – Ladislav Trpák

Zakladatel nadčasového módního e-shopu Zoot vysvětlil, proč je při prodeji důležitá přidaná lidská hodnota. Odpovědí je budoucnost a ta leží v propojení offline a online prostředí."Když jsme začínali s prodejem oblečení, lidé v našem blízkém okolí si stěžovali, že si je nemohou vyzkoušet." Zoot tak začal budovat výdejní místa, v nichž si zákazník může objednané zboží vyzkoušet a co je hlavní – může je bezplatně odmítnout. 

Trpák s tímto konceptem předběhl dobu, což se projevilo i na hospodářských výsledcích (přes sto milionů v červených číslech za loňský rok). Nakonec má však velkou šanci vyjít z této akce vítězně, neboť momentálně všichni velcí hráči na poli e-shopů uvažují, jak se z online křesla dostat "zpět mezi lidi". Mimo vyzkoušení a možnost vrácení si pak zákazníci v tomto směru pochvalují i přátelské prostředí, čímž se mezi prodejcem a kupujícím vytváří vztah, jako tomu bylo dřív." 80 % našich stálých zákazníků poznají ve výdejně podle obličeje," uvedl podnikatel.

"Zákazník vám nemá prokazovat věrnost. Vy se musíte postarat o to, aby byl věrný" – Radek Hrachovec

Jeden z největší expertů na poli věrnostních strategií v regionu střední Evropy promluvil o tom, proč většina prodejců tvoří své věrnostní programy zcela zbytečně. Důvodů je hned několik, nicméně jeden vyčnívá – tím je druh odměny. "Nejlepším příkladem je nejmenovaná síť benzinových stanic, která zákazníkům za nasbírané body nabízí úplně vše… od dětských potřeb až po zapalovače." Odměny prý musí vždy směřovat do jádra byznysu, jinak postrádají na smyslu a jsou pouze neefektivním nákladem. "Jednoduše a trefně zvolená odměna pro vaše zákazníky vám vždy přinese peníze," vysvětlil Hrachovec na závěr.

Foto credit: TUESDAY business network

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání