Investor Brad Feld pozná během 60 sekund, jestli investovat do projektu. Jak?
Aneb i málo stačí k tomu, aby vás investor odmítl
Během šedesáti sekund se může stát mnoho věcí a jedna minuta života stačí, aby jedno rozhodnutí změnilo váš život – osobní, pracovní, zdravotní. Někomu se to může zdát jako drastická představa, nicméně i ve světě podnikání najdete lidi, kteří dají na svůj instinkt a během jedné jediné minuty (někdy i méně) mají vyřešeno – investovat či neinvestovat do vašeho nápadu. Přesně tak se rozhoduje i Brad Feld, bohatý americký investor, blogger, podnikatel a spisovatel.
Jeho způsob je trošku drastický, ale funguje mu a rozhodně nejde o žádný univerzální návod, kterým by se řídili všichni investoři, ale ze zkušeností mnoha (i českých investorů) lze jeho slova víceméně potvrdit (i když se určitě najdou i výjimky). Jaké jsou tedy Bradovy finty k rozpoznání opravdového jackpotu?
Naučil se říkat rychlé „ne“
Chce být přístupný všem zájemcům o jeho peníze
Minimalizuje čas strávený na projektech, které ho nezajímají
Brad miluje balancování – je velmi šťastný, když je vše v rovnováze, a pokud ho něco z rovnováhy vyvede, je sice pořád šťastný, ale všimne si, že něco najednou není v pořádku. Aby si tuto rovnováhu udržel, naučil se projektům říkat „ne“ za méně než 60 sekund (je zvyklý říct ano pouze 10 projektům ročně, takže pokud ho něco opravdu zaujme, pozná TO). Protože mu přichází spousty e-mailů typu „hledáme peníze“ a „nedáme někdy spolu kávu?“, musí také rozeznávat, jestli mu e-mail přišel od někoho, koho nezná, nebo třeba od známého. Tomu by se drsné „ne“ od kamaráda asi úplně nelíbilo. Každopádně když už mu nějaká taková nabídka od cizího člověka přijde, zajisté jde o finance. Zhruba 10 % času stráveného nad rozhodováním končí u kritérií a), b), c). Pak už následuje jen napsat zdvořilé „ne“, což mu prý trvá tak 30 sekund.
Když ho ale člověk na druhém konci e-mailového spojení zaujme, chce o něm a o projektu vědět víc. To eliminuje další počet zájemců o investice, protože někteří se ani neobtěžují odpovědět (jeden den je Brad v Clevelandu, další den v Bostonu, další týden v Dubaji – opravdu nemá čas čekat věčnost, než se někdo ozve). Ale u těch, kteří rychle zareagují, lze z jejich odpovědi obvykle rychle zjistit, zda má Brad zájem na nich trávit více času. Pokud neodpoví, pořád se pravděpodobně se svým verdiktem vleze pod 60 sekund.
Osobní setkání omezuje na pouhých 30 minut
Podobné články

Rozhovor s Janem Jeníčkem – předsedou představenstva Raiffeisen stavební spořitelny
Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018Ve čtvrtém díle našeho seriálu jsme vyzpovídali Jana Jeníčka mimo jiné i prezidenta Evropského sdružení stavebních spořitelen. A jak říká on sám:…

Disciplína - Jak udělat z nepřítele přítele?
Redakce magazínu MontyRich - 23.10.2018Chcete se svým životem něco dělat, a tak jste se rozhodli zkusit podnikání, sportovat, nebo cokoliv jiného. Přesně víte, jak cesta k úspěchu vypadá.…

Obchodní vizitky: Jejich pozitiva i negativa
Redakce magazínu MontyRich - 22.10.2018I v dnešním digitálním věku je příjemné setkat se s papírovou obchodní vizitkou. Jde o užitečného pomocníka, který pomůže navázat vztahy se zákazníky.

The Property Brothers: dvojčata, co si vydělané miliony dělí napůl
Redakce magazínu MontyRich - 12.10.2018Pokud byste se ve svém okolí zeptali některého ze sedmiletých dětí, co je momentálně jejich největší zábavou, asi by vám řekly, že si hrají s…

7 fatálních chyb, které mohou likvidovat váš byznys
Redakce magazínu MontyRich - 11.10.2018Jedním z klíčů k dosažení velikosti ve světě podnikání je myslet jako vítěz, to ví každý úspěšný podnikatel. Vytvořit ze sebe namotivovaného jedince…
Recenze: Od nuly k jedničce
Milan Charvát - 11.10.2018Teď asi zklamu všechny čtenáře lačnící po motivaci a návodu, jak se z absolutního outsidera stát hvězdou ve všem možném. Peter Thiel je úspěšný…