x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Chcete vydělávat na zákaznících pořád dokola? Dělejte to jako Harley-Davidson

To není motorka, to je chopper, baby

18.11.2017 / Roman Peterka
Harley Davidson je víc než jen motorka. Je to symbol – nezávislosti a nespoutané jízdy. Ikona Ameriky – asi jako socha Svobody. Každý rok vychrlí fabrika v Millwaukee na trh přes dvě stovky tisíc kusů. A na svých zákaznících vydělává i dlouho poté, co si koupí motorku. Recept je jednoduchý: Sounáležitost.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Mezi zákazníky značky Harley-Davidson rozhodně nepatří jen potetovaní maníci v kůži, co spory řeší pěstí. Prohánějí se na nich i tátové od rodin – nebo mladé holky, co chtějí být cool. Všechny spojuje jedno – obdiv k těmhle krásným strojům, pocit pohody a klidné jízdy. Motorky Harley Davidson totiž nejsou nic pro ty, kdo největší štěstí spatřují v ďábelsky rychlé jízdě na hranici života a smrti. „Harleje“ umějí jet rychle, jejich vzduchem chlazené motory mají obrovskou sílu – zběsilá rychlost ale není jejich prioritou. Tohle jsou motorky pro pohodovou jízdu. Motorky, na kterých se dá projet celý svět. A taky motorka, se kterou, když ji máš, patříš "do rodiny".

S touhle motorkou si totiž člověk kupuje nejen silnou a respekt budící mašinu, ale i celý životní styl. Pozor – neznamená to, že se musí proměnit v potetovaného týpka v kožené bundě, co vyhledává rvačky a když se připije, vyhází oknem celou hospodu včetně výčepního i s pípou. Harleye si dneska pořizují i „kravaťáci“, kteří rádi ve volném čase odloží kravatu a spíš než styl Hell´s Angels vyznávají prostě pohodou jízdu a pocit svobody.


S nákupem Harleye se ale člověk stane automaticky členem komunity – komunity Harley Owners Group (HOG) neboli Klubu majitelů motocyklů Harley.

Za vznikem této celosvětové motorkářské komunity se skrývá promyšlená marketingová strategie výrobce motocyklů Harley Davidson. Každý, kdo si u autorizovaného dealera zakoupí nový motocykl, stává se automaticky na dobu jednoho roku plným členem. Po roce dostává každý člen možnost své členství prodloužit, tentokrát už za peníze. Buď si ho předplatí na další rok, nebo si předplatí doživotní členství, tzv. Life Membership.

Pro člověka to znamená členství v „klubu“ – které uspokojuje chuť člověka někam patřit. Pro výrobce motorek je to pak geniální tah, jak ze svých zákazníků tahat další peníze poté, co mu zaplatí za motorku. Prostřednictvím klubových aktivit podporuje jejich chuť utrácet nejen za různé vychytávky na svoje motorky (díly a součástky), ale i za všechny možné brandované serepetičky. O byznys jde v první řadě, o pocit sounáležitosti tu ale jde také. Když si člověk koupí Hondu nebo Yamahu, má spolehlivou, rychlou, silnou mašinu. Ale pořád jen obyčejný stroj. Prostě produkt čistého byznysu. Když si koupí harleye, rázem má přátele po celém světě. A také důvod dál utrácet své peníze za vše, co má na sobě logo Harley-Davidson.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Co se stane, když konečně přejdete od slov k činům?

Aneb příklad podnikatelky, která prodává cookies těsto ve svém newyorském obchodě.

Článek

Dobré myšlenky se rodí z relaxace, nikoli z tvrdé práce, tvrdí miliardář Ray Dalio

Cenné rady úspěšného investora

Článek

Knihy, díky kterým budete chytřejší aneb co doporučuje Bill Gates ke čtení

Nejbohatší muž planety se rád dělí o inspiraci

Článek

Jak si získat respekt svých zaměstnanců v šesti jednoduchých krocích

Jít příkladem a na nic si nehrát

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

DREAMJOB: Staňte se redaktorem internetového magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jak vybrat toho nejlepšího kandidáta na pracovní pozici? Nastavte priority

Aneb vědět, co je pro vás nejdůležitější

Článek
Další články z rubriky Podnikání