x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Jak se tvoří kult? Jednoduše. Jako v Applu

Think different

06.06.2017 / Zdravko Krstanov
Proč se nám jablečná značka natolik dostává pod kůži?

“Je to ten ten nejlepší iPhone, který jsme kdy vytvořili”, pronesl pyšně CEO společnosti Tim Cook při zářijové prezentaci Keynote, zatímco se za ním na plátně promítaly obrysy očekávaného zařízení. Čekal někdo něco jiného? Čekal snad někdo, že iPhone 7 bude horší než jeho šestý kolega? Přesto se výrok setkal s mohutným potleskem.

Tento krátký okamžik dobře ilustruje celou marketingovou strategii společnosti – jednoduchost a přímočarost. Apple nechává ve většině případů mluvit zařízení samo za sebe. V reklamě vidíte mladé lidi, kteří pořizují brilantní fotografie, popřípadě si užívají nějakou aplikaci, která je dostupná pouze na iOS. V jiném případě lidé v reklamě poslouchají hudbu. Hudbu, kterou si dnes přehrajete téměř na každém elektronickém zařízení. Přesto máte z reklamy dojem, že Apple Hudba bude lepší, osobitější, kvalitnější.



Jak prezentovat ve stylu Steva Jobse?

S reklamními spoty souvisí též další aspekt, ve kterém firma vyniká. Skvěle totiž apeluje na naše emoce. Šťastné dětské tváře, svírající v malých rukou krásný barevný tablet, zkrátka evokují momenty štěstí. Štěstí, které by děti s jinými tablety nezažily.

Applu se také velice dobře daří pracovat s jedním specifickým marketingovým kanálem, a tím je product placement. Ve filmech (zejména z americké produkce) pracují postavy na Macu, poslouchají hudbu z iPodu a telefonáty vyřizují pomocí iPhonu. A co je hlavní - celé to působí velice přirozeně.

Stejně tak lze s jistotou konstatovat, že iPhone používá většina celebrit, které sledujete na Instagramu nebo Snapchatu.

Třešničkou na dortu je v rámci jednoduchosti uživatelská přívětivost veškerých zařízení, které firma vyrobí. Ty mnohdy zdaleka nejsou tím nejlepším, co současné technologie, potažmo konkurenční firmy nabízí. Svým designem, funkčností a jakousi magickou aurou představují ale pro velkou část zákazníků jasnou volbu.

Přičtěme ještě k dobru skvělý a minimalistický “unboxing” nových zařízení a máme na světě stroj na prodeje. Stroj, kterým Apple již několik desetiletí je. Přestože skutečně revoluční zařízení představoval naposledy Steve Jobs v roce 2007, nadšení se nezměnilo. A dlouho nezmění. 

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání