Čtyři aspekty, které odhalí, jak moc jste efektivní

Aneb méně někdy znamená více

Efektivita a workoholismus. Rozdíl nemusí být na první pohled zřejmý. Pokud pracujete efektivně, váš režim je dlouhodobě udržitelný. Jste-li workoholik, dřív nebo později vyhoříte. Úspěšný motivační řečník a autor Jullien Gordon sepsal několik nepatrných rozdílů mezi těmito dvěma pracovními režimy.

Zdroj: pexels.com

„Jsem zotavující se workoholik.“ Takto o sobě Gordon sám hovoří. Oba dva přístupy podle něj vypadají jako tvrdá práce. Velký rozdíl je v tom, jak jedinec vnímá sám sebe a jaký má vztah k práci. Workoholismus je dnes velmi opěvovanou závislostí, a mnohdy mylně. Obětování svých hodnot, rodiny a přátel nemusí vést ke kýženým cílům. Jullien Gordon věnoval celý rok výzkumu a experimentům – výsledkem jsou následující poznatky.

1. Odvádět 100 % ve správnou chvíli vs. 110 % pořád

Pokud pracujete efektivně, nenecháte si iluzi o 110 % vnutit. Workoholik nechápe, proč by měl zpomalit. Má problém uspořádat si priority, čili všechno vnímá jako důležité. Efektivní pracovník jede na plný plyn ve chvíli, kdy to potřebuje.

2. Byznys vs. zaneprádněnost

Cíl workoholika je být zaneprázdněný. Snaží si najít pracovní činnost každou volnou chvíli, neb jakmile nedělá nic, cítí se nejistý. Má pocit, že čím více je zaneprázdněný, tím více je důležitý. Neštetří si tedy potřebnou sílu na správný moment.

Člověk pracující efektivně má za cíl byznys. Ví, že byznys přichází ve vlnách a určité momenty mají větší hodnotu. Jediné, co se počítá, je výsledek.

3. Dost vs. nikdy dost

Workoholik postrádá efektivitu, protože nezná dostatek. „Nejsem dost dobrý, toto není dost dobré, nemám dostatek času, dostatek podpory.“ Vzpomeňte si, kolikrát jste si snažili namluvit podobné věci. Místo umělého maximalizování a hledání „dostatku“ všeho si stanovte klíčové oblasti, které jej vyžadují.

4. Vaše hodnota

Efektivní člověk zná svou hodnotu. Ta vychází z frekventovaného sebehodnocení, na zakládě kterého se může neustále zlepšovat. Pakliže takto přemýšlíte, jste mnohem svobodnější než ve druhém případě. Sebereflexi není dobré podceňovat a zanedbávat.

Workoholik má tendenci spoléhat na externí hodnocení. Svou hodnotu odvíjí od názorů druhých – kolegů, šéfa či klientů. Pokud se strachem čekáte na půlroční zhodnocení svých výkonů, něco je špatně.

Nakonec si zkuste upřímně odpovědět na následující otázku – je vaše práce skutečně důležitá nebo pracujete, abyste důležitě vypadali?
 

Podobné články

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát
Podnikání

7 zajímavostí o Amazonu, které byste měli znát

Milan Charvát - 20.08.2018

Proč byste měli vědět něco zajímavého zrovna o Amazonu, říkáte si? Proč by vás měla zajímat nějaká americká firma prodávající všechno možné? No…

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým
Podnikání

Spoluzakladatel Facebooku: Vyřešme nerovnost, zdaňme více bohaté a přidejme chudým

Milan Charvát - 20.08.2018

Spoluzakladatel Facebooku Chris Hughes je přesvědčen, že by vláda měla začít aktivně řešit nerovnost ve společnosti. Dle jeho slov by se měla část…

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě
Podnikání

Víte, kdo je majitelem všech světových rekordů? Chlapík, který začínal na pumpě

Milan Charvát - 16.08.2018

Zkrácená charakteristika Jima Pattisona, který je v současnosti s osobním bohatstvím 6,7 miliardy dolarů desátým nejbohatším Kanaďanem, vypadá velmi…

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?
Podnikání

Pouze tři sportovci v historii dokázali vydělat miliardu dolarů. Uhádnete kteří?

Milan Charvát - 16.08.2018

Není samozřejmě nijak těžké si domyslet, že vydělat miliardu dolarů samotným sportem je i přes rychle rostoucí odměny v podstatě nemožné. Například…

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus
Podnikání

Recenze knihy: Nejlepší přesvědčovací techniky – Henrik Fexeus

Redakce magazínu MontyRich - 14.08.2018

Chcete objevit nenápadné psychologické triky a techniky, s nimiž se vám podaří přesvědčit druhé, dostat je na svou stranu a dočkat se od nich podpory…

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?
Podnikání

Tyto 3 marketingové chyby mohou potopit váš byznys. Jak se jim vyhnout?

Milan Charvát - 14.08.2018

Čtení tohoto článku vám nezabere více než tři minuty. Ale může vám zachránit tisíce. Možná miliony. A třeba i celou firmu.

Newsletter

Chcete kvalitní informace ze světa byznysu?

Přidejte se k 7 tisícům investorů, podnikatelů či obchodniků a začněte odebírat náš newsletter.

Červen 2018
+ PDF magazínu MontyRich
jako dárek
Souhlasím se zásadami ochrany osobních údajů
Neodesíláme žádny spam