x
Zapomenuté heslo
Předplatné

Rozjíždíte vlastní podnikatelský nápad? Desítka příčin proč to startupům nevyjde

Jakých chyb je třeba se vyvarovat, když chcete vytvořit milionový byznys

18.04.2017 / Pavel Hejkrlík
Máte úžasný podnikatelský nápad? Chcete s ním prorazit? Tak si v následujících řádcích přečtěte, jakých chyb byste se měli vyvarovat, aby se vše podařilo pokud možno na první pokus. Riziko smrti začínající firmy je totiž velké.

Získejte přístup k exkluzivnímu byznysovému obsahu

MontyRich předplatné

+ kniha v hodnotě 890 Kč zdarma

Pokud si myslíte, že založit a dovést svůj startup k úspěchu je dnes snadnější než kdy jindy, máte zřejmě pravdu. I tak ovšem více než devadesát procent startupů neuspěje a na velké peníze od investorů se nikdy nepodívá. Navíc nadpoloviční většina firem (51 procent) do pouhých pěti let od založení zkrachuje. Čím je to způsobeno a kde zakladatelé z řad začínajících podnikatelů dělají hlavní chyby?

Server CB Insight provedl analýzu na základě “parte” 101 startupů z poslední doby a z nich vyplynuly nejčastější chyby, kterých se začínající firmy dopouštějí. Podle CB Insights za většinou krachu startupů stojí hlavně fakt, že výrobek nenašel odpovídající trh a zákazníky. Podle známého investora do startupů Marca Andreessena je právě existence správného trhu pro daný výrobek absolutně zásadní. Z analýzy CB Insights vyplývá, že plných 42 procent mladých firem zanikne, protože po jejich produktu není poptávka od zákazníků. Dalším katem bývá nejčastěji fakt, že firmě dojdou peníze (29 %) a třetí nejčastější případ startupové smrti je z důvodu špatného týmu. 

1. Žádný trh – na trhu po výrobku či službě není poptávka – 42 procent startupů kvůli tomu skončilo.

2. Firmě dojdou peníze – ať už vinou podfinancování od samého počátku, nebo start-up i přes investorská kola peníze neuváženě utratil – 29 procent případů.

3. Nesprávný tým – nedostatek lidí s vizí, správnou motivací a patřičnými zkušenostmi – 23 procent.

4. Prohra s podobným rivalem – díky kombinaci různých chyb firmu často předstihne konkurence z oboru – 19 procent.

5. Cena a problém s náklady – řada firem vytvoří sice dobrý, ale příliš nákladný produkt, což má za následek nižší tržby i zisk – 18 procent.

6. Slabý produkt – pokud od samého počátku není zaměření pouze a hlavně na produkt, zákazníci mohou být z výrobku zklamáni – 17 procent.

7. Neodpovídající byznys model – mít jen velký nápad nestačí. Již od počátku by měl být kladen důraz na monetizaci vlastního nápadu a podle toho směřovat své kroky – 17 procent.

8. Slabý marketing – někteří zakladatelé se mýlí v tom, že jejich výborný produkt se bude prodávat sám, nebo reklamu vedou špatnými kanály a cílí ji na špatné lidi – 14 procent.

9. Ignorace zákazníků – rozptýlení a neshody mohou odvést pozornost od zaměření na potřeby zákazníků – 14 procent.

10. Špatné načasování výrobku – příliš uspěchaný nebo naopak pomalý start produktu může další chod firmy zásadně ovlivnit – 13 procent.

Pošlete to dál:
Pošlete to dál

Přečtěte si také

Peníze v chmelovém moku aneb Jak se stát pivovarníkem (1.)

Minipivovar jako podnikatelská příležitost

Článek

Elektromobil ve většině domácností? Tak za dvacet let, říká šéf skupiny EFG

O udržitelných zdrojích energie

Článek

Hon na zákazníka: Najdi svou cílovku a dej jí správnou cenu

Cena, cílovka a volba

Článek

V srdci Evropy roste potenciál pro další Facebook nebo Teslu, tvrdí organizátoři největší startupové akce u nás

Šance pro Česko

Článek
Chcete odemknout všechny články? Pořiďte si předplatné
+ výběr knihy v hodnotě 890 Kč jako dárek
Koupit předplatné

Proč je Alza boží firma?

Eshopista se blíží

Článek

Trápí vás nedostatek zaměstnanců? Víme, jak na nábor v zahraničí

Online HR není vždy řešením

Článek
Další články z rubriky Podnikání