x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Přihlašte se do svého profilu, abyste si mohli MontyRich užívat naplno

Zapomenuté heslo

Ještě nemáte svůj účet? Zaregistrujte se

Zapomenuté heslo

Chcete ochutnat nejprodávanější pivo na světě? Pak musíte do Číny!

Pěna jako Sníh

31.05.2016 / Zdravko Krstanov
Pakliže žijete v Evropě, pravděpodobně jste o něm nikdy neslyšeli. Z hlediska prodaného objemu však drží prvenství již od roku 2008. Stále netušíte?

Abyste ochutnali nejprodávanější pivo na světě, musíte vycestovat do Asie. Jeho výrobce SABMiller se rád chlubí, že v roce 2012 jej prodali tolik, že by jím mohli naplnit dvanáct olympijských bazénů každý den po dobu jednoho roku. Asijský zázrak nese název Snow. Těží z toho, že se prodává na největším pivním trhu na světě – v Číně. A není vůbec drahé, za plechovku zaplatíte v přepočtu deset korun. Je široce distribuované po celé zemi a údajně se chuťově velmi hodí k tamním kořeněným pokrmům. 

Recenze na Snow se různí. Když jej bude hodnotit Američan, pravděpodobně získá průměrnou známku. Nám, pivně zhýčkaným obyvatelům Čech a okolních zemí, nejspíše nezachutná. V budoucnu se možná situace otočí i v domácí Číně. Před dvěma lety tam zaznamenali pokles produkce domácího piva, a to po dlouhých letech vzestupu. Klesajícímu trendu také napovídá zvýšený import ze zemí jako Německo, Belgie nebo Francie. Dováženým pivům se nejlépe daří ve velkých oblastech okolo Pekingu nebo Šanghaje. Výrobci piva po celém světě tak situaci v Číně pozorně sledují, chtěli by se svézt na importním boomu, jako tomu bylo před několika lety v případě vína.

A jaká jsou další nejprodávanější piva?

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

DREAMJOB: Staňte se redaktorem magazínu MontyRich

Pojďte s námi měnit svět

Článek

Jste ve stresu z chaosu na pracovním stole? Držte se těchto 5 zásad

Pořádek ve věcech napomáhá soustředění

Článek

Příběh mladého podnikatele, který se vydal do Itálie, aby ji přenesl do Česka

Rozhovor s restauratérem Šimonem Havlíkem

Článek

Jedou v tom spolu: Bill Gates, Warren Buffett, Elon Musk i Mark Zuckerberg

Filantropie je fenoménem dnešní doby

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

TRIPLE BOTTOM LINE: Tři P důležitá pro trvale udržitelný rozvoj firmy

People, planet, profit, aneb tři základní pilíře Corporate Social Responsability pro budování úspěšné firmy.

Článek

Do Ameriky přijel jako námořník s 200 dolary v kapse. Dnes je z něj úspěšný byznysmen

Ayhan Hassan je příkladem velké píle

Článek
Další články z rubriky Podnikání