x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Chcete peníze pro svůj projekt? Poradíme vám, jak je získat

Efektivní využití crowdfundingu

14.08.2016 / Zdravko Krstanov
Peněz je trhu dostatek. Kdo tvrdí opak, lže. Pokud máte správný produkt, zbývá se jen rozhodnout, která cesta k financím pro vás bude tou nejvýhodnější. Může to být crowdfunding, jehož popularita v posledních letech raketově stoupá. Jak ale vytvořit tu správnou kampaň, abyste zaujali veřejnost?

Krok první: využijte data a připravte se na akci

Data se dnes skloňují ve všech pádech. A je k tomu dobrý důvod. Ať už se jedná o velký retailový obchod s tisíci produkty, nebo o vaši kampaň, data vám mohou ohromně usnadnit práci. V našem případě nebudeme pracovat s tzv. big data a oddělovat od sebe miliony údajů. Vy se raději zaměřte na projekty, které již byly úspěšně (a nebo neúspěšně) financovány a jsou vám alespoň z části podobné. Crowdfundingové prostředí je stále velice transparentní, tudíž na většině platforem bez problémů dohledáte i zakončené kampaně. Máte v úmyslu natočit dokument o nucené práci? V tom případě by bylo hloupé neinspirovat se od dokumentaristů, kterým se kýžené peníze získat podařilo. Stejným způsobem to funguje v jakémkoli jiném případě. Proto neotálejte a dostatečně dlouho (v rámci měsíců) před spuštěním kampaně si udělejte řádný průzkum.

Tou dobou se již také připravujte, že budete nuceni vystoupit v rámci kampaně ze své komfortní zóny. Jakmile se objevíte na crowdfundingovém portálu, lidé vás začnou kontaktovat a vyhledávat. Ať už jde o Facebook, e-maily, nebo telefonáty, v žádném případě komunikačně nezahálejte. Buďte upřímní a odpovídejte na každý dotaz nebo připomínku. A nenechte se nikým vyprovokovat k reakci, která by vás mohla stát příliš. Vaši nemilou odpověď může druhá strana okamžitě “nascreenovat” a umístit na příslušná místa internetu. Od té chvíle se stanete pouze tím “který je drzý na lidi”. Psychicky se proto připravte na veškeré druhy zpětné vazby.

Začátek je konec aneb boříme mýty 

“Zítra startujeme na Kickstarteru, tak to rozjedeme!” S takovým přístupem rozjedete pouze melodrama o nenaplněných snech. Umístění projektu na crowdfundingový portál je ve skutečnosti jakousi třešničkou na dortu vaší dlouhodobé snahy. Zakončením celé kampaně. Musíte se totiž ukázat světu dávno předtím. Dnešní doba vám navíc nahrává k tomu, aby vás tato propagace stála naprosté minimum prostředků.

Jak levně a efektivně propagovat svůj nápad? Jak vytvořit video, díky kterému vyberete požadovanou částku ještě před koncem kampaně? Čím se od sebe liší jednotlivé crowdfundingové platformy? Nejen to se dozvíte v zářijovém vydání byznysového měsíčníku MontyRich! Mimo jiné zde naleznete exkluzivní rozhovor se zakladatelem největší středoevropské advokátní kanceláře Jaroslavem Havlem.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání