x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Kompletní návod, jak výhodně prodat svou firmu

1. díl

22.09.2017 / Roman Peterka
Prosperující firma může svého zakladatele živit dlouhá léta. V určité fázi se ale může stát i prostředkem jednorázového zhodnocení – zbožím na prodej. Jak ale vystihnout ten správný okamžik?

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Začít podnikat vyžaduje spoustu odvahy – a vybudovat z původního nápadu prosperující podnikání také spoustu dřiny. Mnozí majitelé firem tak mají ke své firmě doslova srdeční vztah. A představa, že se svého opečovávaného „dítěte“ zbaví, pro ně není jednoduše stravitelná. Na druhé straně odmítnout lukrativní nabídku od větší konkurence, která si chce koupit kus trhu, a proto je ochotna nabídnout i za relativně malou firmu víc než dobrý peníz, se nemusí vyplatit. Pokud v daném segmentu začínají vládnout velcí hráči, může se snadno stát, že za rok či dva bude z menší prosperující firmy malá firma bojující o přežití, která nestíhá držet krok s konkurencí.

Fúze a akvizice jedou

Podle průzkumu společnosti Ernst & Young plánovalo během tohoto roku fúzi nebo akvizici 40 % českých manažerů firem. Téměř třetina (28 %) dotázaných manažerů očekávala, že se během 12 měsíců roku 2017 zvýší počet nevyžádaných nabídek. Na českém trhu budou dokonce nejčastější formou (45 %). „Na jedné straně dlouhodobě nízká míra organického růstu, na druhé straně převratné změny, které zásadním způsobem proměňují fungování a vzájemné obchodování podniků i chování spotřebitelů. To jsou faktory, které globálně výrazně posilují zájem o fúze a akvizice,“ říká Vladislav Severa, vedoucí partner transakčního poradenství společnosti EY ve střední a jihovýchodní Evropě. „Firmy musí čelit mnoha výzvám týkajícím se digitalizace, kybernetické bezpečnosti, geopolitické nestability a dalších vlivů. Změny v ekonomice jsou tak rychlé a tlak na ceny tak velký, že organický růst sám o sobě často není schopen zajistit...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání