Vymýšlíte název pro svou firmu? Tak si přečtěte, jak to NEdělat.

Ať se nám to líbí nebo ne, název prostě prodává

Název firmy je dnes důležitější než kdy dříve. Je to první věc, se kterou zákazník přijde do kontaktu a je dokázané, že se jméno společnosti značně podílí na tržbách. Váš název vyvolá v zákazníkovi určité emoce – ty můžou hrát pro, anebo proti vám. Čeho se tedy při pojmenování firmy vyvarovat?

Využití vlastního jména může fungovat, jak ukazuje příklad Harley-Davidson

První případ by vás zřejmě nenapadl, přesto jej zmíníme. Pro jistotu. Nepoužívejte generátor slov. Počítače nerozumí lingvistice a už vůbec ne budování značky. Pokud si skutečně tolik toužíte práci ulehčit, raději si najměte (lidské) odborníky.

Co byste řekli na demokraticku volbu? V žádném případě hlasování! Pojmenování firmy není výběr politických reprezentantů. Lidé, kteří budou hlasovat, nebudou mít s největší pravděpodobností žádné odborné znalosti. Výsledek tedy nebude mít co do činění s byznysem. Ani to nebude název, který se lidem vryje do paměti. Bude to jen a pouze to, co se dotyčným hlasujícím osobně líbí, a to není váš cíl.

Dále je velmi podstatné, abyste si své osobní preference nezaměňovali s preferencemi vaší cílové skupiny. Pamatujte, že název je pro lidi, nikoli pro vás. Nevčleňujte své osobní emoce týkající se vašeho produktu do názvu. 

Udělejte si skutečně důkladný průzkum trhu. Musíte respektovat duševní vlastnictví, čili již použitý název nepřipadá v úvahu. Může se vám stát, že přijdete na první pohled se skvělým nápadem. Po každém takovém záblesku geniality si otevřete Google a zkuste zvolený název vyhledat. pokud se vám to podaří, někdo vás v genialitě předběhl. Stejně tak si ověřte, zda je volná doména, ideálně jak .cz, tak .com, protože nikdy nevíte, kdy se vám bude globálně uznávaná adresa hodit.

Dejte si pozor na zobecňování. Pokud se zabýváte tvorbou internetových stránek, rozhodně nepoužijte název „Nejlepší web v Praze“. Podobným obecným jménem se odepíšete již předem ze hry. Místo obecného, nic neříkajícího názvu, který v sobě neskýtá žádnou značku a nikdo si jej nezapamatuje, zkuste například – Honzovy webovky. Cítíte ten rozdíl?

Na závěr příklad ze života. Dán Ole Kirk Kristiansen kdysi vynalezl stavebnici. Nevěděl, jak ji pojmenovat, tak přemýšlel, kterými slovy by ji charakterizoval. Napadlo jej, že se s ní „hezky hraje“. V jeho mateřské dánštině „leg godt“. Z těchto dvou slov vzal ty části, které mu zněly příjemně a kreativně. LEGO.

Zkuste tedy při vymýšlení názvu své nové firmy buď šikovně propojit slova, která obsahují význam vašeho podnikání, tak jako to udělal Ole Kristiansen, nebo využijte třeba své jméno, tak jako to udělali výše zmínění Harley s Davidsonem, Rolls a Royce či Hewlett a Packard. Nejúspěšnější internetový inzertní portál ve Spojených státech se zase jmenuje Craigslist po svém zakladateli Craigu Newmarkovi.

Vždy se jednoduše snažte o to, abyste měli odpověd na otázku:"A jak jsi na ten název přišel?"

Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Podnikání

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Podnikání

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?

Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018

Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Podnikání

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa

Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018

I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Podnikání

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl

Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018

Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Podnikání

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys

Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018

Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…

Recenze: Od nuly k jedničce
Podnikání

Recenze: Od nuly k jedničce

Milan Charvát - 11.10.2018

Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam