x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Miroslav Uďan: Jak postavit e-shop, který bude vydělávat

Zakladetel Shoptetu nejen o nejčastějších chybách

25.04.2017 / Roman Peterka
Na cestě k úspěšnému e-shopu číhá na začínajícího podnikatele celá řada úskalí. A spousta příležitostí k chybným rozhodnutím. Zakladatel Shoptetu Miroslav Uďan o tom ví své. „Během doby, kdy jsem provozoval vlastní e-shop, jsem nadělal chyb celou řadu. Každá z nich ale zároveň znamenala zkušenost, kterou jsem zúročil ve svém dalším podnikání,“ říká.

Navíc díky tomu, že zhruba každý pátý e-shop v Česku je provozován na „jeho“ Shoptetu, má poměrně přesnou představu o tom, jaké chyby či naopak úspěšné kroky dělají při svém podnikání ostatní čeští e-shopaři. Je podle Miroslava Uďana možnost ještě dnes uspět s novým e-shopem? Jaké jsou největší chyby začínajících e-shopařů? A jak složité je prodávat e-shopy?
 
E-shopů je u nás skoro 40 tisíc, celkový roční obrat trhu už dosahuje osmi desítek miliard – velkou část z tohoto balíku peněz ale shrábne pár největších hráčů. Je v téhle konkurenci šance pro nové projekty? A v jakých oblastech se dá najít ještě volný prostor, kde má malý projekt šanci vyrůst ve velkého hráče?
 

Prostor pro nové projekty určitě je. Samozřejmě nemůžete do toho jít s tím, že uděláte malý e-shop a do roka z něj bude gigant velikosti Alzy. Je to podobné, jako když si zakládáte kamennou prodejnu – asi nemůžete čekat, že z vás hned bude Albert nebo Bauhaus a budete mít hned miliardové obraty. Ale určitě tu stále je prostor pro ty, kdo si chtějí začít budovat svůj byznys na internetu a uživit se jím. Samozřejmě nemá moc cenu se pouštět do oborů, se kterými na začátku tisíciletí slavily úspěch tehdy začínající projekty typu Alza nebo Mall – elektronika, bílé zboží a podobně. Dnes zase letí coby nejčastější sortiment e-shopů zahradní technika.
 
A dá se najít prostor, kde není přetlak?
 
Určitě. Stále se dá najít nějaká neobsazená nika, která není zajímavá pro velké hráče, protože její cílová skupina je pro ně příliš malá – ale menší specializovaný projekt může dobře uživit. Často je to tak, že...

...
Pokračování článku pouze pro předplatitele.
Staňte se členy klubu MontyRich a získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání